Theorie examens ppl in Brussel?

Is het makkelijk te vinden?

Jawel. Het is net naast het kantoor waar nieuwe nummerplaten voor auto's worden uitgereikt.
Hier dus: https://www.openstreetmap.org/#map=19/50.85769/4.35949
Let wel: het vinden zou dan moeten meevallen, als men enige skills heeft inzake navigatie; het parkeren van een automobiel zou daarentegen heel erg kunnen tegenvallen. Misschien wel zo handig om met de trein te komen, het is vijf minuten te voet vanaf het Noordstation.

Je loopt bij het FOD naar binnen

Mag ik er nogmaals op wijzen dat het niet HET FOD is maar wel DE FOD Mobiliteit en Vervoer?
Het volgende gebouw in de straat herbergt de FOD Economie, om de zaken even in verband te plaatsen.
 
Last edited:
quote: Het CBR heeft voor de luchtvaart bij mij, en volgens mij in het algemeen, niet zo een goede reputatie.

De inhoudelijke kennis betreffende luchtvaart bij het CBR is sedert enkele weken weer gezakt tot het bedroevende niveau van het beoordelen van het zitcomfort in een derdehands B737.
 
De examens zien er als volgt uit in Brussel:

 - Luchtvaartwet en ATC procedures 16 vragen 00:45 u
 - Algemene kennis vh luchtvaartuig 12 vragen 00:30 u
 - Vluchtprestatie en Planning 16 vragen 01:00 u
 - Menselijke prestatie en beperkingen 12 vragen 00:30 u
 - Meteorologie 12 vragen 00:30 u
 - Navigatie en Radionavigatie 16 vragen 01:00 u
 - Operationele procedures 12 vragen 00:30 u
 - Vluchtbeginselen 16 vragen 00:45 u
 - Communicatie 12 vragen 00:30 u

De moeilijkse vakken zijn: meteo, navigatie, vluchtprestatie en vluchtbeginselen. Dit zijn de redenatie vakken. De rest is puur leerwerk. Tip: er wordt ook veel gestoeid met verschillende eenheden in een vraag, waarmee je moet rekenen/beredeneren. Lees daar vooral niet overheen! Dit kost je punten.
Als je eerder klaar bent met een examen, hoef je niet te wachten totdat de tijd per examen voorbij is. Je kunt gewoon verder met het volgende examen. Bij de initiele poging was ik al voor 12 uur klaar. ( 8:15 begonnen) Daarna nog voor 2 vakken herexamens gedaan voordat ik de gehele theorie behaald had.

Vraagje, je noemt hier "herexamens", begrijp ik daaruit dat je op dezelfde dag nog een herkansing kunt doen voor verschillende vakken?

Ik ga 18maart en ben benieuwd :)

Edit: ik zie net dat dit geen probleem is, overigens begrijp ik dat je keus hebt voor Nederlands of Engels. Zelf heb ik mijn training bij Nimbus Air in het Nederlands gedaan.
Is er toevallig nog iemand anders die de training bij Nimbus heeft gedaan en zijn examens bij de FOD in Brussel? In hoeverre zijn de vragen en vraagstelling vergelijkbaar?
 
Last edited:
Back
Top