Transavia begint eigen vliegopleiding

Hoe bedoel je “al zo begint”? Ze maken een fout, die proberen ze vervolgens te herstellen, waarna jij de kwaliteit van de hele opleiding in twijfel trekt tot mogelijke zwijgcontracten aan toe.
Ergens oud zeer zitten jegens Transavia ofzo?

Het is een fout misschien, en hopelijk blijft het hierbij en krijg ik ongelijk. Maar ook bij universiteiten en dergelijke zijn ditnsoort fouten vaak een hint dat het intern niet goed zit


Maar goed de opleiding moet nog beginnen dus we zien wel hoe en wat. Een zwijgcontraxt zou niet nieuw zijn, genoeg bedrijven in en buiten de luchtvaart laten je tekenen dat je hun niet zal schaden.
 
Het is een fout misschien, en hopelijk blijft het hierbij en krijg ik ongelijk. Maar ook bij universiteiten en dergelijke zijn ditnsoort fouten vaak een hint dat het intern niet goed zit


Maar goed de opleiding moet nog beginnen dus we zien wel hoe en wat. Een zwijgcontraxt zou niet nieuw zijn, genoeg bedrijven in en buiten de luchtvaart laten je tekenen dat je hun niet zal schaden.

:blabla::blabla:

Haal jij nou maar eerst zelf je brevetje... Want je bent nu wel een beetje aan het overdrijven vind jezelf niet ?
 
Het is een fout misschien, en hopelijk blijft het hierbij en krijg ik ongelijk. Maar ook bij universiteiten en dergelijke zijn ditnsoort fouten vaak een hint dat het intern niet goed zit


Maar goed de opleiding moet nog beginnen dus we zien wel hoe en wat. Een zwijgcontraxt zou niet nieuw zijn, genoeg bedrijven in en buiten de luchtvaart laten je tekenen dat je hun niet zal schaden.

Ik ben blij dat mijn baas niet zo streng oordeelt over mij als ik een foutje maak:angel:
 
Het is een fout misschien, en hopelijk blijft het hierbij en krijg ik ongelijk. Maar ook bij universiteiten en dergelijke zijn ditnsoort fouten vaak een hint dat het intern niet goed zit


Maar goed de opleiding moet nog beginnen dus we zien wel hoe en wat. Een zwijgcontraxt zou niet nieuw zijn, genoeg bedrijven in en buiten de luchtvaart laten je tekenen dat je hun niet zal schaden.

Nog nooit gewerkt zeker :grijns: ...elk bedrijf maakt stomme vergissingen, groot en klein.
 
Wel humor hoe delusional mensen zijn.

Ik denk dat de kans groter is dat er bewust gelogen is, dan dat er toevallig een vergissing is gemaakt.

Bij de informatieavond waren alle vier MPL recruiters aanwezig, dat is inclusief de twee dames die het mailcontact doen. Het lijkt me niet dat zij alle vier toevallig waren vergeten dat ze een beslissing hebben gemaakt over de eerste groep en toevallig ook vergeten zijn dat ze de dag daarvoor een mailtje hadden verstuurd en toevallig ook waren vergeten dat ze die dag daarvoor ook een informatieavond hadden.

Doe toch normaal. Dit is geen vergissing. Dit is duidelijk bewust mensen voorliegen.

Zoals ik eerder zei: het maakt niet uit dat ze de eerste groep al geselecteerd en gemaild hebben. Maar ze moeten er niet over liegen. Dat hebben ze wel gedaan en dat hebben ze bewust gedaan. Zo iets is geen vergissing. Shut it.
 
Wel humor hoe delusional mensen zijn.

Ik denk dat de kans groter is dat er bewust gelogen is, dan dat er toevallig een vergissing is gemaakt.

Bij de informatieavond waren alle vier MPL recruiters aanwezig, dat is inclusief de twee dames die het mailcontact doen. Het lijkt me niet dat zij alle vier toevallig waren vergeten dat ze een beslissing hebben gemaakt over de eerste groep en toevallig ook vergeten zijn dat ze de dag daarvoor een mailtje hadden verstuurd en toevallig ook waren vergeten dat ze die dag daarvoor ook een informatieavond hadden.

Doe toch normaal. Dit is geen vergissing. Dit is duidelijk bewust mensen voorliegen.

Zoals ik eerder zei: het maakt niet uit dat ze de eerste groep al geselecteerd en gemaild hebben. Maar ze moeten er niet over liegen. Dat hebben ze wel gedaan en dat hebben ze bewust gedaan. Zo iets is geen vergissing. Shut it.

Tsja zonder achter de schermen te kijken blijft het gissen hé.. opzet, over een foutje liegen voor de bühne, wat het ook is, het blijft sneu als je je hierom druk gaat zitten maken:haha:
 
Wel humor hoe delusional mensen zijn.

Ik denk dat de kans groter is dat er bewust gelogen is, dan dat er toevallig een vergissing is gemaakt.

