Beste airworkers,
Over een maand heb ik mijn PO1. Het blauwe boekje heb ik al ontvangen en zelfs goed bestudeerd.
Het valt me echter op dat er enkele vaagheden en tegensprekingen in zitten, óf ik begrijp enkele dingen verkeerd. In ieder geval is het dan hinderlijk om door te leren.
Hier mijn vragen:
-Bij de beschrijving van de klim (Roteren) staat dat je met full throttle (is 2650 rpm geloof ik) moet accelereren tot 65kts, en dan 7,5 graden nose-up om uiteindelijk met 75 kts door te klimmen...
máár: wat ik dus niet snap is, dat je vervolgens op 200 voet je after take-off checklist moet doen, waarbij je ineens 2575 rpm moet hebben, en nog steeds een pitch van 7,5 graden om nog steeds 75 kts te vliegen. Dit kan toch niet?
Ik zou denken dat je juist wat nose down moet gaan, om met minder rpm dezelfde snelheid te hanteren...
2e vraag:
-Ik heb heel veel gelezen over trimmen etc op het forum, echter is mij 1 ding nog niet duidelijk:
Als je wil trimmen op 95 kts voor level flight (dat is met 2300 rpm), hoe moet je dan 'fijn' trimmen?
stel je vliegt 98 kts, moet je dan nose down trimmen? Ik zou denken dat je dán iets gaat dalen. En stel je vliegt juist 92 kts en je wil er 95 van maken, moet je dan nose up trimmen?
Oftewel het fijn trimmen op horizontaal vliegen snap ik nog niet helemaal.
-laatste vraag:
krijg je na het halen van PO1 de mogelijkheid om vragen te stellen over het boekje enzo? iemand die het weet?
Ik hoop echt dat iemand mijn vragen kan beantwoorden!
Greetz Lolkop!
Over een maand heb ik mijn PO1. Het blauwe boekje heb ik al ontvangen en zelfs goed bestudeerd.
Het valt me echter op dat er enkele vaagheden en tegensprekingen in zitten, óf ik begrijp enkele dingen verkeerd. In ieder geval is het dan hinderlijk om door te leren.
Hier mijn vragen:
-Bij de beschrijving van de klim (Roteren) staat dat je met full throttle (is 2650 rpm geloof ik) moet accelereren tot 65kts, en dan 7,5 graden nose-up om uiteindelijk met 75 kts door te klimmen...
máár: wat ik dus niet snap is, dat je vervolgens op 200 voet je after take-off checklist moet doen, waarbij je ineens 2575 rpm moet hebben, en nog steeds een pitch van 7,5 graden om nog steeds 75 kts te vliegen. Dit kan toch niet?
Ik zou denken dat je juist wat nose down moet gaan, om met minder rpm dezelfde snelheid te hanteren...
2e vraag:
-Ik heb heel veel gelezen over trimmen etc op het forum, echter is mij 1 ding nog niet duidelijk:
Als je wil trimmen op 95 kts voor level flight (dat is met 2300 rpm), hoe moet je dan 'fijn' trimmen?
stel je vliegt 98 kts, moet je dan nose down trimmen? Ik zou denken dat je dán iets gaat dalen. En stel je vliegt juist 92 kts en je wil er 95 van maken, moet je dan nose up trimmen?
Oftewel het fijn trimmen op horizontaal vliegen snap ik nog niet helemaal.
-laatste vraag:
krijg je na het halen van PO1 de mogelijkheid om vragen te stellen over het boekje enzo? iemand die het weet?
Ik hoop echt dat iemand mijn vragen kan beantwoorden!
Greetz Lolkop!