Paraglider
Member
https://www.youtube.com/watch?v=tSt0zSFDMHc
Fouten zitten natuurlijk in een klein hoekje.....
Wel jammer dat ATC in AMS, wederom door het gebruik van NL en non-standard phraseology misschien de kans heeft gemist om dit eerder op te pikken. Als ze misschien gewoon de route naar W2 "from C via C1 en D to W2" hadden gegeven had de crew misschien hun SA weer terug kunnen krijgen. Tweede keer in vrij korte tijd dat ATC in AMS niet geheel volgens het boekje handelt in combinatie met een serieus incident.
Ik ben er niet van overtuigd dat het vanuit een human factors perspectief een verstandige keuze is geweest om als crew te besluiten vrij snel weer proberen te vertrekken. Maar goed, juist de hele startle van dit incident, zal er waarschijnlijk voor gezorgd hebben dat de initiële beslissingen na dit event niet de sterkste zullen zijn geweest.
Hoe zijn de LOSA studie resultaten binnen Trans?
Fouten zitten natuurlijk in een klein hoekje.....
Wel jammer dat ATC in AMS, wederom door het gebruik van NL en non-standard phraseology misschien de kans heeft gemist om dit eerder op te pikken. Als ze misschien gewoon de route naar W2 "from C via C1 en D to W2" hadden gegeven had de crew misschien hun SA weer terug kunnen krijgen. Tweede keer in vrij korte tijd dat ATC in AMS niet geheel volgens het boekje handelt in combinatie met een serieus incident.
Ik ben er niet van overtuigd dat het vanuit een human factors perspectief een verstandige keuze is geweest om als crew te besluiten vrij snel weer proberen te vertrekken. Maar goed, juist de hele startle van dit incident, zal er waarschijnlijk voor gezorgd hebben dat de initiële beslissingen na dit event niet de sterkste zullen zijn geweest.
Hoe zijn de LOSA studie resultaten binnen Trans?