Bij de informatieavond waren alle vier MPL recruiters aanwezig, dat is inclusief de twee dames die het mailcontact doen. Het lijkt me niet dat zij alle vier toevallig waren vergeten dat ze een beslissing hebben gemaakt over de eerste groep en toevallig ook vergeten zijn dat ze de dag daarvoor een mailtje hadden verstuurd en toevallig ook waren vergeten dat ze die dag daarvoor ook een informatieavond hadden.

Doe toch normaal. Dit is geen vergissing. Dit is duidelijk bewust mensen voorliegen.

Zoals ik eerder zei: het maakt niet uit dat ze de eerste groep al geselecteerd en gemaild hebben. Maar ze moeten er niet over liegen. Dat hebben ze wel gedaan en dat hebben ze bewust gedaan. Zo iets is geen vergissing. Shut it.


Je profiel zegt dat je een 737 rating hebt met 4000 uur.
Toch weet je blijkbaar precies hoe het zit alsof je erbij was die avond.
Iets zegt me dat er iets niet klopt met 4 berichten onder je riem.

Fijne avond in iedergeval.
 
Man man man wat een topic... :blabla:

Gespam van totaal inhoudsloze berichten. Lijkt me verstandig om de “leugen/vergissing-discussie” gewoon te beëindigen en het topic over te laten aan Airworkers die oprecht geïnteresseerd zijn in de opleiding zelf. Ik sluit me aan bij Altimiter.

Succes met de selecties allen! :biertje:
 
Om terug te komen op het topic.

Heeft iemand een idee of het technische deel (natuurkunde) ook onderdeel is van de Compass test van ronde 1 of alleen de onderdelen control, slalom, mathematics, memory, task manager en orientation?
 
Om terug te komen op het topic.

Heeft iemand een idee of het technische deel (natuurkunde) ook onderdeel is van de Compass test van ronde 1 of alleen de onderdelen control, slalom, mathematics, memory, task manager en orientation?

Ik zag hier (https://timothy1988.wordpress.com/selectie/selectiefase-1-de-compass-test/) in staan dat techniek ook een onderdeel is van de Compass-test. Dit is echter wel van een paar jaar terug dus ik durf niet te zeggen dat het nog steeds zo is.

Ik heb vorig jaar selectie gedaan bij KLS, en daar werd bij Fase 1 van het PO wel degelijk een natuurkunde-test gegeven. Mijn gevoel zegt dat je veiliger zit als je er vanuit gaat dat het getest gaat worden. Veel succes bij EPST!!
 
Transavia begint eigen vliegopleiding

Om terug te komen op het topic.



Heeft iemand een idee of het technische deel (natuurkunde) ook onderdeel is van de Compass test van ronde 1 of alleen de onderdelen control, slalom, mathematics, memory, task manager en orientation?



Ik heb in juli 2018 een losse compass test gedaan bij EPST (heb mij dus niet aangemeld voor selectie). Er zat geen technisch deel bij. Iemand die tegelijk met mij de compass deed en die zich wel voor de selectie had aangemeld, kreeg de techniek vragen er direct achteraan.

Dus als je je hebt aangemeld voor de selectie dan krijg je volgens mij op de dag dat je compass doet, ook de techniek vragen.
 
Heb gisteren fase I gedaan bij EPST en gehaald. :) volgende week Fase II en III. In de kennisbank staat goed beschreven wat je kan verwachten. Ik had bij de IPAS test online slechts 4000 punten, maar Compass ging me echt goed af. Vooral kalm blijven!
Succes allemaal!
 
Ik zit overal wat te zoeken over de fase I van EPST, waarbij sommigen verwijzen naar een 'kennisbank' ??
Zijn de technische vragen nou vragen die je kan voorbereiden of niet? Ik heb van EPST een mail gekregen met inhoudelijk vrij weinig over de stof van de toets.
 
Weet iemand die de compass test al heeft gemaakt of bij de orientation test bij de RBI een vliegtuigje heeft of niet? (niet de normale compas die de richting wijst, maar de andere)

Met vliegtuigje kan men namelijk heel makkelijk redeneren waar de beacon is t.o.v. de cockpit, maar zonder dan moet het met een ander manier.
 
Als ik me goed herinner heb je uiteraard een normaal kompas, en een ADF die in de richting van de beacon wijst.

Weet iemand die de compass test al heeft gemaakt of bij de orientation test bij de RBI een vliegtuigje heeft of niet? (niet de normale compas die de richting wijst, maar de andere)



Met vliegtuigje kan men namelijk heel makkelijk redeneren waar de beacon is t.o.v. de cockpit, maar zonder dan moet het met een ander manier.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Wat is de status van het verkrijgen van het opleidings certificaat van Transavia ?
Ik heb vernomen dat de inspectie de ATO heeft afgekeurd :eek:

En dan nog de toekomst van de KLM AF groep in combinatie met een MPL.
Misschien toch even de groene bril afzetten ?
 
ATO = Approved Training Organisation.
Als het klopt wat Jafar zegt heeft Transavia waarschijnlijk de syllabus niet op orde en zullen zij deze moeten aanpassen.
 
Back
Top