verlengen LPE

first_solo

New member
Goedemiddag,

Wie heeft er ervaring met het verlengen van zijn LPE?
Ik heb namelijk LPE level 5 en deze is geldig tot en met 1 dec 2016.

Kan dit ook verlengd worden in de simulator tijdens een skill test o.i.d. of moet je een afspraak maken met een LPE bedrijf?
 
Dat ligt aan je autoriteit die je brevet heeft afgegeven. In de UK kan dit inderdaad door de TRE gedaan worden doormiddel van het invullen van een extra formulier. Andere landen kunnen inderdaad vereisen dat dit gedaan word bij een approved bureau.
 
Verlengen kan volgens mij tijdens een check (sim of op de lijn) maar dan moet je checker wel bevoegd zijn om die af te nemen.
Upgrade moet je bij een taalbeoordelingsinstantie laten doen voor zover ik weet.
 
Een TRE kan dit niet verlengen in Nederland. Moet via een een erkende ATO die de LPE bevoegdheid heeft. Test duurt ongeveer 1,5 uur en kost € 165,-
 
Vreugde met EASA. :yeehaa: (ik heb geen NLs brevet, excuses)
Voor 165,- kan je beter meteen een poging doen naar level 6 te upgraden.
Heb ik dit jaar gedaan van lvl 4 naar lvl 6 voor hetzelfde geld.
 
Via je eigen maatschappij kan het ook, toen het werd ingevoerd kreeg ik een apart testje en had gelijk lvl 6. Maar ja, daar heb jij niets aan.
 
Hallo mensen,

Ik zou graag mn LPE5 willen upgraden naar een LPE6.

Momenteel woon ik in Duitsland, maar in Duitsland krijgt eigenlijk NIEMAND een 6, dus will het gaan doen in Nederland. Ik doe niet anders dan dagelijks Engels praten. In werk en met mijn betere helft.

Iemand tips waar dat het beste te doen in NL? En wat kosten tegenwoordig ongeveer zijn?

Mvg,

V1 :rt:
 
Wat het allerbelangrijkste is is dat de examinator zelf level 6 heeft. De examinator mag namelijk niet een hoger level afgeven dan hij zelf heeft. De meeste examinators hebben zelf level 5, reden dat er weinig level 6 afgegeven wordt. Praat ik niet over de LPE examens binnen de maatschappijen zelf.
 
Wat het allerbelangrijkste is is dat de examinator zelf level 6 heeft. De examinator mag namelijk niet een hoger level afgeven dan hij zelf heeft. De meeste examinators hebben zelf level 5, reden dat er weinig level 6 afgegeven wordt. Praat ik niet over de LPE examens binnen de maatschappijen zelf.

Dat is bij mij bekend inderdaad dat examinator minstens 6 moet hebben om een 6 te kunnen geven.
Daarom ben ik nu op zoek naar bedrijven die examinatoren hebben met minstens een 6. Wil dat zaakje achter mij laten en niet nog eens mn geld verspillen. ????.

Merci Freight.

Meer tips zijn uiteraard welkom ????.
 
Ik zou wel vooraf bij de Duitse autoriteiten even navragen of zij een examen uit een ander land accepteren.
Ik weet uit ervaring dat de Oostenrijkers dit namelijk niet doen, en ik heb hierdoor 2x een test moeten doen.

Gelukkig wel beide keren level6 behaald, en alles op kosten van de baas kunnen doen.
 
Ik zou wel vooraf bij de Duitse autoriteiten even navragen of zij een examen uit een ander land accepteren.
Ik weet uit ervaring dat de Oostenrijkers dit namelijk niet doen, en ik heb hierdoor 2x een test moeten doen.

Gelukkig wel beide keren level6 behaald, en alles op kosten van de baas kunnen doen.

Hi Camel,

Ik heb Litouws brevet, en Litouwse CAA zijn niet zo moeilijk. Die zijn erg behulpzaam. Zelfde met mijn medical. Die is Duits. Elk jaar hier verlengen, kopietje doorsturen en klaar is Pietje.

Maar dank.
 
Back
Top