Toekomst Airwork

Ik lees uit de eerste post dat het probleem is dat er een hoop achterstallig onderhoud schijnt te zijn.

Ik zou afscheid nemen van het luchtvaartnieuws en de advertenties, en vBulletin naar een webhoster verhuizen. Dat scheelt een hoop gedoe op technisch vlak. Die zorgen automatisch voor een up-to-date systeem, dns, certificaten etc.

Om het forum in de lucht te houden zijn er wat moderatoren nodig om spamchinezen weg te jorissen, en wat donateurs om de webhoster te financieren (tientje per maand). Moeten toch wel mensen voor te vinden zijn in ruil voor wat zichtbare extra status op het forum.:biertje:
 
Het zou zonde zijn als dit forum per 1 mei gaat verdwijnen! @Diana, kunt u ons vertellen of er al een opvolger is gevonden?
 
Waarom zou je informatie verwijderen? Dat er niets meer bij geplaatst wordt betekent niet dat het niet meer bruikbaar is.

Ik bericht bijna niet maar neem wel dagelijks een kijkje op airwork en hoop dan ook dat de website online blijft.


Ik zou het inderdaad ook niet verwijderen, maar wel moderaten om foutieve gegevens te verwijderen. En dat zou eenieder kunnen doen (zoals wikipedia). Dan bouw je een knowledge bank op waar correcte en waardevolle informatie staat.
 
Ook ik zeg zeker niet verwijderen maar alles archiveren en toegankelijk houden. Het zou ontzettend jammer zijn als de kennis, kunde en ervaring van de groep verloren gaat, laat staan dat het niet meer uitbreidt.
Ik heb helaas geen relevante digitale know-how om bij te dragen, maar ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt om fris verder te kunnen.
 
Beste Diana

De website is prima en functioneert goed. Het gaat om de informatie en de discussies. Niet om het uiterlijk.

Wat heb je precies nodig?
 
Oh wat een naar nieuws.. met het verlies van Airwork zou er wel een stukje Nederlandse luchtvaart verloren gaan.
Heb in de afgelopen jaren leuke contacten en vriendschappen overgehouden aan dit forum, naast de vermakelijke discussies en klets-topics in alle vormen en maten.

Ik hoop van harte dat er iemand is die dit stokje kan overnemen zodat het forum in ieder geval kan blijven zoals het er nu bij staat.

Bedankt voor alle inzet en harde werk Diana!
 
Dank voor jullie leuke reacties! Goed om te lezen dat het board nog steeds de kern is, en dat in ieder geval dat moet blijven bestaan. Ik heb in mijn bericht het accent op de techniek gelegd, omdat dat achterstallig onderhoud kent, meer beveiliging nodig heeft, en dat best wat werk betekent.

Maar inhoudelijk is, zoals jullie hierboven al duidelijk aangeven, het board het belangrijkst. Leuk om te lezen dat zowel nieuwe Airworkers als degenen wiens haarkleur anders was toen ze hun account aanmaakten, hier nog steeds plezier aan beleven en Airwork dagelijks checken.

Ondanks dat de emoties op Airwork gelukkig niet meer zo hoog oplaaien als in het verleden, is modereren echt wel een vak apart. Ook dat is iets wat eenieder zich goed moet realiseren, want je wilt niet weten wat voor berichten je krijgt. Gelukkig vooral leuke berichten, maar de berichten die niet leuk zijn... pfff. Daar moet je tegen kunnen. En tijd voor hebben.

In ieder geval hebben enkele mensen zich gemeld met ideeën om Airwork over te nemen en voort te zetten. Betekent dat ik de site niet per 1 mei op zwart zet, maar komende tijd ga uitzoeken wie mijns inziens het beste met Airwork (en mij) matcht.

Mochten jullie wensen en ideeën hebben, post ze hier vooral. Het is uiteindelijk jullie picknick-bank/hang-out/huiskamer, dus jullie moeten vooral happy blijven.
 
Heel voorzichtigjes:

Diana, ik denk niet dat er ooit een persoon gaat gevonden worden die dit forum blijft onderhouden zoals het totnogtoe werd. Dus als jij het niet blijft doen - waarvoor alle respect!, nogmaals! - dan gaat ofwel de boel dicht, ofwel gaat het verder onder een andere formule. En zo'n andere formule kan niet anders dan meerdere personen omvatten.

Mijn aanbod zou kunnen zijn:
* inzet max 2 uur per week, met max. 48 uur responstijd (behalve tijdens vakanties)
* beste bekwaamheid in taal en communicatie en al wat ermee te maken heeft
* mogelijks meest efficient als coordinator/beheerder van meldingenlijst, en als moderator
* tweede mogelijke functie: kritisch proeflezer - geen deetee-vaudt die me ontgaat! :)
* in de vliegerij best vertrouwd met ultralight - dat vlieg ik zelf - maar open voor zweverij en ppl, daarentegen nauwelijks bekend met de professionele wereld


Misschien kan dit de aanzet vormen voor het opzetten van een "team airwork" ?
 
Wat een beetje typerend is voor de huidige stand van Airwork:
Slechts 28 reacties op dit onderwerp en 3600+ bekeken.
Gezien het belang had dit onderwerp al 5-6 pagina`s moeten zijn.
 
