Verhalen van Terlet

R

RubenTC

Guest
Sinds een jaar of 2 zweefvlieg ik op terlet, een prachtig veld!

Hier maak ik ook het één en ander mee. Vergeleken bij de meeste verhalen hier saai, maar ik kreeg van iemand de tip mn verhalen toch hier neer te zetten, zodat ik ze altijd na kan lezen (en anderen er ook van kunnen genieten)

Om te beginnen:

Een poosje geleden is onze sleepkist, de 'husky' bijna verongelukt. Mijn instructrice vloog de kist op die dag. Toen ze na een tripje landde, keerde ze hem bij nog redelijke snelheid om, om weer een nieuwe zweefkist aan te haken. Zo scheurde ze één van de heuveltjes op (terlet is nogal hobbelig) waarachter een kist stond. Dus meteen toen ze hem zag vol in de ankers. En wat doet zo'n kist met staartwiel dan? Voorover donderen... met zn neus in de grond, en de motor vastgelopen troffen we hem daar aan. Snel de instructrice eruit geholpen, die gelukkig ongedeerd was. Na hem weer achterover op zn kont gezet te hebben, inspecteerde we de motor. De krukas gebroken. Die gaat voorlopig niet meer de lucht in :-(

Groet, Ruben

EDIT: met vreugde kan ik jullie mededelen dat de husky een nieuwe motor heeft gekregen, en weer vliegt!
 
Last edited by a moderator:
Hallo Ruben!

Welkom op het Board.
Of verhalen saai zijn of niet, ligt aan diegene die ze leest. En aangezien ik zelf ook een paar van dergelijke ongelukken heb gezien (niet meegemaakt, gelukkig) kan ik me goed voorstellen wat er gebeurt is. En dat is over het algemeen verre van saai!

Toch wil ik je op 1 ding wijzen: Ook al hebben we hier met z'n allen het gevoel "onder elkaar" te zijn, niets is minder waar. Helaas.
Dit Board is zo open als de wakkerste Krant van Nederland, die niemand leest, maar iedereen toch kan qouten. Het is daarom ook niet altijd een goed idee de namen van de betrokkenen hier open te plaatsen. Zeker je instuctrice zal het waarderen als je haar Privacy een beetje beschermd! (dit is een hint, ja...)

Ik ben blij te zien dat het allemaal bij blik en staal-schade gebleven is, en wens jou (of in dit geval, vooral je instructrice) nog veel plezier bij het vliegen op Terlet!

Groeten, Klaas.
 
En daarom heb ik haar naam verwijderd. Ook vanwege het feit dat anders haar naam straks hiermee eeuwig verbonden is in Google.
 
Hmm, goed punt! Sorry dat ik zo dom was haar naam te noemen, zal ik niet meer doen!
 
Hey leuk verhaal Ruben !! keep 'm coming ! en welkom hier!

Ben blij dat je instructrice er goed vanaf is gekomen!

(jouwn verhaal vind ik een stuk leuker als een 777 captain die hier een trip report komt typen van zn LHR-LAX trip ! dus schiet jezelf aub niet tekort. Iedereen heeft 10 vingers en 10 tenen!)

Man wat zou ik graag zweefvliegen!! wilde vanaf mn 15e, maar mocht niet van pa en ma FD (te duur)...

FD
 
Nee zou niet durven.. Dat is een echte piloot (747 baas).

Bitter "garnatuurtje" was lekker ! :grijns:
 
mooi, verheel.

lekker kort houdt ik wel van. Ik heb 1 keer gevlogen op EHVB en ben er van plan vaker te gaan vliegen en ieder geval er vaker te komen. Daar was een tijdje geleden eentje met een backwind landing voorovergeslagen toen hij op het laatste moment de hoogteroeren de verkeerde kant op deed.
 
Hey leuk verhaal Ruben !! keep 'm coming ! en welkom hier!

Ben blij dat je instructrice er goed vanaf is gekomen!

(jouwn verhaal vind ik een stuk leuker als een 777 captain die hier een trip report komt typen van zn LHR-LAX trip ! dus schiet jezelf aub niet tekort. Iedereen heeft 10 vingers en 10 tenen!)

Man wat zou ik graag zweefvliegen!! wilde vanaf mn 15e, maar mocht niet van pa en ma FD (te duur)...

FD

Hehe, tja, persoonlijk lijkt mij het vliegen in een 777 op zich al een avontuur, maar voor een prof zit dat natuurlijk heel anders :p

Ik ben btw RubenTC, maar heb vanwege technische problemen een nieuw profiel genomen.

Ik heb nog een leuk verhaaltje:

Het was een prachtige dag, heerlijk vliegweer. s'Ochtens werd door de ddi (dienst-doende-instructeur) naar deelen gebeld (onze nabije buren) met de vraag of die active waren, wat niet het geval was. We konden dus heerlijk boven deelen thermieken :)

Later op die dag hoorden we een geronk aankomen, eerst zacht, maar steeds harder. We begonnen al die kant op te kijken, toen er ineens een hercules over de bomen kwam aanzetten! Met een krappe 50 meter onder zich (gokje, veel hoger kan het niet geweest zijn) kwam die over onze hoofden scheren.

Waarop de DDI de radio greep (terlet radio :p, waar die kist zich net gemeld had) en riep: hoe the f%$# wist je dat we niet aan het lieren waren! Waarop met een droge stem geantwoord werd: dat wisten we niet... :1855:

Het had een hele erge situatie kunnen worden, maar gellukig is het goed afgelopen :)
 
Was dat afgelopen zomer en kwam hij uit het noorden? Ik zat boven Apeldoorn toen hij langs kwam, was mooi gezicht.
 
Was dat afgelopen zomer en kwam hij uit het noorden? Ik zat boven Apeldoorn toen hij langs kwam, was mooi gezicht.

Ik weet het niet precies meer, maar aangezien het me niet zo'n gebruikelijke situatie lijkt, zal het wel dezelfde zijn geweest!
 
Oh prachtig om wat van Terlet te horen, ik heb er ook een tijdje gezweefd. Echt een prachtige omgeving om in de ASK-21 te stappen en een tijdje te blijven hangen.
Zijn ze nog steeds zo enorm aan het groeien met leden?
Ik kan me nog mooie momenten herinneren dat we met 6 of 7 kisten in 1 bel zaten boven de camping, prachtig....
Ik heb het alleen altijd jammer gevonden dat ik nooit in die K-13 heb gezeten, wat een mooi ding was dat.
 
Back
Top