Thomas Cook naar Martinair

Wiper

New member
Ook Thomas Cook België in zee met Martinair


10-03-2005


ZAVENTEM - Martinair gaat de komende drie jaar de verre vakantievluchten uitvoeren voor Thomas Cook België. Dat maakten beide ondernemingen donderdag (10 maart) bekend tijdens een gezamenlijke persconferentie op de luchthaven Zaventem. Martinair gaat vanaf Brussel vliegen voor de touroperators Neckermann, Pegase en Thomas Cook naar Cuba, Mexico, de Dominicaanse Republiek, Kenia en Zanzibar.

Het driejarige contract geldt ook voor de Nederlandse markt. Vanaf Schiphol vliegt Martinair voor de touroperators Thomas Cook en Neckermann vanuit Schiphol naar Cuba, Mexico, de Dominicaanse Republiek en Kenia. Eerder werd al bekend dat Martinair de vluchten voor de rest van het komende zomerseizoen uit zou voeren.

Volgens het contract zal Martinair vanaf 1 mei de lange afstandsvluchten voor Thomas Cook België uitvoeren. Tot eind april blijven Thomas Cook, Pegase en Neckermann België vliegen met de Portugese luchtvaartmaatschappij EuroAtlantic. Martinair gebruikt op de vluchten vanaf Zaventem een Boeing 767-300ER, die overigens niet in België wordt gestationeerd. Martinair zegt op zoek te zijn naar vlootuitbreiding; mogelijk worden extra 767’s aan de vloot toegevoegd. Op de vluchten vanuit Brussel wordt een tweetalige bemanning gebruikt.

Exel
Het contract volgt op de beëindiging van de samenwerking van Thomas Cook met de ExelAviationGroup in februari. Voorheen werden de vluchten vanaf Brussel voor Thomas Cook België uitgevoerd door BelgiumExel en vanaf Schiphol voor Thomas Cook Nederland door HollandExel. Concurrent TUI besloot wel met HollandExel te blijven vliegen en stak om de vliegoperaties te waarborgen miljoenen in de onderneming. Thomas Cook zag dat niet zitten en besloot met Martinair verder te gaan.
 
dus........hoeveel mensen van dutchbird die afgelopen maand op gesprek zijn geweest gaan hier nu heen?? dat zal wel werk betekenen voor minstens een kist of 2.....

have fun!!!
 
Inderdaad beter nieuw voor de DBR vliegers, heb begrepen dat er toch een groot aantal op gesprek is geweest...
 
Maar..... is er nu iemand die weet wat er met de IT markt gaat gebeuren die HXL deze zomer zou gaan opstarten en waar al allerlei overeenkomsten voor zouden zijn. Is dat allemaal naar HV gegaan?
 
Kick ass!

Kick ass!

Let's kick ass & burn some GAS...!!!
Let the games begin, baby!



:biertje:
 
Maar..... is er nu iemand die weet wat er met de IT markt gaat gebeuren die HXL deze zomer zou gaan opstarten en waar al allerlei overeenkomsten voor zouden zijn. Is dat allemaal naar HV gegaan?
Zijn naar beide gegaan, HV waarschijnlijk wat meer dan MP.
 
MP toch in de verkoop?

MP toch in de verkoop?

Uit de Reis Revue van vandaag:

....Intussen worden de geluiden steeds sterker dat Martinair alsnog verkocht zal worden. Cargo zou naar 50% aandeelhouder KLM gaan (de kans is reëel dat dit wel mag van Brussel), terwijl de passageactiviteiten worden overgenomen door een derde partij, mogelijk uit Duitse luchtvaartkringen. Nedlloyd wil graag van het 50 procent MP-belang af en heeft dat afgewaardeerd om de drempel te verlagen, aldus insiders. Martinair zelf wil er niet op reageren. Naar verluidt wil Martinair onder een nieuwe 100 procent eigenaar slagvaardiger en flexibeler in de vakantiemarkt opereren en strategisch meer naar de langere termijn kijken. Er zouden nu fricties zijn tussen cargo en passage en met de raad van commissarissen. Martinair geeft geen commentaar.Voo

unquote.

Wow. (Keanu Reeves versie) :D
 
Niks over gehoord.

Voorlopig zit een vierde 320 ook nog niet in de planning en zijn de eerste drie inmiddels volledig bemand.

Hierboven wordt gerefereerd aan eventueel twee 767´s erbij en ook daar is intern niks over bekend. In de wandelgangen gaat intussen wel het verhaal dat er een 767 is gevonden van, jawel, de SAS. Het gaat hier trouwens niet om een HXL exemplaar, die steekt Stevie nog liever in de fik dan dat die in handen van de zo gehate vijand valt. Twee 767's zou ook teveel van het goede zijn. De Belgische productie met een beetje uitbreiding op AMS kan gemakkelijk worden opgevangen met een enkele 76. Aan overcapaciteit hebben we niks, yield is het toverwoord. Iets waar Stevie nog nooit van gehoord heeft.

By the way, hoe zit het met de lijken? Of is dat intussen een massagraf geworden?:grijns:
 
Back
Top