Totals en bijzonderheden 2020

V1Rotate

Well-known member
Hallo Forumleden,

Het einde van dit rampzalige jaar komt in zicht en helaas nog geen einde in zicht van de huidige situatie.

Desalnietemin dan toch maar eens kijken wat een ieder zo gedaan heeft dit jaar.

In mijn geval:

- 155 Uur Actual op B737-300
- 4 Uur sim LPC
- 0 Go Arounds

Begin 2020 gebased in RAI en SID. Van daaruit vlogen we voornamelijk naar DSS en LIS. Langste vluchten waren RAI-LIS-RAI.


Bijzonderheden:
- In eerste instantie vlak voor shit hitted the fan contract verlenging gekregen, ECHTER, niet verder gevlogen en ze zijn mij nog een hoop geld schuldig. Als ik paar eu beschikbaar heb ga ik het zeker nog wel aanvechten want het gaat hier niet om 100 eu, maar om 6 Maandsalarissen.

- Tijdje geprobeerd te overleven van bij functies als Limousine Chauf, Werken in Simulator, maar helaas door lockdowns ook hier geen inkomsten uit te halen.

- Eigen bedrijf gestart. Dit begint goede vormen aan te nemen en verwachten dat 2021 een mooi jaar kan worden voor dit bedrijf.

- Sinds 11 November een baan als DHL Paketbezorger gekregen en Etenbezorger bij het Duitse Thuisbezorgd oftewel Lieferando. Ik werk dus 7 dagen in de week.

- Daarnaast zeer actief geworden met workouts. Paar vet kilos kwijt en begin een beetje een Arnie aan het worden :D . haha. Nee geintje, maar levensstijl totaal veranderd. Gezonder leven.

- En zoals zovelen piloten, na 3 jaar huwelijk nu in scheiding. Gelukkig hebben we geen kids.

- Woon in Duitsland en kan niet eens naar NL om kerst te vieren met fam. Maar goed, ben niet de enige met dat probleem.

Conclusie:
- Godsgruwelijk ....... Jaar voor iedereen.

Veel slechter dan dit jaar kan bijna niet.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen dit jaar.

MVG,

V1
 
Last edited:
Here we go!

- 195:13 uur
- 98 vluchten
- 48x Takeoffs
- Evenveel landings
- 1x actual CATII
- 1x Return to gate (+ aircraft change)
- Laatste vlucht op 16/03/2020
- Ontslag per 13/05/2020

- Shitload aan sollicitaties verstuurd, zowel NL als buitenland, slechts één reactie gekregen
- Na Oud & Nieuw een kantoorbaan van maandag-vrijdag 09:00-17:00
- Hopelijk komende jaar zo rond Q2 of Q3 weer terug de cockpit in
 
Helaas geen vluchten meer gepland staan dit jaar.
Totaal uitgekomen op
- 180:00 uur B737
- 29 take offs en landings
- 16 uur simulator

Laatste vlucht was half september, en nog geen zicht op een volgende vlucht.
Gelukkig een vast contract, blijven duimen dat de situatie snel verbeterd.

Allen fijne dagen toegewenst, een gezond en vruchtbaar 2021 en voor alle collega’s zonder vliegende baan, hopelijk weer snel een zitje in de cockpit!
 
Ook ik verwacht geen vluchten meer uit te voeren dit jaar. Laatste commerciële vlucht was alweer in september van AMS naar ZTH.

Totalen:
B737: 249:06
SEP: 17:49
Simulator: 21:00
Sectoren: 87
Landingen: 65
Autolands: 0
Go around: 0

Verder geen bijzonderheden meegemaakt op die paar vluchten. Hopelijk kunnen we ergens in april/mei weer verder gaan waar we gebleven waren als een groot deel is ingeënt.

Succes en sterkte voor allen die geen vast contract hebben of reeds zelfs geen baan meer. Er komt een dag dat het weer goed komt!

