Ja het schijnt dat kun kokosnoten bos door ryanair is geplunderd! Dit heeft ze op het randje van het failissement gebracht. Aangezien ze nu duurdere kokosnoten moeten inkopen.
Aangezien ze zichzelf konden voorzien hebben ze niet genoeg kokosnoten gehedged bij externe suppliers.
Dan het wat minder gaat met VS (en vele andere airlines) ligt in de lijn der verwachtingen:
- prijs van kerosine
- meer competitie op de Atlantic (open-skies)
- overcapaciteit
- credit crunch
- algehele staat v/d economie in Amerika en de UK
- etc etc
Wel komt er in begin 2009 een extra A340-300 bij en ook zou er sprake zijn van een eventuele overname van BMI....
Volgens mij gaat het hier om een fusie c.q. investering van kapitaal over en weer in de firma´s. Virgin wilde al langer met een short-haul operator in zee gaan. Echter, de chef van BMI (naam effe kwijt) wilde daar al jaren niet in mee gaan. Ik vermoed dat LH een woordje heeft meegesproken ivm Open Skies. BA gaat het zwaar krijgen als deze deal doorgaat.
Ja klopt idd zou dan een fusie zijn niet een takeover, zoals Robin200 zegt.
Een aantal jaren geleden (2003?) zou er ook al sprake zijn geweest van een merger alleen heeft toendertijd Sir Michael Bishop (founder en CEO BMI) er een
stokje voor gestoken. Deze keer zou er wel duidelijk intresse zijn van beide
kanten aangezien de markt er totaal anders voorstaat.
iig minder concurrentie op de lijn London-HK aangezien Oasis zojuist faillisement
heeft aangevraagd en per direct stop met vliegen.