transavia salaris

w.wortel

New member
he boys and girls,

wie kan mij een idee geven over het maandsalaris bij trans?
ben zelf 28 en heb rond de 2200 uur op de 737. vermaak me nog steeds prima bij mijn huidige maatschappij, maar het begint toch wel aan me te knagen dat ik niet in nederland woon, vandaar.
moet je trouwens bieden op een rotterdam basis of kan je die direct toegewezen krijgen. blijkbaar werken jullie 4/3, maw elke week dezelfde dagen vrij, roteert dit nog of niet, namelijk niet echt eerlijk voor de mensen die nooit een weekend vrij hebben of juist altijd.
meest belangrijke van deze thread is wat er gemiddeld per maand op je bankrekening komt, netto dus met alles erop en eraan.

Cheers folks
 
bedankt voor de info, komt hier verder nog iets van flightpay of sectorpay bij?
heb je toevallig ook info over een rotterdambase en over het roosterpatroon?
thanks again, zit je zelf toevallig bij trans in training nu?
 
Ik hoop van ganser harte dat je een uitnodiging kan verwachten maar ik vrees dat het moeilijk wordt. Ik ben ook best wel bezig geweest ermee maar moest helaas constateren dat ze niet echt geinteresseerd waren in mij. Er werd mij verteld dat dit mede was vanwege mijn opzegtermijn. Ik zelf denk meer dat ik "te duur" was en ze misschien wel liever de wat jongere jongens willen hebben die uiteraard goedkoper zijn. Maar niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen. Qua salaris kan ik je niets vertellen maar er zitten hier zat jongens die wel wat meer daarover kunnen vertellen.
Maar wat betreft de aannames kan dit elk moment veranderen omdat wij in de luchtvaart zitten ;).

In ieder geval succes ermee!!

Gegroet
 
Er komt niets van dat alles bij, alleen als je geluk hebt een eindejaars en winstuitkering. Rooster verloopt wel wat maar je kan een periode pech hebben in in t weekend moeten werken. Op Rotterdam wordt je ingedeeld als je binnen een bepaald gebied woont. Ik vlieg in de praktijk zeker zo'n 80%vanaf rtm en de rest SPL

grt.
 
qua rotterdam dus wel relaxed misschien aangezien ik in omgeving den haag zou gaan wonen.
helaas ben ik ook bang dat het lastig kan zijn om aangenomen te worden, ze hebben het liefst natuurlijk jongere mensen/weinig ervaring zodat ze de kosten iets lager/nog lager kunnen houden.
hoop nog steeds dat iemand mij een netto maandsalaris indicatie kan geven, zijn hier toch genoeg trans vliegers.
graag dus een indicatie van netto maandsalaris met daarbij je leeftijd en ervaring erbij, kan ik een beetje een inschatting maken of het wel de moeite waard is om het uberhaubt te proberen. en met wat zou het maandsalaris ongeveer stijgt ieder jaar?
sorry mannen voor de lastige vragen, maar zit in een periode dat ik toch echt een keuze moet gaan maken, dus hopelijk kunnen jullie me een beetje duidelijkheid verschaffen.
thanks again
 
Van www.ppjn.com

Capt top Euro 13000
Capt base Euro 6000
FO top Euro 6500
FO base 3300-3900 euro depending on hours experience
SO top

Flight Pay / Per Diem
Capt none
FO none

Bedragen bruto. Misschien heb je er wat aan.
 
bedankt, maar die info had ik al gezien, als beginnend fo komt het er dus op neer dat je maar erg weinig over houdt.
heeft iemand trouwens een telnr van de afdeling p&o, of van een contactpersoon in trans aan wie ik een vraagje kan stellen.
cheers
 
Hee W.Wortel, hier Cees Cash,

"erg weinig" is een relatief begrip ! :kiss:

gr

C (hou ietsie minder weinig over)
 
eerder gepost in het verleden:
Voor mensen met relevante verkeersvlieguren (1200+) startsalaris kleine 4000 bruto. Komt nog een paar procent toeslag bedoeld als aanvulling op pensioen/levensloop bovenop. Meeste collegae die ik ken steken het echter in de eigen zak.
Maandelijks nog wat netto toeslagen en vergoedingen, tientjeswerk. Daarnaast ook nog wat extra kruimels als je nachtstopje Groningen, Maastricht of Eindhoven hebt gehad wat regelmatig voorkomt.
Stijging jaarlijks circa 350 euro bruto p/m


als beginnend fo komt het er dus op neer dat je maar erg weinig over houdt.
cheers

Zeer relatief Willy W!
In de pilotenbranche betaalt wellicht Trans niet op het absolute topniveau, maar er zijn maar zeer weinig banen waarbij heren en dames van 25 lentes voor elk jaar 100 euro netto mee naar huis nemen. Je krijgt dus aanzienlijk meer dan leeftijdsgenoten werkzaam bij de overheid of in het bedrijfsleven (soms ook met een aanzienlijke schuld bij IB-groep)

Heb nu een zomer en winter voor Trans gewerkt. In de zomer best aanpoten, gemiddeld 4/5 dagen per week aan de slag, maar in de winter is het echt een lachertje. Gemiddeld maximaal twee dagen in de week. En toch een mooi salaris.

RTM "based" mensen hebben het in de winter overigens drukker.

Aannamebeleid nog steeds erg ondoorzichtig, heb mensen geprobeerd naar binnen te loodsen voor op z'n minst een gesprek, maar dat is mij niet gelukt. Ook collegae die dit geprobeerd hebben kregen een hoop toezeggingen van vliegdienst maar "vriendjes" zover ik weet werden niet uitgenodigd.
 
Er is wel degelijk een netwerk maar als je er niet nu al inzit gaat het je niet helpen. Er komen nog steeds mensen >28 binnen alleen is de trend nu jong zonder ervaring (dit principe wordt helaas niet gehanteerd bij de cabine-selectie....).

Ik kreeg 2 jaar geleden als co (29 jaar) per maand +/- 3000 euro op m'n bankrekening gestort (na 6 jaar in dienst)
 
Back
Top