Vliegen in Afrika

United

New member
Beste mensen,

In december '08 ga ik met een aantal dierbaren op vakantie naar Namibie en het westen van Z-Afrika. Twee van hen zijn mijn ouders die dan vlak na elkaar 50 zijn geworden. Nu zaten mijn neef en ik met de gedachten te spelen om hen een rondvlucht aan te bieden over het prachtige landschap van Namibie. Niet alleen zal het uitzicht adembenemend zijn, het lijkt me helemaal geweldig om m'n eigen 'oudjes' te kunnen vliegen. Mijn neef is reeds in het bezit van een CPL-brevet, ik zal in december (hoogstwaarschijnlijk) in het bezit zijn van mijn PPL.

Mijn vraag aan jullie is nu of het mogelijk is met deze brevetten (in NL behaald) een vliegtuigje te huren in Namibie en een rondvlucht te maken van enkele uren. Zoals gezegd komen we ook in het westen van Z-Afrika. Daar vliegen zou dus ook een mogelijkheid zijn, maar onze voorkeur gaat uit naar Namibie. Ik ben zelf al een hele tijd aan het zoeken op het internet en heb ook enkele reisbureau's benaderd. Helaas ben ik vooralsnog niet verder gekomen met het realiseren van onze plannen. Daarom doe ik bij deze graag een beroep op jullie ervaringen/contacten. Ik weet dat de kans van slagen niet erg groot is maar goed, wie niet waagt wie niet wint ;)

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!!
 
Dit is in ieder geval de link naar de Aviation Authority van Namibia:

http://www.dca.com.na/

Zou hier een berichtje naar sturen of het mogelijk is om als buitenlandse PPL-er (CPL-er)
te kunnen vliegen, en wat er evt. nodig is voor een "validation"

In Principe is het "ICAO" dat je met een PPL brevet zonder probleem in een ander land
kan vliegen zelfs zonder validatie, maar dat is niet altijd vanzelfsprekend....
The National Aviation Authority is altijd de uiteindelijke baas...
en dat is in Afrika nog altijd erg duidelijk...

Daarnaast zul je op zoek moeten naar een vliegtuig om mee te vliegen,
hopelijk is er iemand hier op Airwork iemand die wat meer weet.

Ikzelf vloog in Tanzania en daar waren wel mogelijkheden om prive een vliegtuig te huren.
Maar je moet de adresjes weten...

Succes in ieder geval met je zoektocht!

Hopelijk lukt het je, niets is geweldiger dan ook ff te vliegen boven je vakantiebestemming!
En... wie niet waagt, wie niet wint!

Grtz, VF
 
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

VanFan, ik heb een mailtje gestuurd naar enkele mensen die werkzaam zijn voor de Namibian DCA (via de door jou genoemde website). Hierin heb ik de situatie uitgelegd en hen gevraagd wat de mogelijkheden zijn. Ook heb ik geinformeerd naar een eventueel benodigde "Namibian validation". Heb in de eerste 24 uur nog geen antwoord gekregen. Verder heb ik al een adresje om een vliegtuig te huren maar ik heb verder nog geen actie ondernomen, eerst maar een antwoord afwachten van de Aviation Authorities.

E-wallie, nuttige site die je stuurde! Het werd me duidelijk wat er allemaal voor nodig is om daar een vliegtuigje te huren en zelf te vliegen. Dat is nogal wat moet ik zeggen. Ik denk dat je al snel een dag en een zak geld kwijt bent voordat je een "Namibian validation" hebt weten te bemachtigen. Daarentegen kun je bij die toko wel een aantal leuke vliegtuigjes huren en met z'n 4/5'en op pad gaan. Mocht het met de validation toch niet lukken om wat voor reden dan ook dan kunnen we nog altijd een scenic tour of een fly-in safari maken. Het zal voor mij dan wel nagels bijten zijn om mee te vliegen ipv zelf achter de knuppel plaats te nemen! Maar goed het blijft een prachtige ervaring. Ook Wings Over Africa heb ik dus een mailtje gestuurd, vooralsnog ook daar geen antwoord op gehad. Maar geen nood dat zal nog wel komen denk ik, we hebben het immers over Afrika ;)

Als er nog meer mensen met suggesties/tips zijn hoor ik dat graag. Ik blijf proberen om mijn plan door te zetten want net zoals VF al zei, er is niets mooiers dan vliegen boven je vakantiebestemming!
 
Back
Top