Turkish Airlines

Ik weet niet hoe het 737 contract is maar op de A330 kreeg je het eerste jaar geen vakantie..reden om niet verder te kijken voor mij.

Dat soort schofterige contracten krijgt een vuilnisman (ik kan geen ander beroep bedenken waar mensen op neer kijken)niet eens..afgezien dat het salaris aardig onder standaard was.
 
Dat staat helaas ook in het aangeboden 737 contract. Toch ben ik benieuwd naar verdere info, zoals roosters, housing allowance, transport. Zulke zaken, dit wordt allemaal niet beschreven in mijn contract voorstel en zou dit toch allemaal willen horen van een 1e graads bron.
 
Eerste jaar geen vakantie gaat op voor elk contract in Turkije...
Heb zelf ook voor 2 Turkse maatschappijen gevlogen en dat was dezelfde deal.

Nu 42 dagen per jaar.. :)

Ken een aantal mensen allemaal op de 737 bij THY, varieert van zeer happy daar tot diep ongelukkig..
 
EC, Het hangt zoals altijd van de persoon in kwestie af.

Ik persoonlijk zou alleen terug gaan naar Turkije om te werken als ik geen betere opties heb.

Ander verhaal trouwens als je in de linkerstoel zit, ik had een heel boekwerk met een SOP per captain.
En verwacht daar niet met open armen te worden ontvangen, je bent welkom omdat ze geen keus hebben, dwz als ze een Turk kunnen vinden ben jij je baan kwijt.

Succes met je keuze!
 
Is het sowieso niet zo, per recentelijk, dat de Turkse regering een wet ingeroepen heeft die het voor buitenlanders met minder dan 1500 uur niet meer mogelijk maakt bij een Turkse maatschappij aangenomen te worden?

Het kan zijn dat u de frozen status van uw ATPL al weggewerkt heeft (of dit binnenkort verwacht te doen), maar het is denk ik wel iets wat u wel van te voren zou willen weten. Hierbij.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik verwacht mijn ATPL op korte termijn te "unfreezen" en was inderdaad op de hoogte van deze 1500-uurs regel, het is inderdaad iets om goed in de gaten te houden. Bedankt.

FTL, ik ben niet van Turkse komaf.
 
Deze had ik inderdaad gevonden Akrep, thanks. Toch zou ik graag verhalen van een eerstegraads bron horen. Zijn er geen airworkers werkzaam bij deze club?
 
Zelf werkzaam bij SunExpress, ik hoor wel verhalen van de Militaire F/O`s die er een buddy hebben maar daar heb je niks aan denk ik. Het verschil in hoe je behandeld wordt bij TK is afhankelijk van je afkomst denk ik.. autochtoon of Expat.. :/
 
Misschien dat dit inderdaad iets zegt... Anderzijds werkt het ook mee aan een eenzijdige beeldvorming en dat is jammer. Voor een gezonde discussie heb je immers verhalen uit beide kampen nodig.
 
Om een oud topic wat leven in te blazen:

Zit momenteel bij de bekende Ierse club en ik kan bij THY beginnen. Heeft er iemand recente werkervaring (of woonervaring in Istanbul)? Ik ken het pprune topic..
 
Off topic maar zit THY al niet aan het maximum van buitenlandse vliegers welke ze in dienst
Mogen hebben van de Turkse Wet?
Of heb ik de klok horen luiden...?
 
Ja, die wetgeving staat bij ook nog bij, maar blijkbaar niet. Momenteel beginnen er nog steeds expats bij THY en worden er ook nog genoeg uitgenodigd en krijgen een visum.
 
Back
Top