The World according to Harm

19 of 77

Active member
Once again www.luchtvaartnieuws.nl has allowed itself to be used as a propaganda tool by the unscrupulous.

Here's Harm's latest attempt at "Spin" :mad: :mad:

Source:- www.luchtvaartnieuws.nl

Harm Prins: Schade Staat, Mission Completed
29-05-2005
“John de Mol afgeperst door fantast Rocky T.” kopte de Volkskrant afgelopen donderdag. Hij bleek al enige maanden vast te zitten op last van Justitie. De mediatycoon zou door onze Rocky met de dood zijn bedreigd met allerlei nare e-mails. De oplettende lezer kon op de vervolgpagina lezen dat ook het leven van ondergetekende op het spel stond, dit in verband met ongewenste bemoeienissen van Exel bij de overname van DutchBird. De eerder op het journaal door Rocky T. aan mijn persoon verstuurde dreigmails werden in het achtuurjournaal nog eens in beeld gebracht. Niet dat ik nog van slag raak van dergelijke mails, maar de persoonlijke frustratie was weer even hoog vanwege het principe 'justitie vol op de bres voor Mediatycoon de Mol', terwijl ze mij nog moeten bellen of ik soms ook bedreigd ben. Ondertussen laat het journaal het gewoon even vol in beeld zien.

'Mijn God', dacht ik, daar gaan we weer. Wat zullen we nu weer voor mediacircus krijgen? Maar het bleef stil, verdacht stil. En juist dat verontrustte me nog meer.................maar daarover zo meer.

Voor nieuwe invliegers en mediamijders zet ik hieronder even alles op een rijtje, bovendien vergeet de vliegende mens gelukkig snel, zo heb ik ervaren.


Don’t worry Harm – I haven’t forgotten about you or the things I hold you and Erik accountable for.

Medio december ben ik tijdelijk in het cachot gezet op verdenking van toch wel zeer kwalijke zaken die het daglicht niet konden verdragen. Na een dag was men wel uitgevraagd en ik dacht dan ook snel weer aan de slag te kunnen gaan, met het runnen van de ExelAviationGroup. Maar daarvan was geen sprake. Men wilde toch ook graag weten of de grootaandeelhouder, meneer De Vlieger, werd afgeperst en men vermoedde dat ook ik, 'de rechterhand', wel slachtoffer zou zijn. In het kader van 'hun' onderzoek was het toch beter om even te blijven zitten. Onder druk vertelt iedereen namelijk wel eens wat......

So what exactly were you being accused of? Let me guess – you’re innocent right? Just like Erik! Care to comment on the story about you stealing a yacht?

Je gaat eigenlijk aan heel andere dingen denken, en hun justitieel onderzoek interesseert je op dat moment geen ene fluit. Het luchtvaartbedrijf, je grote liefde thuis, je carrière......Je betrapt jezelf dan op je grootste fout, dat alles om jou persoon draait, die eeuwige klassieker van 'Wat zou er met het bedrijf gebeuren als je onder de tram komt'. Nou ook dan kom je in de krant maar dan respectvol op de pagina overlijdensadvertentie, nu dus op de voorpagina. Dat werkt dan even heel anders, namelijk als volgt:

Radicale keus
Na de overname van DutchBird bedroeg de omzet van het hele Exel luchtvaartbedrijf ongeveer 250 miljoen euro opgeteld (regionaal en intercontinentaal). Uitgaande van beperkte winstcijfers betekent dat op dagbasis ongeveer 680.000 euro’s erbij op de bank en met dezelfde vaart er weer uit. Op basis van vertrouwen, ja het is echt waar, in ons moordtempo groeiend luchtvaartbedrijf, hadden we gemiddeld zo’n dertig dagen krediet bij onze leveranciers. Als deze leveranciers echter op enig moment in het nieuws, in de krant en niet te vergeten in het “luchtvaartcircuit” horen van de door Justitie bewust uitgelekte aantijgingen jegens mijn persoon, dan zegt toch gauw de helft: dat doen we maar even niet meer. Boter bij de vis, meneer De Vlieger (die noodgedwongen de honneurs van mij waarnam tijdens detentie). Omgerekend toch gauw zo’n tien miljoen euro. Eerste radicale keus die Erik heeft gemaakt was om 'mijn DutchBird' te laten vallen. Niet de meest verstandige keuze. Daar hebben we achteraf veel woorden over gehad, maar onder de omstandigheden en enorme druk begreep ik het. Alleen op die manier kon hij het financieel bijbenen. En dat heeft hij ook gedaan. Na twaalf dagen was ik weer vrij en ben ik - noodgedwongen en geaccepteerd, ter voorkoming van verdere schade - verketterd in m’n eigen bedrijf.


