VFS - 12 en 13 dec.

Ruudtje

New member
Hey,

Dus de 12e en de 13e heb ik mijn VFS, voor overnachting inbegrepen op de 11e.
Meer mensen op die dagen?

Tips? Ervaringen?

Question:
In het boekje over R/T staat dat je een readback moet beginnen met: ...TWR,callsign, readback. In het echt wordt dit nooit zo gedaan, in het echt gaat een readback altijd: roger,[readback], callsign.
Iemand enig idee waarom ze dit doen?

gr. Ruud
 
Vriend van mij mag dan ook meedoen.
Had afgelopen dinsdag selectie.

Ik zou gewoon blindelings het boekje volgen. Militaire procedures zijn anders dan de civiele.
En als jij op SPL staat, is het ook Schiphol Tower, PH-ABC, cleared to Eindhoven etc etc
Alleen wordt de R/T tijdelijk 'veranderd' Ligt er maar net aan of het druk is. Als het maar duidelijk is en in de richting zit van de richtlijnen.

Gewoon het blauwe boekje volgen/leren, iets anders vragen ze niet ;)
 
Ruudtje,

Ik heb 'm zelf ook 1.5 jaar geleden gedaan, echter niet gehaald.

Ik kan je wel vertellen wat belangrijk is,
procedures uit het blauwe boekje goed uit je hoofd kennen/dromen/weten.
Goed tijdens de eerste vluchten uitmeten met welke snelheden wat voor neusstanden in de sim aangehouden moeten worden.
Goed hoeken kunnen inschatten, namelijk in de eindvlucht heb je geen kunstmatige horizon meer tot je beschikking. Je zult dus op zicht moeten vliegen, natuurlijk kun je een beetje met je verticale snelheidsmeter/ horizontale snelheidsmeter vals spelen Houdt er echter rekening mee dat ze met een cameraatje in de gaten houden waar je naar kijkt tijdens de vlucht.


Leuke dingen:
mooi zicht, zelfde sim indeling/instellingen als gvss, geen squawks, geen adf's vrij relaxt dus.

Wel, moet je vliegtuigen 'uitcallen' op welk uur en hoog of laag. (vind je dit lastig is dit geen probleem, je mag ook gewoon links hoog/ rechts laag e.d. zeggen)

het zijn 4 vluchten waarvan 1 kennismakingsvlucht.
dus 3 worden beoordeelt, ik zie dat je je GPL al hebt, dus met hoeken inschatten en gevoel voor neusstanden heb je al een voordeel denk ik.


Veel succes! laat even weten hoe het gegaan is ;)
 
Vriend van mij mag dan ook meedoen.
Had afgelopen dinsdag selectie.
Je bent dus geslaagd? Heeft die vriend van je ook voorovernachting, uit welke richting komtdie dan? misschien samen reizen ofzo.
Thx for the info!


Ruudtje,

Ik heb 'm zelf ook 1.5 jaar geleden gedaan, echter niet gehaald.

....

Veel succes! laat even weten hoe het gegaan is ;)

Jammer dat je hem niet gehaald hebt maar bedankt voor de info!
zal wat laten horen.
Moet eerlijk zeggen dat ik met zweefvliegen eigenlijk nooit inschat hoeveel graden helling ik heb, wij hebben immers ook geen kunstmatige horizon dus precies weten we het ook niet, maar dit moet wel goedkomen.
Als er meer mensen zijn met tips of ervaringen, laat u horen:)
 
Veel succes! laat even weten hoe het gegaan is ;)

Een beetje laat maar ik ben vorig jaar toch echt door de VFS gekomen!
Het waren echt 4 zeer intressante maar leuke vluchten, alles wat er in het boekje op airwork staat over deze selectie fase klopt.
Ik geef je nog 1 tip mocht je er ook voor gaan:
ALLES maar ook echt ALLES wat ze je vertellen, zul je nodig hebben, alles over RT, uitvoering, weer. Dus goed opletten en aantekeningen maken!

Succes, mocht je de volgende zijn!

Gr. Ruud
 
En nu dus bij de KLu ? :D

Nee nu bij PO2

Blijkbaar hebben ze tegenwoordig PO2 opgedeeld. In de eerste fase (assessment) gaat het om samenwerking in een opdracht. Waarschijnlijk wordt er bij de 2e fase van PO2 (na FVS) pas dieper ingegaan op de standaard vragen als 'Waarom KLU' etc.

Waar haal je die info vandaan? Ik heb VFS gehaald en krijg nu mijn assesment, krijg ik daarna nog een deel 2 PO2?

edit:
Deze info is correct, Heb vandaag mijn PO2 Assesment gehad, mensen die de VFS nog niet hebben gedaan krijgen deze erna, ik daar integen krijg meteen mijn PO2 deel 2, het interview, van mij mogen ze dit gerust op een dag zetten...maarja
Waarom ik eerder VFS heb gehad dan de andere, geen idee, zo was de planning vorig jaar denk ik, maar nu hebben ze het weer omgegooid
 
Last edited:
Nee nu bij PO2



Waar haal je die info vandaan? Ik heb VFS gehaald en krijg nu mijn assesment, krijg ik daarna nog een deel 2 PO2?

edit:
Deze info is correct, Heb vandaag mijn PO2 Assesment gehad, mensen die de VFS nog niet hebben gedaan krijgen deze erna, ik daar integen krijg meteen mijn PO2 deel 2, het interview, van mij mogen ze dit gerust op een dag zetten...maarja
Waarom ik eerder VFS heb gehad dan de andere, geen idee, zo was de planning vorig jaar denk ik, maar nu hebben ze het weer omgegooid

Ben je nu dan helemaal door de selectie gekomen?
 
Back
Top