Vliegen bij VLM

wdierick

New member
Hoi iedereen,

Graag had ik van jullie eens geweten hoe een 'werkweek' (ROL) bij VLM er uit ziet? Dan specifiek voor ANR. Vliegen de mensen van ANR ook vanuit andere steden (BRU,...)? Hoe is de sfeer binnen VLM? Nemen die nog (heel) af en toe mensen aan zonder TR?

Doei,

Wim
 
Capt. Kebab op deze site vliegt bij de VLM.

......... voor als hij je topic misschien mocht missen.

Vr gr
 
VLM

VLM

Vlieg voor VLM vanaf base RTM. Op dit moment vlieg je daar een dag of drie/vier in de week en nog wat standby. Er zijn in RTM op dit moment wat meer FO's dan captains dus de laatste hebben het wat drukker.
In Antwerpen is de situatie een beetje hetzelfde geloof ik. Afgelopen zomer zijn er heel veel mensen aangenomen (waar ik er 1 van was), de meesten zonder TR. Je hoefde gelukkig niet te betalen voor type, alleen een bond voor 3 jaar. Het kan dus nog wel netjes!
Voor zover ik weet zijn ze op dit moment niet bezig of van plan op korte termijn aan te gaan nemen.
Ik vind het een erg leuke club en heb het er prima naar mijn zin!
 
Doen jullie dan één rotatie vb Rotterdam-Londen City per dag? Of komt het ook voor dat je vanuit Londen City vb Mancherster, Liverpool of Jersey doet? Of gewoon twee rotaties vanuit Rotterdam? Of blijft het gemiddeld bij twee legs/dag? Wat is dan zo'n beetje het regime van vliegen: 3/4 dagen vliegen, 1/2 standby en 2 thuis?

Bedankt!
 
Ideaal

Ideaal

Ideaal leven hier.

Ik zit dan in LUX, de long haul afdeling van de VLM.(Vliegtijd van meer dan een uur) 's Ochtends heen en weertje, dan staat het toestel op de grond voor een paar uurtjes en dan zijn er nog twee (opeenvolgende) diensten. Meestal dus een ochtend dienst of de de middag en avond samen. 3 uur blok of 6 uur blok. Elke avond thuis. Salaris prima en redelijke doorstroming (op dit moment dan).

5 op 2 af is mogelijk, 10/4 ook. Afspraken qua scheduling zijn echter niet bindend.

Mensen zijn heel gezellig bij de VLM, prima collega's.

Helaas uit betrouwbare bron vernomen dat er een piloten stop is ingesteld. Officieus dus. CV sturen kan altijd, je komt op de grote hoop en idd, er wordt (gelukkig) geen TR in rekening gebracht mocht je hier binnen komen.
 
Zijn er ook mensen binnen VLM die deeltijds vliegen en daarnaast nog een andere taak hebben (management, operaties,...)?
 
Back
Top