I’ve listened to you and Erik and the only thing you both care about is what you see in the mirror (full length of course!) at Erik’s house.

The Exel Aviation Group did nothing except run up huge debts, and leave a trail of destruction behind. I’m still waiting to hear what the final tally will be – it’s a very large number. A real testimony to the “management” skills of both you and Erik.

I can remember your first speech at DutchBird. Let me summarize it for you
• “If it wasn’t for us you’d be out of a job”
• “We are going to offer you a contract under Exel terms and conditions”
• “Take it or leave it”

4 weeks after you and Erik bought DutchBird there was nothing left. All the leases had been cancelled. 4 years of hard work destroyed in 4 weeks.

A attempt was made to get DutchBird out from under the EAG. Everything was in place – all that was needed was your signature. You however, never showed up. Care to comment? It looks to me like you and Erik decided on a scorched earth policy – “if we can’t have it nobody can!”

Vervolgens wordt ook De Vlieger opgepakt en ondergaat, zij het wat korter, een zelfde sessie op het hoofdstedelijke politiebureau. Op zo'n moment zegt ook de rest van je leveranciers de relatie op (ergo weer tien miljoen euro tekort), moeten alle IMCA-groepdivisies zich noodgedwongen distantiëren van de situatie en last but not least ontstaat er een clash tussen het trio aandeelhouders. Daarbij vlucht Niek Sandmann in de armen van de koninklijke KLM (KLM die op dat moment ook de kranten leest en derhalve niets meer met Prins en De Vlieger te maken wil hebben) om zo in ieder geval de voor hem belangrijkste Caribische operatie te kunnen redden.

Maar Exel bleef vliegen, voor de kosten uit weliswaar en voor zolang het duurde. En dan komt die dag waarop het echt niet meer gaat en de media zo op hol slaat dat je maling hebt aan je eigen slechte reputatie, de macht terugpakt in het bedrijf en zo probeert met het management van de 'Exel-brokstukken' een paar gebakjes te maken, in plaats van die ene grote droomvlaai.


Well you can’t continue operating below cost forever! All the media did was to expose you and Erik for the Charlatans that you both are. The whole set up of the EAG was nothing more than a smokescreen to hide where the money was coming from (and where was that Harm?) and the true financial state of affairs.

Nou, de Arkevlaai is ontstaan (ArkeFlyers, koester dat..!), maar de rest van de vlaaitjes, van onderhoudsbedrijf tot de regionale luchtvaart zijn niet meer voor de bakker gekomen.

Yes – this is off to a fantastic start! Most of the cabin crew have quit and the crap terms and conditions on offer are even worse than at Holland Exel. There’s nothing about this to be proud of.

De uiteindelijke schadestaat - waar ik me voor schaam ja - omdat er onvoldoende defensieve basis lag onder ons bedrijf. Ruim 450 banen naar de rats. Mijn allerdiepste excuses aan degene die daar nu nog onder lijden. Ik heb ze ooit zoveel toekomst beloofd........

I never believed a word you or Erik said. I still don’t. It was pretty obvious there was no future for me at Exel. I wasn’t prepared to work for you and Erik under any conditions. I consider the two of you the most contemptible people I have ever had to deal with.

We’re a long way past “Sorry” Harm. What I want is to see both your sorry asses behind bars!

De financiële naweeën zouden nog lang duren, maar de berichtgeving in de media zou toch wel stoppen denk je dan...inderdaad, toen kwam het, met een mooie hekkensluiter.

