Totalen en bijzonderheden 2019 ✈

Mr Jones

Member
Zit er weer op.

650 uur op de A320
321 vluchten
218000 mijlen
1 diversion vanwege slecht weer

Veel gelachen, veel geleerd.
 
Laatste standby 'overleefd' dus hier mijn 2019 totalen. Al met al een top jaar. Super roosters door de MAX grounding en veel gelachen en geleerd. Net m'n persoonlijke target van 850 gemist maar gezien de MAX grounding een erg goed jaar gedraaid.

- 837:05hr B737-800 (incl 11:25hr 737 MAX 8 voor de grounding) Maar 10:20hrs naast mijn 2018 totaal en dat was een vol programma. So not too bad...

Passed 3000hrs PIC early in the year.
B737 MAX 9 CAT IIIA Autoland sim training completed.
And first time ever having the whole family join me onboard.

Longest flight: 06:55hrs (Dubai - Helsinki)
Shortest flight: 01:05hrs (Bagram - Kandahar, Afghanistan)
Average sector length: 03:15hr
13 sectors meer gedraaid dan in 2018.
Meeste aangevlogen; Kabul, Afghanistan.

- 34879 passagiers vervoerd. Gemiddeld 135 per vlucht.
- 22hr SIM
- 259 sectors
- 1 x Go-Around in Tiblisi, Georgia.
- 23 x Deadhead sectors
- 4 x ETOPS flights
- 3 x De-Icing
- 3 x Visual, raw data
- 2 Cats killed during landing roll :-(
- 2 x Hung starts. Both in Abha, Saudi. Elevation 6000ft+
- 3 x Layovers
- 1 x Airport under rocket attack during approach. Flew G/A and held for 30 min before landing.
- 1 x Traffic around airfield under attack. Airport groundstop.
- 1 x LVTO RVR 300M in Bucharest
- 1 x CAT II in Zagreb
- 1 x Landed on deflated main tyre in Tivat, Montenegro.
- Longest hold 22 min (DXB)

Niks spannends geplanned voor 2020. Alles hangt af van de 737 MAX RTS, if ever. In iedergeval geen gedwongen ontslagen. Dus nog even genieten van super roosters.


Iedereen het beste voor 2020! Safe travels...
 
Last edited:

Lima-lima

Member
Gelukkig mijn standby vandaag thuis afgezeten (makkelijk, als de cabine staakt), dus mijn totalen van eindelijk mijn eerste jaar met een baan:

398 hrs Total. 216 hr A319, 181 hr A320
Shortest flight: 0:48hrs Keulen - Hamburg
Longest flight: 3:44hrs Keulen - Marrakesh
242 sectoren, 220045km.

- 26489 pax, 77% load. Vooral binnen duitsland geregeld een load van 30% gehad
- 88 hrs SIM
- 3x go-around. 1x zelf mijn flare opgekloot, 2x door slecht weer
- 1x diversion, ZAD is slechts cat1, dan helpt 85m RVR niet..
- Geen medicals, geen technicals
- Ontelbaar veel holdings in LHR, MXP en MUC

Voor 2020, een nieuwe baan gevonden, nog wachten op een startdatum
 
G

Guest

Guest
Leuke thread altijd!

791:16 verdeeld over 319-320-321.

2 x diverted ivm weather below minimum.
Top jaar gehad weer.

Happy new year!!
 

Skyman

New member
Een van m'n favo thread. Nou daar komt ie:

2019: Opleiding Frozen ATPL afgerond en hopelijk in 2020 mijn eerste vliegbaan!
 
393h06m A380
143h00m SIM

Langste vlucht: NZAA - OMDB - 17h02m
Kortste vlucht: OMDB - OERK 1h47m
Meest aangevlogen bestemming: EHAM 9x

Geen diversions / medicals / go-arounds etc
TRI aantekening binnen, vandaar de vele sim uren
 
Last edited:

aa119

New member
Mijn eerste volledige jaar als F/O achter de rug.

* 881:08hr total B737-800
* 328:47hr nacht (bijna 40%)
* takeoffs 145 (93 dag 52 nacht)
* landings 145 (92 dag 53 nacht)
* 155:00hr PICUS
* 04:35hr langste vlucht GZT-HAJ
* 00:45hr kortste vlucht SAW-IST (oude luchthaven LTBA)

* 308 vluchten
* 9 vluchten als observer
* Meest gevlogen intl. bestemming DUS (22x)
* Meest gevlogen dom. bestemming ADB & ESB (13x)
* 7 CAT C visits
* 44,854 passagiers vervoerd
* 1,917,940 kgs aan brandstof verstookt
* 318,004 nm afgelegd (14.7 rondjes om de aarde)
* 16:00hr SIM

* 1 bird strike
* 1 MED diversion OTP
* 1 G/A
* 23 dagen MED anders had het nog wat hoger uit kunnen vallen

Fijn 2020 allen en safe landings
 
Last edited:

180° backtrack

New member
Rustig jaar gehad. Op de valreep gister avond nog een CAT IIIa gevlogen op EHAM (RVR 225 meter).

Totaal uren B737: 560:35
SEP: 11:05
Sectoren: 154
Landingen: 75
Autolands: 2 (waarvan gister 1)
Go arounds: 3 keer (1x tailwind buiten limiet op beide approaches, 1x Windshear, 1x unstable.
Diversions: 0
Meeste vlucht: Sal, Kaapverdië (14x)
Langste vlucht in tijd: AMS- RAI, 6:42 uur.
Langste vlucht in afstand: AMS - RAI, 4854km.
In km’s 10 keer rond de aarde gevlogen.
In km’s 0,5 keer naar de maan en terug.
Aantal km’s gevlogen: 397.543 km.
Aantal passagiers vervoerd: 25.634.

Kortom dikke prima. Beste wensen!
 
Last edited:

V1Rotate

Member
Rustig jaar gehad. Op de valreep gister avond nog een CAT IIIa gevlogen op EHAM (RVR 225 meter).

Totaal uren B737: 560:35
SEP: 11:05
Sectoren: 154
Landingen: 75
Autolands: 2 (waarvan gister 1)
Go arounds: 3 keer (1x tailwind buiten limiet op beide approaches, 1x Windshear, 1x unstable.
Diversions: 0
Meeste vlucht: Sal, Kaapverdië (14x)
Langste vlucht in tijd: AMS- RAI, 6:42 uur.
Langste vlucht in afstand: AMS - RAI, 4854km.
In km’s 10 keer rond de aarde gevlogen.
In km’s 0,5 keer naar de maan.
Aantal km’s gevlogen: 397.543 km.
Aantal passagiers vervoerd: 25.634.

Kortom dikke prima. Beste wensen!

Ah dan vlieg je bij Orange he ;) . Ik kom jullie regelmatig tegen enroute. Ik ben gebased in SAL en RAI. Wij vliegen voor CVA :D .
 
Chief pilot rooster gehad vorig jaar.

448 uur 330-300
30 min TF-51 dual instruction (IP is helaas twee maanden later gecrashed)
16 uur sweatbox
0 diversions
0 autolands
1 keer eerder in deadhead terug moeten gaan wegens zoontje in het ziekenhuis
langste vlucht 11:19 DUS-RSW (met twee man...)
kortste vlucht 6:45 EWR-DUS
Paar nieuwe bestemmingen in de Caribbean

Life is good
 

Bobermo

Member
Weer een erg leuk en leerzaam jaar gehad!

De totalen;
- 433:25hrs 737-800
- 40 hrs sim (Command opleiding:yeehaa:)
- 124 sectoren
- 65 landingen
- 157,768 NM
- Langste flight time 06:32hrs (BJL - AMS, 06:53 block)
- Langste afstand 2,628 NM (FRA - DWC 06:00 air time)
- 0x GA
- Meerdere charters voor zowel Nederlandse als Noorse defensie
- 2 weken wetlease gevlogen voor Norwegian in Oslo

Erg benieuwd wat 2020 weer voor leuks gaat brengen:biertje:
 

3Bergen

Member
Leuk jaar gehad:

- 43:05 B737-800
- 416:08 E175/E190
- 45:40 Sim (recurrent/grading/OCC etc)
- 316 sectoren
- 162 landingen
- 136.589NM
- Langste vlucht: MST-BJL 6:18 block
- Kortste vlucht: AMS-BRU 0:35 block
- 1x windshear
- 1x GA
- 5x autoland
- ATPL ontdooit
- Nieuwe werkgever

Fijn jaar allemaal!
 

koenemans

Member
Bijna vergeten... Relatief weinig gevlogen (deeltijd in zomer) :

596:58 Boeing 737 NG (-700 en -800)
...en nog ‘ns 16u sim er bovenop.
Kortste stretch EHAM-EHRD 0.29 hrs
Langste stretch, as usual : OMDB-EHAM 7.55 hrs

Fijn jaar iedereen!
 

jeehaa

Member
Eindelijk m'n logboek weer op orde.

Totaltime: 778:19
777: 533:52
787: 244:27
Take offs: 0 :angel:
Landings: ... :angel:

Verder rustig jaar, geen noemenswaardige bijzonderheden.

Goede voornemen: SEP is sinds 2017 niet meer geldig, dus die weer even leven in blazen.

Iedereen van harte met de behaalde promoties, banen, typeratings en opleidingen!

Op een veilig 2020!
 

D-OCHO

New member
Ok mijn tijden op de B73G en B738:
Totals 2019:
Totale tijd 888:15
Totaal aantal vluchten 495
Langste vlucht: 5:10 Block to Block
Kortste vlucht: 0:25 Block to Block (FZAA-FCBB)
 
In 2019 maar op één toestel gevlogen, de Falcon 900EX EASyII.
Totaal aantal uren: 321 (Ongeveer 5.3 keer de wereld rond)
Totaal aantal vluchten (sectors): 136
Totaal aantal landingen: 79
Atlantic crossings: 12
Totaal aantal pax: 298
Langste vluchtduur: 9.2 (LFMN - KHPN)
Kortste vluchtduur: 0.4 (KHPN - KBDL)
Kortste re-position was van Le Bourget naar Charles DeGaulle, slechts 6 mile van elkaar maar het was ruim een half uur vliegen!!

Verder 1 totale Air Data Failure gehad wat het level van automation plotsklaps gelijk brengt aan dat van een Cessna 152 en uiteraard moest dit gebeuren in de bergen van Colorado, in IMC, in icing condition tijdens een approach naar minimums. Op het handje een basic heading met climb gevlogen weg van de bergen met gebruik van slechts de moving map.

En 1 engine precautionary shutdown moeten doen op weg naar Anchorage vanwege een gescheurde olie lijn. Het was de #2 motor (middelste) dus het was een non-event. Volgens het boekje uitgezet en van FL430 naar FL330 en van M.082 naar M.75, nadat alles afgehandeld was verder met de lunch.

Goal voor 2020: iets minder vlieguren maar meer scuba uren
 
Top