VLE?

Van een ander forum, hier en daar wat ge-edit:

De Fokker 50 heeft een gevoelig onderstel. De "over center downlock link", welke het hoofd onderstel vast zet, kan als het hydraulische systeem druk loos is, gemakkelijk met de hand omhoog gedrukt worden waardoor de poot inklapt.

Nu is het niet zo dat als de hydraulische druk eraf gaat dat de poot meteen kritische is. Dit komt omdat intern in de cylinder de druk langzaam afneemt.

Met een sta tijd langer dan 1 uur deden we de pennen om die reden er ook in om te voorkomen dat dit soort situaties gebeuren.
De gear selector hoeft bij de F50 niet omhoog om de lampjes te vervangen.

Trouwens dit probleem is al eerder voorgekomen bij de F50 dat het onderstel inzakt op de grond. Bij die gevallen ontbraken de pennen ook.
 
Daar zaten teksten van CityJet. Dus geen schade, hooguit afgeplakte stukken kale romp zonder lak maar nu met High Speed Tape.

1917523.jpg


OO-VLE-b.jpg
 
Back
Top