Arie
Het uitgebreide media charmeoffensief van Martinair door onze Arie himself, met een jarenlange staat van dienst voor de halve koninklijke. En middels zijn goede contacten bij de overheid altijd wel in staat om, zij het ditmaal met een justitieel mazzeltje bij Exel Aviation, altijd weer de zaken naar zijn hand te zetten. In zijn vrije tijd ook nog eens druk belast met zijn diverse commissariaten, onder andere bij Het Parool. Hij waarschuwt voor malafide luchtvaartondernemers in de krant, dringt aan op strenger toezicht van de overheid, en voelt zich daarbij zichtbaar gesteund door zijn mooie “vracht” jaarcijfers. De Air Holland witwas-discussie wordt weer aangeslingerd. Eén pot nat, zal de lezer wel denken. Logisch ook met zoveel informatie, hoe kun je het nou nog uit elkaar houden. Duidelijk foute boel allemaal daar bij Exel.

Trouwens Arie heeft het altijd al gezegd.

En hele aardige man trouwens die Arie, jammer dat ik hem nooit heb leren kennen. Als Exel een onderdeel nodig had, zorgde hij er altijd persoonlijk voor dat dit niet door Martinair geleverd kon worden. En back-up vluchten uitvoeren daar begon hij ook niet aan. Maar goed ook, het bleek gajes dat Exel achteraf, Arie had weer gelijk.

Gelukkig leverde Exel wel onderdelen aan Martinair en was het bedrijf ook niet beroerd om voor Martinair back-up capaciteit te leveren. Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, moet Arie gedacht hebben.

Geheel onverwacht blijkt Arie, tegen zijn principes in noodgedwongen, en onder de kostprijs nog wel, jarenlang sextoeristen te hebben moeten vervoeren voor ‘Peter Q’ naar Isla Margharita. Vreselijk vond hij dat. Gelukkig vult Thomas Cook de lege stoelen nu op met minder hitsige vakantiegangers. Een ‘geluk bij een geen toeval’ heet dat.

Zo kan ik uren doorgaan, maar even terug naar het begin: de bedreigingen van Rocky T. inzake DutchBird. De rest verschijnt wel in boekvorm. De vraag is 'waarom was het zo stil.........?'
Het antwoord is duidelijk. ‘Mission completed’, de rest is een vlaai. Er hoeft dus niet meer over het verleden geschreven te worden, who’s next?

Beste Hans Mosselman, ik neem aan dat je dit leest. Je riep ooit: “ik heb zaken gedaan met criminelen”, het zij u vergeven. Hopelijk heb jij wel de Volkskrant goed gelezen en met een vergrootglas voor de televisie gestaan om de inhoud van Rocky T's e-mails te lezen.

We hebben echt ons best gedaan en zonder alle ellende was het een droomcombinatie geweest. Dat zou je moeten weten. Trouwens, even wat anders (of misschien toch hetzelfde), wat dacht jij nou toen je las: “Vliegverbod Onur Air” ...?

"De lobby van de gevestigde orde", moet je hebben gedacht (of de IVW nou veiligheidstechnisch gezien gelijk had of niet). En wat zal je stiekem gelachen hebben toen Arie het deksel op zijn giechel kreeg, omdat hij niet mocht landen van de Turken. Maar goed, de mannen van Onur vliegen weer, en veilig mag ik hopen.

Echter ik vrees de vaste formule, Mission Completed en Schade bij Staat op te maken.

Steven van der Heijden, alle sterkte, je bent een held en keep it vlaai !!!

Harm J. Prins


Harm was stupid enough to post an e-mail address with this article - I'm sure a lot of people will be happy to respond! :grijns: :grijns:

harmjprins@gmail.com
 
Zag Harm nog Za in zn Bmer in Zandvoort.
Hij reed toevallig via de plek waar nog de roetresten van de afrekening van Gijs Jr te bespeuren zijn.
Als hij t dan toch over toeval en tekens heeft...........................
 
En hele aardige man trouwens die Arie, jammer dat ik hem nooit heb leren kennen. Als Exel een onderdeel nodig had, zorgde hij er altijd persoonlijk voor dat dit niet door Martinair geleverd kon worden. En back-up vluchten uitvoeren daar begon hij ook niet aan. Maar goed ook, het bleek gajes dat Exel achteraf, Arie had weer gelijk.

Gelukkig leverde Exel wel onderdelen aan Martinair en was het bedrijf ook niet beroerd om voor Martinair back-up capaciteit te leveren. Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, moet Arie gedacht hebben.

Volgens mij heeft dat allemaal te maken met betaald krijgen en desperate voor cash flow zijn ! Als Harm genoeg cash had dan had hij hetzelfde gedaan en geen vluchten voor MP gedaan! :rolleyes:
 
Back
Top