Houdoe!
 
B737-800
- 398:06 uur
- 13:00 sim
- 160 sectoren
- 70 T/O & 71 LDGs
- 20680 passagiers
- 839220kg fuel
- 142663nm distance
- 1x G/A in VIE
- 1x CAT II in MUC

Fijne dagen en hopelijk een beter 2021!
 
Last edited:
CRJ 900

-137 uur totaal
-4 uur sim
-TRI aantekening (nog niet kunnen gebruiken though :p)

Geen bijzonderheden, wel nog mn baan gelukkig. Eerste kwartaal weinig gevlogen ivm 2e kind en vakantie. Wel leuke nieuwe charters gevlogen tijdens de eerste lockdown

-Beiroet (voor de explosie)
-Thessaloniki
-Lesbos
 
63h50m gevlogen
65h00m simulator

Laatste vlucht was 23/03/2020 en die gaf al een vreemd gevoel, OMDB - OMDW, omdat het toestel de stalling in ging, gelukkig het fototoestel toen maar mee genomen.
8 juli m'n laatste sim gedraaid en een paar uur later te horen gekregen dat het feest helaas voorbij was, met als laatste officiële werkdag 10 oktober.

Laten we hopen dat de luchtvaart vanaf 2021 weer uit dit diepe dal kruipt en mensen hun plekje in de cockpit weer kunnen vinden.
 
161 uur gevlogen
105 uur sim

0 G/A's
0 CAT 2/3
Veel visuals

Ondanks dat ik het gedurende dit jaar wel heb gelezen, schrik ik van de persoonlijke verhalen hier. Zeer veel sterkte gewenst voor diegenen die dit jaar hun baan (of meer...) zijn verloren. Ik hoop oprecht snel te mogen lezen dat jullie weer terug kunnen of een andere mooie baan hebben gevonden!

Veilig en gelukkig 2021!
 
Alrighty, here we go:

Totaal: 769:54, meest -400 varianten met hier en daar wat -8 en 5 sectoren op de LCF.
Sectoren: 122
Landingen: 39
Langste vlucht: JFK-ICN 15:02 block
Kortste vlucht: NRT-NGO 1:10 block
Twee “soft” go-arounds, beide voor de FAF.
Een in Luik vanwege een flap probleem en een in Louisville door een disabled vliegtuig op de baan.
Twee CATII/III.
Paar keer Hold, een keer in Hanoi en in Minneapolis.

Bijzonderheden:

Twee keer route wijzigingen door volcanic ash boven de Noord Pacific van een vulkaan op Kamchatka.
Een route wijziging voor severe turbulence ook boven de Pacific op weg naar LA.
Laagste buitenlucht temperatuur van -70C boven Noord Oost Rusland.
Twee keer dit jaar snelheid of hoogte veranderingen om te lage brandstof temp te voorkomen.
Een keertje geland op een vliegveld wat niet op de kaart stond en ook niet in de FMC database.
Mijn betere helft werkt ook in de luchtvaart in een grond positie voor een Amerikaanse maatschappij en die heeft 7 maanden onbetaald thuis gezeten.
Ik was gelukkig in de positie dat ik meer kon werken.
Een rotatie van 72 dagen en een van 67.
In Oct/Nov bij elkaar 245 uur gevlogen en door flight time limitaties kon ik in Dec alleen nog maar korte binnenlandse vluchten doen.

Dat leidt me een beetje tot het volgende, ik hoef niet uit te leggen wat een bizar jaar het is geweest voor onze industrie. Ik weet dat het in NL/Europa zwaar is geweest maar laten we onze collega’s in de rest van de wereld niet vergeten. Cathay Pacific, Dragon, Emirates, Virgin Australia en tientallen grotere en kleinere airlines.
Tienduizenden zonder werk.
Een flink aantal daarvan zullen door omstandigheden zoals leeftijd en nationaliteiten en regio beperkingen nooit meer aan de slag kunnen.

