Twentsche Zweefvliegclub & Delft

Zweefvlieger123

New member
Hallo,

Ik zat wat rond te kijken voor zweefvliegclubs, ik ga naar alle waarschijnlijkheid studeren in Delft of Twente.

Ik zag dat er in Delft en Twente zweefvliegclubs zijn, heeft iemand misschien ervaring met één van deze clubs, of allebei?

Zelf heb ik al een half jaartje zweefgevlogen en denk eraan om het in het studentenleven weer op te pakken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zowel de Drienerlose Zweefvlieg Club "Vleugellam" (DZC) (Twente) als de Delftsche Studenten Aeroclub (DSA) hebben geen eigen veld. Je vliegt dus niet in Delft of Enschede. De DSA zit meestal op Terlet (Arnhem) en de DZC op diverse velden in binnen en buitenland.

De zweefvliegclub van de TU Eindhoven (ZES) heeft wel een eigen veld in de buurt van Eindhoven (De Peel).

Overigens kun je voor zweefvlieg-vragen beter naar het forum van http://www.zweefportaal.nl/ gaan.
 
Oh dat is wel balen.

Bij Delft heb je ook de Kennemer Zweefvliegclub, waar ik eerder lid van was.

Wat is een veldje, lekker dichtbij Enschede, waar ook wordt zweefgevlogen?
 
Als ik het goed lees zit TZC op het voormalig vliegveld Twente (EHTW). Daar zijn nog altijd een paar clubs actief schijnt het. Bel ze eens.
 
Als ik het goed lees zit TZC op het voormalig vliegveld Twente (EHTW). Daar zijn nog altijd een paar clubs actief schijnt het. Bel ze eens.

Ja, zoiets las ik ook inderdaad.

Ook blijken ze daar aan motorvliegen te doen; vliegclub Twente, wellicht is motorvliegen wat leuks, aangezien ik al wat ervaring heb met zweefvliegen.
 
Op vliegveld Twenthe heb je de (motor) Vlieg Club Twente (VCT) en de Twentse Zweefvlieg club (TZC). Geweldig veld, 3000 meter startbaan, met parallel daarnaast een grasstrip voor zwevers.
En verder weinig last van derden. je kunt het beschouwen als het grootste Privé vliegveld van Nederland. Kijk anders even op de Facebookpagina van de Vliegclub Twenthe daar kunnen ze je ongetwijfeld verder helpen als je vragen hebt.
 
Lijkt me top om daar te gaan vliegen als ik in Enschede ga studeren!

De KZC, in Noordwijkerhout is trouwens ook een goede club, ik was er lid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik geef een voorkeur aan een club op een militair veld (actief of non-actief). Lekker rustig, groots, je ziet nog eens wat staan of voorbij komen en een mooie verharde baanlanding is erg gaaf, net even alsof je een airliner bent. Maar voor ieder wat wils.

Zelf vlieg ik overigens bij de ZCR op vliegbasis Deelen. (Naast Terlet)

TZC ken ik totaal niet, DSA wel, leuke studenten club, erg gezellig en ze komen allemaal uit hetzelfde bootje: studenten uit Delft.

En ook niet geheel onbelangrijk, zeg je nu misschien wat minder, later meer, informeer ook naar de thermiek rond een veld. Helaas zijn er velden met hoogte beperkingen en velden met weinig thermiek. Op het begin totaal niet belangrijk, maar later toch wel erg fijn :)
 
Ik heb 20-25 jaar door gebracht bij de TZC. Leuke club met hun eigen veld. Dat gedeeld wordt met de Motor vlieg club en in de toekomst ook een beeje commerciele luchtvaart. Hoogte limitaties heb je bijna niet. Vooral in het weekend wanneer er veel word gevlogen. En thermiek heb je er genoeg.
Op Delft heb ik een blauwe maandag rond gevlogen toen ik er een jaar studeerde. (Praktijk vond ik leuker dan de theorie) Grootste probleem daar is toch Schiphol. Dus limitaties v.w.b. hoogte en richting.
 
Op Delft heb ik een blauwe maandag rond gevlogen toen ik er een jaar studeerde. (Praktijk vond ik leuker dan de theorie) Grootste probleem daar is toch Schiphol. Dus limitaties v.w.b. hoogte en richting.

Delft (DSA) vliegt nu op Terlet, dat is een eindje van Schiphol verwijderd.
 
Ik hoorde dat je een PPL kan halen bij vliegclub Twente, klopt dit? Wellicht leuk voor als ik na universiteit nog voor ATPL ga.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Back
Top