Trip naar Spanje en Portugal

dppintr

New member
Afgelopen zomer vlogen we naar Spanje en Portugal voor onze vakantie. Er waren geen bijzonderheden, en het is ook niet moeilijk. Iedereen die zijn brevet niet op de kermis heeft gewonnen, kan het natuurlijk ook. Maar het is toch leuk, en misschien vinden sommigen het de moeite waard om het te bekijken of doen er misschien een idee mee op.

647798trip.png


De start van de trip was op zaterdag 1 augustus vanaf vliegveld Hilversum. Via Tours vlogen we door naar San Sebastiaan. De volgende dag bezochten we ook Bilbao. Op maandag vlogen we naar Santander, waar we één nacht bleven. Dinsdag was er bewolking in de bergen aan de noordkust. We vlogen eerst langs de kust naar het westen om de bewolking heen naar Leon. Op woensdag vlogen we naar Porto, waar we twee nachten bleven. Om de handling kosten te besparen, vlogen we naar een klein veld ten noord oosten van Porto.

Vrijdag vlogen we naar Lissabon, naar het vliegveld Cascais wat doorgaans door general aviation wordt gebruikt. Onze jongste zoon zou alleen de eerste week meegaan. In Lissabon kochten we een ticket vanaf Faro terug naar Nederland voor hem. Op zondag 9 augustus vlogen we naar Portimao, en vandaar ging hij de volgende ochtend vroeg naar Faro. Wij vlogen vervolgens langs de Portugese zuidkust door naar Sevilla.

646549pics1.png


Op woensdag vlogen we naar een klein veld ten oosten van Malaga. Het was de bedoeling om daarna door te vliegen naar Granada, maar de bedrading van één van de magneto's was niet goed, wat we daar ter plekke konden laten repareren. Ondertussen gingen wij met de bus door naar Granada. Omdat het vliegtuig op vrijdagochtend nog niet klaar was, lukte het niet meer bijtijds naar Cordoba te vliegen omdat het vliegveld daar al vroeg sluit. In plaats daarvan vlogen we naar Badajoz, om vandaar op zaterdag 15 augustus door te vliegen naar Salamanca.

Na Salamanca vlogen we op zondag door naar Burgos. Op maandag vlogen we naar Pamplona, de stad die vooral bekend is door de jaarlijkse stierenrennen. Het was de laatste stad die we aandeden in Spanje tijdens deze trip. We vlogen op dinsdag naar Rennes langs de zuid-west kust van Frankrijk. Daar bezochten we een oude vriend van de familie. De volgende ochtend vlogen we terug naar Hilversum.

957677pics2.png




Eventueel staat hier een uitgebreide versie van het verslag met veel foto's.


 
Last edited:
Mooi vakantietrip verslag.
Ik ben wel nieuwgierig naar je ervaringen op de Spaanse en Portugese vliegvelden. De laatste keer dat ik zelf vliegend in Spanje was vond ik de kosten/service verhouding nogal slecht en soms abominabel. Dat kan natuurlijk veranderd zijn.
 
Mooi vakantietrip verslag. Ik ben wel nieuwgierig naar je ervaringen op de Spaanse en Portugese vliegvelden.
Dankjewel. Wij hebben geen negatieve ervaringen met de vliegvelden. Het is wel zo dat verreweg de meeste vliegvelden die wij hebben aangedaan, tijdens deze of eerdere trips, nagenoeg geen verkeer hebben, soms zelfs meerdere dagen niet. De bewaking en de administratie leken soms juist blij te zijn met bezoek :)

426338airports.png
 
Ik lees wel eens op forums en zo dat in Spanje de kennis van het Engels, eigenlijk van iedere taal behalve het Spaans, erg beperkt is, zeker bij het grondpersoneel en soms zelfs bij de bemanning van de Tower en van andere toestellen. Hoe was jouw ervaring terzake? Of spreek je zelf Spaans, misschien?
 
Back
Top