Ik moet zeggen dat ik dit jaar in een benijdenswaardige en bevoorrechte positie ben geweest.
Dat besef ik terdege.

Beste wensen en een glaasje voor degenen die we dit jaar verloren hebben.
 
219,58 uur B 737-800 , waarvan enkele uurtjes -700 én waarvan 0.50u Pitts Special ????. Daarnaast de reguliere simulator-sessies.
langste vlucht: OLBA (Beirut) -EHAM 5.07u block
kortste vlucht: EHRD - EHEH 0.30 block
1x teruggekeerd naar AMS wegens een master caution op top-of-climb.

30 % van mijn normale jaargemiddelde, maar gelukkig gewoon nog een baan.
Gelukkig Nieuwjaar en het állerbeste gewenst voor iedereen in een hopelijk beter 2021!
 
412:05 PIC op 737-800
14 uur sim waaronder nu RNP-AR qualified op Kathmandu en Autoland qualified.

2x Nieuwe velden in India
1x ETOPS retourtje Male, Malediven.
1x Unscheduled nightstop in Sofia vanwege weer in Dubai. (FDP limits)
3x Go-Arounds
2x De-icings
1x Diversion
1x Return to stand vanwege Solar flare activity - no comms.
58 Takeoffs en 61 landingen
13787 passagiers vervoerd en vnml veel vracht vervoerd.

Het beste is nog steeds een baan en een goed vooruitzicht qua werk in 2021. Binnenkort verder ook MAX training. Top behandeld door m'n werkgever toen in 21 dagen in isolatie zat met een pittige vorm van COVID. Medical kwijt geraakt en op een dag na 'non qualified' vanwege die kl*te Covid.

2020 ben ik nu wel klaar mee. Op naar een gezond en 'normal(er)' 2021 waarin hopelijk veel mensen weer aan het werk kunnen.
 
158.4 Falcon 900EX EasyII, wat zo’n beetje 50% is van “normaal”

28 dag landingen

8 nacht landingen

1 go-around

1 Co-Captain die zijn pink tussen de deur stak en daardoor nu met een ietwat kleiner pinkje door het leven gaat




Slechts 9 keer kunnen scuba-duiken op mijn tripjes voor een totaal van slechts 6 uur en 55 minuten.




Al met al totaal geen slecht jaar gehad en daar ben ik me volledig van bewust.

Gewoon 100% salaris doorbetaald gekregen met alle benefits, iets wat een hoop piloten helaas niet kunnen zeggen.

Dit is in mijn geval te danken aan het feit dat ik privé vlieg voor één persoon/familie die erg loyaal is naar zijn werknemers en ook wel de reden dat ik al zo’n 20 jaar met deze familie professioneel verbonden ben.




Voor 2021 hoop ik van harte dat iedereen die het kan een anti-corona spuit in z’n arm laat zetten zodat we met z’n allen weer op pad kunnen.

Ik ben 11 januari aan de beurt.




Hou vol en hou je taai; het gaat goed komen!!
 
87 uur op de A319/A320, waarvan ongeveer de helft op de jumpseat bij het opleiden van nieuwe FOs.
17 vliegvelden
4 CAT III en 1 CAT II
7 mensen Duitsland uitgezet
201 Duitsers opgehaald in maart en april toen ze vastzaten in Mallorca en Tenerife
Nog steeds in dienst, maar ons bedrijf zal nooit meer vliegen.
Gelukkig nog wel salaris maar dat is wel iets gekort, in ruil voor ontslagbescherming.
In plaats van een nieuwe baan bij HV, nu hopen op überhaupt een baan in de toekomst, maar gezien recente ontwikkelingen in het bedrijf ziet dat er relatief goed uit.

Snel allemaal ons laten chippen door Bill Gates en doooorrrr! Ik wil dit allemaal achter me laten
 
Back
Top