Als het enigszins turbulent wordt dan terug tot zo'n 180 knopen, wordt het echt te gortig dan ga je terug naar 165 knoopjes.
Kort samengevat uit het AOM, gij zult proberen uit turbulente gebieden te blijven door visuele of via radar herkenning. Fasten seatbelt sign moet aan als turbulentie verwacht kan worden (Duh) .
Vlieg met de autopiloot en wanneer je verandert van hoogte doe dit dan met een basic pitch mode (uit ervaring is IAS een hopeloze mode bij dalingen).
Indien de AP inop is, rustig met uitslagen van de roeren en als het kan de Yaw damper aan.
Er is denk ik geen waarde te geven aan wat we maximaal kunnen hebben. In het algemeen zijn er volgens mij geen piloten die zeggen: "Oh een level 5 Tstorm, daar kunnen we nog lekker doorheen denderen want het toestel kan het toch wel hebben".
Ik denk dat de enige te verzinnen limiet (voor elk toestel) Va is. En dat is bij de Fokker 175 knopen. (Vra, rough air is 165 knopen)
PS Vrachtvliegers hebben andere definities. :grijns: :grijns: :grijns: