Vliegen in Canada, Vancouver ?

Bounty 53

New member
Volgende week ga ik op vakantie naar Canada, o.a. Vancouver en Vancouver Island.

Ik wil daar erg graag een les nemen op een watervliegtuig

Iemand hier ervaring mee, of misschien nog beter : een adresje ?

Alle tips welkom, ook buiten vliegen om !

C U :rt:
 
bounty, ik zit daar 2-3 uur rijden ten zuiden van Vancouver, en (helaas) ben ik er nog niet geweest behalve tijdens een korte tussenstop. In Seattle (Renton om precies te zijn) zit wel een float plane school. Geniet van Vancouver. Schijnt zeer mooi te zijn deze tijd van het jaar. Alles staat in bloei en de regen is zo ongeveer voorbij tot in September, behalve een buitje zo heel af en toe. Veel Seattleites gaan naar Vancouver Isand om van de natuur te genieten, oa. orcas in the Puget Sound. Er gaat een high-speed boot heen en weer, just in case. Ga je in Seattle kijken, stuur me maar een pm.
 
Metro die is nooit thuis als je in de buurt van Renton zit !! zou het niet proberen !! ;)

Vancouver -

Erg mooie grote N. Amerikaanse stad maar stuk schoner als de meeste steden. Heb er zo'n 6 nachten gezeten denk ik, en altijd blij als ik er weer naartoe moet. Kan indd wel erg veel regenen af en toe daar!

FD
 
Joh, ik ben thuis tussen de 16de en de 1ste juni. Ik heb normaal gesproken zo'n 13 dagen vrij na een 17 daagse werkweek (werk niet bij de KLM, lijkt me duidelijk ;) )
 
Heeren, een vrij dode thread waarin nog geen antwoord is gegeven op de vraag van Bounty, maar ik probeer het nog een keer. Het lijkt me een fantastische ervaring om een float rating te behalen na mijn opleiding, zeker in een prachtig gebied als British Columbia. Ik heb me de afgelopen tijd georienteerd op aanbieders van float ratings in Canada, maar ben helaas niet veel wijzer geworden. Zelf heb ik heb familie op Vancouver Island wonen, en vroeg me af of iemand misschien tips of aanraders heeft qua aanbieders van float ratings in B.C.

Thanks in advance, cheerio R.C.
 
Hey RC, ben je inmiddels al geweest?

Ik zit ook te kijken naar het doen van float training in Canada. Ik moet zeggen dat ik vooral weinig op kan maken uit of en hoe dat kan met een EU brevet (UK). De UK zegt een endorsement to kunnen accepteren als je bewijs van gevlogen uren en checkride hebt uit een ICAO land. Maar kan je in Canada met je UK license gewoon lessen gaan nemen? Daar zit doorgaans solo bij, kan dit ook met je JAA license?

De scholen zelf verschillen ook een beetje van mening..... Dus ben benieuwd naar jouw ervaringen als het al zover is!
 
Back
Top