Total Loss of niet??

Iedereen mag toch posten waar hij of zij dat wil?

Maar goed, kist is twee tot vier weken buiten gebruik. Schade is gigantisch. Wat ik hoorde verkeerd binnengehaald, buiten de schuld van links of rechts.

Vlucht werd uitgevoerd voor het Ministerie van Defensie, die tegenwoordig een wekelijks rondje EIN - NHD - CHQ - EIN vliegen met OR.

Geen wonder dat ik de AHX zo vaak zie... Vroeg me al af.
 
Vipertje,

Jouwn landing zeker !? :grijns:

Check je voicemail!

FD
 
Hoorde vorige week van een stewardess (o.k., geen goede bron:kiss::passed: ) dat ie total-loss zou zijn.
 
Hoorde vorige week van een stewardess (o.k., geen goede bron:kiss::passed: ) dat ie total-loss zou zijn.
Dat had i ook al gehoord, maar betekend dat dat hij niet meer terug komt ????....
maar ook een total loss toestel kan je repareren

Daarbij, een stewardess.....
 
Hoorde vorige week van een stewardess (o.k., geen goede bron:kiss::passed: ) dat ie total-loss zou zijn.

Ik geloof niet dat hij total-loss is. Had die stewardess het niet over iets anders 76-er ? Vervelend voor je dat ie het niet meer doet.:haha:
 
Ik geloof niet dat hij total-loss is.

Mag ik vragen waarom niet? de dagwaarde van een B767 uit 1990 zal niet veel zijn. Dus economisch total loss kan dan al snel (schadebedrag is groter dan de dagwaarde)
Waarschijnlijk is hij niet technisch total loss, maw wel te repareren. Maar kost wellicht meer dan dat het toestel nog waard is. Dus de vraag is, wordt hij gerepareerd en zo ja, wanneer verwachten ze de reparatie af te ronden?
 
Dat zeg ik. Vorige week had ik nog de eer een toestel te vliegen met meer dan 95K uur op de teller, en die was uit '89. Bij mijn weten is het voor een 763ER bij 100.000 uur over en uit, dus wanneer dit beesje daar ook in de buurt zat is het maar zeer de vraag of een dure reparatie nog wel rendabel is. Aan de andere kant, waar haal je zo snel weer een andere 767 vandaan? Ze zijn er gewoon niet.
 
ze hebben alle 3 wel aardig wat uren op de teller.

Als hij economisch al total loss zou zijn moeten ze wel snel eens een andere regelen.
Dat is idd nu niet een van de makkelijkste dingen, ze zijn er gewoon bijna niet.
TFL heeft al aardig wat rotaties moeten inhuren vanwege dit incident. Ik ben ook wel benieuwd tot hoe lang / wat voor bedrag de veroorzaker van het probleem (marshaller / vliegveld) moet betalen.

Dat je het van een stewardes hebt gehoord zegt soms niets.... communicatie gaat soms (hier vaak) via vreemde kanalen.
 
Q komt gewoon terug hoor en gaat aansluitend in de D-check. Verwacht hem 1 maart wel weer terug.

oke das mooi nieuws voor TFL!
Idd, wat viper ook al aangeeft, B767's liggen niet voor het oprapen.
De D check brengt me meteen bij een andere vraag...
Hoe zit het met de D-checks van de -X en de -Y?
Naar wat ik begrepen had moeten deze ook naar een D Check dit jaar.. Klopt dat? En zo ja wanneer zou dat zijn, en zo nee, moeten ze wel aan de C zeker?
Alvast bedankt!
 
Ik heb vandaag van een TFL mederwerker begrepen dat in februari de Q weer gemaakt zou moeten zijn maar, in dezelfde maand zou een andere 767 een D-check krijgen.
Maar dan zou de Q nog niet terug zijn en dan zijn er twee 767`s uit de operatie.
 
Back
Top