Transavia MPL - selectieprocedure

In de Compass EPST mail zit een transavia bijlage waar dit instaat:
• Na de COMPASS test volgt de technische test. Dit zijn 15 multiple choice vragen om je technisch inzichtte testen. Indien je alleen de COMPASS test komt doen, dan stop je voor de technische test.

Gezien de opmerkingen hierboven ga ik ervanuit dat wij technisch ook moeten doen?
 
Check VASAviation op Youtube, genoeg luistermateriaal en ook nog eens interessant!
Hai ik heb hier een vraag over weet iemand toevallig of je tijdens deze test aantekeningen mag maken? Of is het echt de bedoeling dat je alleen luistert?
 
Hai ik heb hier een vraag over weet iemand toevallig of je tijdens deze test aantekeningen mag maken? Of is het echt de bedoeling dat je alleen luistert?
Ik heb de test recentelijk voor EPST zelf gemaakt, en moet deze aanstaande woensdag wederom maken voor de HV selectie (helaas kon mijn positieve resultaat niet direct overgenomen).
Je kan bij Engels geen aantekeningen maken, maar dit is ook echt niet nodig! Je krijgt steeds een kort fragment met daaronder 2, maximaal 3 multiple choice vragen. Lees deze gewoon direct als je begint in het fragment en de antwoorden hoor je letterlijk terug. Het zijn vragen als "wat is de genoemde frequency" of "naar welke altitude moet het vliegtuig klimmen na take-off." Dodelijk eenvoudig vond ik het en volgens EPST zelf zakt niemand op dit onderdeel.
 
In de Compass EPST mail zit een transavia bijlage waar dit instaat:
• Na de COMPASS test volgt de technische test. Dit zijn 15 multiple choice vragen om je technisch inzichtte testen. Indien je alleen de COMPASS test komt doen, dan stop je voor de technische test.

Gezien de opmerkingen hierboven ga ik ervanuit dat wij technisch ook moeten doen?
Klopt, wij moeten voor Transavia de technische test ook doen. Deze volgt direct na de COMPASS test. Zie onderstaande link voor de ondewerpen, deze komen letterlijk zo terug in de test. Omdat het multiple choice is heb ik deze test uiteindelijk als zeer eenvoudig ervaren, zorg alleen de je de genoemde formules (weerstand/luchtdruk/momenten) kent want die krijg je niet gegeven en het is zonde als je hier punten laat liggen. Ik had vorige keer uiteindelijk 13/15 goed, ben benieuwd of ik mijn eerdere fouten bij de Transavia-versie nog kan verbeteren.

 
Heeft iemand ook ervaring met de short memory opdracht. Ik ben het aan het oefenen maar vind het best pittig.

Toch even een profiel aangemaakt om o.a. jouw vraag te beantwoorden.

Maak je oprecht geen zorgen over de COMPASS test. Er staan diverse topics verspreid over het forum met toelichting. Oefentests zoals gegeven bij SkyTest, Pilotest en LPJ zijn vaak lastiger dan de ware variant. Ik geloof dat je maximum drie variabelen moest kunnen onthouden.

Ik heb even de volgende twee topics voor je opgezocht waar nog wat informatie staat:

Ik geloof dat de test identiek was aan de bij LPJ voorgeschotelde oefening, dat mag iemand echter corrigeren als ik het verkeerd heb onthouden. Succes met voorbereiden!
 
Toch even een profiel aangemaakt om o.a. jouw vraag te beantwoorden.

Maak je oprecht geen zorgen over de COMPASS test. Er staan diverse topics verspreid over het forum met toelichting. Oefentests zoals gegeven bij SkyTest, Pilotest en LPJ zijn vaak lastiger dan de ware variant. Ik geloof dat je maximum drie variabelen moest kunnen onthouden.

Ik heb even de volgende twee topics voor je opgezocht waar nog wat informatie staat:

Ik geloof dat de test identiek was aan de bij LPJ voorgeschotelde oefening, dat mag iemand echter corrigeren als ik het verkeerd heb onthouden. Succes met voorbereiden!
Klopt helemaal!
 
Back
Top