Typische VLM vlucht...

wdierick

New member
Hoi,

Zou iemand me wat meer kunnen vertellen over een typische VLM vlucht (zoals RTM-LCY). Welke kruishoogte bevliegen jullie en hoelang blijven jullie daar? Route? Klim- en daalsnelheid...

Bedankt!
 
RTM, begin taxi tot parkeren LCY, een uurtje, vliegtijd een drie kwartier. FL180 heen FL170 terug. Wat ik me kan herinneren van RTM-LCY.
LUX-LCY is gauw 1h20 block en een uurtje plus vliegtijd. Zelfde vlieghoogtes.

Vliegen op kruishoogte uit RTM is vrij kort vanwege de hoogterestricties over de Noordzee, vroege daling omdat het luchtruim van LCY onder dat van Heathrow zit.

RTM Refso Tripo Logan Spear(SND) en dan vectors LCY
LUX LNO BUB COA Saski Tripo dan als hierboven.

Tripo FL120 or below
Refso FL70
 
Goed onthouden Kebab ;)
Alle RTM-ers moeten binnenkort wel weer de Jepp kit van binnen gaan bekijken, want Amsterdam schijnt net effe wat meer banen te hebben dan rotterdam met bijbehorende app/dep kaartjes.

wdierick, toevallig een van de lieden uitgenodigd voor een interview of ben je er al doorheen?
 
Oorspronkelijk gepost door capt. Kebab
RTM, begin taxi tot parkeren LCY, een uurtje, vliegtijd een drie kwartier. FL180 heen FL170 terug.

Vliegen jullie op die hoogte dan niet veel 'in' het weer? Turbulentie?
 
'het weer' is nog al een breed begrip. Zal elke vlucht/dag anders zijn. Mocht het te tubulent worden, zullen de mannen van VLM ongetwijfeld om een andere FL vragen, gebaseed op 'ride reports' van mensen die voor hen uit vliegen.

FD
 
FL140 is te laag, (fuel consumptie) en FL200 is te hoog ivm korte afstand. Maar indien nodig dan vragen we er gewoon om.
 
Vliegen jullie op die hoogte dan niet veel 'in' het weer? Turbulentie?

Ik dacht dat daar juist de seat belts voor uitgevonden waren. Het bijbehorende lampje en geluidssignaal is alleen voor verstandige mensen. Voor de niet zo snuggeren onder ons betekent het dat het nu tijd is om een wandeling richting lavatory te gaan ondernemen.
Voor de cockpitcrew is het een aardige vorm van passagiertje treiteren: na bereiken van kruishoogte gaat lampje uit om daarna bij de lichtste vorm van turbulentie weer aan te gaan (gewoonlijk na 20 minuten in cruise) om daaarna niet meer uitgezet te worden voor de rest van de vlucht, ook al wordt het weer kalm en duurt de vlucht nog 3 uur. Dan zie je dus alle verstandige mensen denken: wanneer zetten ze dat lampje nou uit want ik mot ongelooflijk p1ssen, teveel koffie gehad vanmorgen. De rest loopt dus gewoon rond......... So much for a light
 
Back
Top