Upgrade tijd Transavia

6

676$

Guest
Hoe lang is de gemiddelde upgrade time bij HV eigenlijk ?? Neem aan dat dat jullie aardig wat captains in de midden/eind 30 en begin/midden 40 hebben... Kun je lang wachten als 25-jarige..... Niet dat dit erg hoeft te zijn, als je hier voor kiest.. Just wondering.

FD
 
Laatste Captain op de sen.lijst staat op +/- plek 240. Totaal +/- 415 man op de lijst.

Laatste jaar 28 man ge-upgrade. Dit jaar 24.

Het gaat zoals met alles in de luchtvaart in golven. Ik kwam in 98 in dienst en zou volgens de planning op dat moment binnen 4 jaar links zitten. Dat werden er ruim 7.... Omgekeerd is ook voorgekomen in de laatste 40 jaar.
 
Ik vind 7 jaar nogal meevallen. Ik weet zeker dat er genoeg maatschappijen zijn waar het (veel) langer duurt.
 
Absoluut waar. Echter binnen HV heerste ooit de cultuur dat je ervanuit moest gaan dat je binnen 4 jaar in opleiding ging. Er zijn veel mensen met dat lokkertje vanuit de kluchtmacht naar HV vertrokken. Vervolgens gaan er mensen met vliegtuigen gooien en wordt de kero 3x duurder met als gevolg een verdubbeling van de wachttijd voor links.

Vervelend als je 35+ bent en als 14 jaar bij de luchtmacht hebt gezeten. Helemaal omdat nu eindelijk de markt aantrekt de toenmalige ab-initio's (zoals ondergetekende) die je voorbij zou gaan op weg naar links ineens ook een ATPL hebben en dus volgens senioriteit voor je worde opgeleid.

Het is nog steeds zo dat mensen bij HV binnenkomen met de gedachte dat ze heel rap links zitten. Das war einmal.... (en komt mischien ooit weer hopelijk).
 
Hallo,

Ik ben kort geleden op gesprek geweest. Voorafgaand was mij verteld dat ik op 8 à 10 jaar moest rekenen. Tijdens het gesprek noemde men 10 à 12 jaar.

"Subject to change", natuurlijk.
 
Back
Top