TSA voor een CFI rating

windshear

New member
Hallo

Zijn er mensen die me kunnen uitleggen hoe het nou zit als je bij een 61 school ipv een 141 school je lessen voor een flight instructor's bevoegdheid haalt?

Ik heb veel contact gehad met een TSA dame van een flightschool in WA en die kwam met de volgende info:

---

In regards to the I-20 (M1 visa). In order for you to receive any flight training towards a rating (CFI) you will need to have a M1 visa no matter how long you plan to stay in the U.S.

The definition of flight training per 49 CFR 1552.1(b) simply states

Flight training means INSTRUCTION RECEIVED from a flight school "IN AN AIRCRAFT OR AIRCRAFT SIMULATOR" for the purpose of obtaining a certificate or rating, Flight training DOES NOT INCLUDE: Recurrent Training, ground training, a demonstration flight for marketing purposes, or any military training provided by the Department of Defense.
Now, if all you want to do is come to our flight school and rent an aircraft to fly for fun you may do so on the B1/B2 visitor visa. We can not provide you with any flight training on this visa. This means you may not train for your CFI on this visa.

Under the B1/B2 visa you may receive Flight Reviews, Proficiency Checks, Dual Instruction to gain recent flight experience, Review of maneuvers, and procedures, and Aircraft checkouts
-----

Okay tot zover, maar nu het verhaal van een CFI bij een 61 school:

1) Je moet eerst een Visum in je paspoort hebben voor afreizen naar de USA
2) Daar kun je de TSA starten (duurt drie weken)
3) Indien eerste onderzoek OKAY, dan vingerafdrukken en foto afgeven (duurt nog eens 2 weken)
4) Pas daarna kun je starten met de training...


Dat betekent dus dat er niemand naar de USA kan om direct te trainen om zo snel mogelijk klaar te zijn (of je moet al even op en neer gaan voor de fingerprints).

Iemand die me uit deze situatie kan halen......

Dank vast.

WS
 
Vermoed dat je alleen een visum nodig hebt en geen TSA.

https://www.flightschoolcandidates.gov/afsp2/afspindex.py?acct_type=c&section=FQ

Category 3 Clarification - For flight training in the operation of aircraft with a maximum certificated takeoff weight of 12,500 lbs. or less, Candidates must obtain AFSP approval for the following training events:

* Initial airman's certificate, including a private, recreational, or sport pilot certificate.
* Instrument Rating (IR)
* Multi-Engine Rating (MEL)
* Training on very light jet aircraft with a specific type rating

Each of these events requires a separate training request.

All other training events on aircraft with MTOW of 12,500 lbs. or less are exempt from AFSP regulations, including Commercial Pilot License (CPL), Airline Transport Pilot License (ATPL), and Certified Flight Instructor (CFI).
 
Hoi Max,
Mischien kun jij mij ook helpen. Weet jij of je de TSA procedure ook vanuit NL doen. Ik heb iemand die in NL woont en zijn FAA brevet hier wil halen, dan moet hij dus eerst ook door het heele TSA gebeuren heen.
Alvast bedankt
 
@FAACFI

Je moet jezelf registreren als provider bij de TSA
www.flightschoolcandidates.gov

Vervolgens moeten je leerlingen zich aanmelden via dezelfde website
en aangeven dat ze bij jou les willen krijgen en op welk type vliegtuig e.d.

Mijn leerlingen heb ik naar le Bourget gestuurd alwaar je je fingerprints
kunt inleveren. (En ook je portemonnee...)

Het is allemaal niet goedkoop: reken op $130 voor het TSA en zo'n 150 Euro voor de afhandeling door de agent op Le Bourget.

Ben zelf op Le Bourget geweest met een leerling, duurt een klein uurtje.
Je moet wel een afspraak maken want de dame komt alleen op afspraak.

Hope this helps,

VF
 
Back
Top