Wat een beetje typerend is voor de huidige stand van Airwork:
Slechts 28 reacties op dit onderwerp en 3600+ bekeken.
Gezien het belang had dit onderwerp al 5-6 pagina`s moeten zijn.

Ok, ik zeg Airwork moet blijven. Al een paar jaar gepensioneerd is airwork ideaal om dagelijks mee te lezen en soms te praten over de vliegwereld. Ik zal het erg missen.
 
Geachte Airworkers,

Ook ik zou heel graag zien dat Airwork.nl blijft voortbestaan. Het gaat niet eens zozeer om hoeveel er gepost wordt, maar misschien nog wel meer om de kwaliteit van de posts en het feit dat er een plek is waar alle Nederlandse piloten naar toe kunnen gaan als er weer eens iets loos is in luchtvaartland.

Op airwork.nl lees je het snelst de diverse info en krijg je ook al snel een redelijke geïnformeerde discussie. Dat is toch geweldig?!

Helaas heb ik niet de vereiste technische kennis en de minimale tijd om de hele zaak over te kunnen nemen. (nog los van het feit of Diana me dat zou toevertrouwen of niet) Ik hoop dat er snel iemand gevonden wordt die wel de zegen van Diana zal krijgen en de zaak zal overnemen. Want het zou toch echt heeeeeeel jammer zijn als dit zou ophouden te bestaan. De Site waar ik m'n eerste baan aan te denken heb en waar we al menig borrel / BBQ hebben mogen vieren.

Wellicht dat we deze zomer weer eens wat kunnen organiseren op Teuge?

Met vriendelijke groeten,

:radar: André :radar:
 
Het gaat niet eens zozeer om hoeveel er gepost wordt, maar misschien nog wel meer om de kwaliteit van de posts
Absoluut!

Wellicht dat we deze zomer weer eens wat kunnen organiseren op Teuge?
Ik lig op vinkenslag! Maar er is veel te doen, en het weer is minder dan ooit voorspelbaar.
 
EA, je hebt gelijk.
Ook ik lees nog regelmatig mee, al post ik vrijwel nooit meer.

Ik zou het een enorm gemis vinden als Airwork verdwijnt. De frontpage bezoek ik nooit, dus die mag (van mij) wel zijn laatste landing maken.

Het forum daarentegen, het is al vaker hierboven aangehaald, is leuk en interessant om op de hoogte te blijven.

Zoals wel vaker ben ik het volledig met André eens: borrel / BBQ!! Long overdue...
Wellicht kunnen daar wat koppen met spijkers, pistons met veren of turbines met blades geslagen worden qua overname?

(Ik vraag me trouwens af of er single-moderator fora zijn die langer bestaan? Hulde aan @Diana!)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Iets boven de helft op de AGP en geregistreerd in 2001 zou ik het erg jammer vinden als het Bulletin Board verdwijnt. Dat is voor mij de basis van airwork.nl. Heb de afgelopen bijna 20 jaar bijna dagelijks even de nieuwe postings gecheckt.

Dank je Diana voor je niet aflatende inzet! Hopelijk vind je een team dat het stokje van je wil overnemen.
 
Ik kan niet anders dan de woorden van PH-JPC beamen. Airwork is een instituut in luchtvaart-minnend Nederland en ik denk dat vele mensen hier info vandaan hebben gehaald dat geleid heeft tot hun eerste baan of het begin van hun opleiding.
Als "lid van het eerste uur" ben ik hier wellicht niet dagelijks, maar vaak genoeg om Airwork te missen als het er niet meer zou zijn.
En Airwork zonder Diana? Dat zou toch wel even slikken zijn. In ieder geval bedankt voor alle moeite die je in Airwork hebt gestoken tot op heden en ik hoop er (persoonlijk) nog lang van te kunnen genieten.
 
Jeejtje mijn login werkt nog...

Ik ben al jaren niet meer actief op het forum maar net zoals PH-JPC En beer zeggen het is toch wel een stukje luchtvaart historie.

Via dit forum heb ik veel informatie gevonden voor mijn eerste sollicitaties. Later ook mensen kunnen helpen via dit forum om bij 2 van mijn werkgevers aan de slag te kunnen.

Het leukste was nog dat we ergens in 2007/8 samen kwamen met een groepje ergens in het midden van het land bij PH-JPC. Leuke gesprekken en vriendschappen aan over gehouden.

Mooi dat er misschien een partij is die Airwork de 21e eeuw in kan helpen.
Ik ben er van overtuigd dat er nog steeds veel te delen valt voor de jonge generatie vliegers. Dat dit nog steeds een plek kan zijn waar informatie gedeeld kan worden over opleidingen en werk.

Wat er ook gebeurd diana, je hebt echt iets neergezet waar veel mensen echt wat aan gehad hebben.
 
Dank iedereen voor de leuke berichten, word ik blij van! En heel leuk om ook Airworkers van het eerste uur terug te zien :). Ja, deadline is alweer tijdje voorbij. Ik ben aan het mailen met enkele mensen die Airwork goed kennen, er actief zijn en ook "willing and able" zijn om er wat van te maken.
 
Back
Top