Tussenjaar baan in de luchtvaart

Brent

New member
Beste heren, dames,

Aankomend schooljaar heb ik een ''soort van'' tussenjaar ik ga namelijk mijn wiskunde en natuurkunde bijspijkeren. Als alles volgens plan loopt heb ik in december de examens gehaald. Hierna wil ik graag voor een tijdelijke baan gaan solliciteren, het leukste lijkt me om tussen of zelf in het vliegtuig te werken. Heeft iemand leuke suggesties? Ik heb een afgeronde studie MBO4 bouwkunde en een rijbewijs b.
Ik hoor graag of jullie leuke suggesties hebben!
 
'In een vliegtuig' als piloot of steward lijkt me lastig, maar waarom niet wat mailen met bedrijven op een luchthaven in de buurt? Rondvluchtbedrijven of luchtreclame? Doe je altijd goede contacten op.
 
Brent, wat je niet aangeeft is of je bij een vliegveld in de beurt woont.
Woon je onder de rook van Schiphol dan zijn de part time banen die geschikt voor je zijn heel verschillend dan bv Hilversum of Teuge.
 
Brent, wat je niet aangeeft is of je bij een vliegveld in de beurt woont.
Woon je onder de rook van Schiphol dan zijn de part time banen die geschikt voor je zijn heel verschillend dan bv Hilversum of Teuge.
Zelf woon in Achterhoek, in de buurt van Doetinchem. Teuge zou voor mij het dichtste bij zijn dit is namelijk zo'n 50 minuten rijden, een voordeel dat ik heb is dat ik beschik over een auto. Ik wil over een bepaalde tijd graag een poging doen bij de KLM flight academy, zou het voor mij in het voordeel zijn als ik al voor KLM gewerkt zou hebben? Misschien als platformmedewerker of een job in de bagage.
 
Ik denk dat je in je enthousiasme even over het hoofd ziet dat geen bedrijf op Schiphol je part time werk zal geven, je woont simpelweg te ver.
Zit je 4 uur per dag in de auto om 4 uur te werken.
Wat zweefvliegen betreft, zeker aan te raden, zo zijn een heleboel begonnen, ik ook.
Misschien dat deze club nog wat dichter bij in de buurt zit:


Scratch that, je zit 30 min bij Deelen en Terlet vandaan, beide hebben zweefvliegclubs.
 
Last edited:
Zelf woon in Achterhoek, in de buurt van Doetinchem. Teuge zou voor mij het dichtste bij zijn dit is namelijk zo'n 50 minuten rijden, een voordeel dat ik heb is dat ik beschik over een auto. Ik wil over een bepaalde tijd graag een poging doen bij de KLM flight academy, zou het voor mij in het voordeel zijn als ik al voor KLM gewerkt zou hebben? Misschien als platformmedewerker of een job in de bagage.
Opgedane werkervaring bij KLM tijdens de selectie aan de KLMFA geeft je niet per se een voordeel ten opzichte van andere kandidaten. Wel leer je het bedrijf beter kennen waardoor je makkelijker argumenten zou kunnen opvoeren waarom je voor KLM zou willen werken, mocht je deze vraag voorgeschoteld krijgen tijdens de selectie. Gezien het het huidige personeelstekort op de grond zal het denk ik niet lastig zijn een dergelijke baan als platform medewerker of in de bagage hallen te vinden.

Op Teuge zijn er veel bedrijven waar part-time mogelijkheden zijn, kijk bijvoorbeeld eens naar deze vacature bij Van de Bunte Aviation: grondploeg / medewerker operations Part-time. https://vandebunteaviation.nl/vacature-als-piloot/

Succes!
 
Back
Top