carelines
New member
Carelines,
Ik neem altijd de wettelijk minimum fuel tenzij vanwege het weer, infrastructuur, ATC etc. Het is al een paar keren geweest dat ik merktte dat géén holding fuel was op de flight plan. Of een fout was van de software of van de dispatcher kan ik niet zeggen. Het was mijn verantwoorlijkheid de brandstof te bepalen maar ik mag nooit met minder dan de wettelijk minimum vertrekken.
Óok gebeurde dat de payload op nul stond. Als ik niet gemerkt had en vertrokken was met een payload van 10ton op een 3 uur langdurig vlucht was ik wel in de problemen terecht gekomen.
Nee dat betwijfel ik ook helemaal niet. Ik snap wel dat je op z'n minst je min fuel meeneemt. Sorry , dan begrijpen wij elkaar verkeerd daarin denk ik. Ik dacht dat jij commentaar gaf op jouw flightplan omdat daar geen 'holding fuel' in meegenomen was. Daaruit concludeerde ik (blijkbaar dus fout) dat jij holding fuel als onderdeel van je min fuel ziet... Maakt allemaal niet uit , zo lang we maar happy & safe zijn
Kan je misschien wel uitleggen wat jij bedoelt met ' ik heb al een paar keer gemerkt dat er geen holdin fuel op de flightplan was ' ?
Last edited: