Total Loss of niet??

Klopt, naar wat ik begrepen heb gaat Thompson een aantal rotaties vliegen.

dus als ik het goed begrijp, samengevat:

De -Q wordt in februari gerepareerd, gaat in D Check, en komt erna terug in de vloot (begin maart)
In februari gaat er nog een andere 767 in de D check, en een andere mij gaat de vluchten vliegen die "openvallen"

nog 1 vraagke
Welke andere b767 krijgt deze D check? is dat dan de -Y of de -X, en wanneer gaat de derde?

bedankt!
 
Gaat wel gebeuren, maar niet tijdens de D-checks. Heeft te maken met 'paint slots'; moeilijk in te plannen omdat men niet precies weet hoe lang de D-checks gaan duren.
 
Na een D check moet er zowiezo gespoten worden....................... Dus dan kan ie maar gelijk blauw worden toch
 
Na een D check moet er zowiezo gespoten worden....................... Dus dan kan ie maar gelijk blauw worden toch

Das mijn idee ook. De verf moet er toch af met de D check en lijkt me heel erg stug dat ze hem ongespoten laten vliegen...

Klopt het nou dat zowel de -Q en de -X in februari in de D Check gaan? En wanneer gaat de -Y? want al deze toestellen zijn toch ongeveer net zo oud?
 
TFL vliegt dan dus tijdelijk met 1x 763 ?
Erg veel flexibiliteit was er al niet in de TFL operatie , laat staan met 1 kist.
Wellicht hebben zij vluchten geannuleerd of elders ingedekt.
Het valt niet mee om ICA ops in te huren i.v.m. lastige autoriteiten en het is uitermate kostbaar.
Geen idee op welke locatie de D-check moet gaan geschieden en evenmin wanneer de X aan de beurt is. D-checks lopen wel vaak uit , vele findings.
Ligt voor de hand inderdaad dat de X ook gaat alhoewel leeftijd nog niet het logische gevolg hoeft te zijn dat alle machines achter elkaar in een check gaan.
 
TFL vliegt dan dus tijdelijk met 1x 763 ?
Erg veel flexibiliteit was er al niet in de TFL operatie , laat staan met 1 kist.
Wellicht hebben zij vluchten geannuleerd of elders ingedekt.
Het valt niet mee om ICA ops in te huren i.v.m. lastige autoriteiten en het is uitermate kostbaar.
Geen idee op welke locatie de D-check moet gaan geschieden en evenmin wanneer de X aan de beurt is. D-checks lopen wel vaak uit , vele findings.
Ligt voor de hand inderdaad dat de X ook gaat alhoewel leeftijd nog niet het logische gevolg hoeft te zijn dat alle machines achter elkaar in een check gaan.

TFL vliegt vanaf maandag 28 jan met 1x eigen 763, en een inhuur ThompsonFly 762. De X staat dan in de check in Frankfurt...
Wanneer deze terugkomt weet ik niet..
De Y is deze week voor een korte check geweest, en waneer de Q weer terug is is ook onbekend..
 
1x 763 en er worden mensen aangenomen... wie o wie snapt het nog?

Q gaat ook nog wel even duren voor die terug is.
 
1x 763 en er worden mensen aangenomen... wie o wie snapt het nog?
wellicht omdat ze vanaf half april de 3 eigen B767 weer vol inzetten?
overigens zou de -X maandag in de check gaan, maar staat hij vooralsnog AOG op CURacao

Q gaat ook nog wel even duren voor die terug is.

bron? behalve de info die hierboven in eerdere posts vermeld staat
 
Wat is er eigenlijk met de -X?

Ik heb geen idee, pax komen morgenochend vroeg aan met een kist van thompsonfly

overiges zou de -Y vandaag vertrekken om 15.00. Na meedere malen vertraagd te zijn in de avond (18u, 1915u, 2015u, 2045u) staat ie nu vertraagd tot morgenochtend 10.00u

uitgelopen onderhoud in Frankfurt of staat deze AOG op Schiphol?
 
Last edited:
wellicht omdat ze vanaf half april de 3 eigen B767 weer vol inzetten?

ja en dan moet er nog 1 in de D-check. Trouwens... als we nu met zn allen zo weinig vliegen omdat de kisten niet beschikbaar zijn zou ik heel benieuwd zijn hoe druk het dan was als we wel alle 3 hadden....

bron? behalve de info die hierboven in eerdere posts vermeld staat

sprak een TDer die niet erg positief was over de snelle terugkeer van de kist.
 
Back
Top