TFL dumpt eerste 767

76-er

Active member
Tenminste, wanneer ik het ArkeFly forum mag geloven:

--------------------------------------------------------------------------------
De PH-MCV (één van de mooiste 767-livery ter wereld) heeft vandaag voorlopig zijn laatste vlucht gemaakt voor TFL. Morgen om kwart over 5 vliegt deze kist naar CPH voor zijn C-check + o.a. een nieuw landingsgestel.

Wat er daarna gaat gebeuren met de MCV is nog onzeker, er gaan geruchten over een lease aan een andere airline zonder crew - voor en langere termijn.

met dank aan TFL767
 
De winter komt er aan en dan moet de vloot naast de reguliere vluchten toch opgevuld worden met leases o.i.d.
Als de mcv i.d.d. niet meer terugkomt, dan zou er zeker een overschot zijn aan cockpit/cabine. Weet iemand überhaupt al iets over winterleases. Vietnam een repeater? Of weer in Afrika?
 
TEGEN DE MCJ RUILLEN!???

graag.. graf bak!...

zijn ze weer bij vooraf aan vergeleken met de mcv!:grijns:
 
Lease

Lease

Lease zou gaan om een periode van een jaar of meer. Kist plus (cockpit)crew (ACMI dus). Allemaal long haul! Dat zou ik geen dumpen noemen.

Kisten gaan nu één voor één in C-check.
 
Allemaal gelul.
76 heeft gelijk, dit is een dure lease. De mcv verdwijnt alleen wil het management deze machine niet "zomaar" terug geven want dan staat hij binnen de kortste keren bij MP op de plaat. Er is gewoon GEEN werk voor 4 767'en bij TUI, kijk maar eens op de vrachtbuffer op een willekeurige dag. De critici zullen het wel niet met mij eens zijn maar neem de indeling van een 767 van MP maar als vergelijk. Die vliegen ALTIJD.

De Vietnam lease was een fiasco, daar zijn ze niet meer welkom.
De wat meer ingewijden weten dat het geld heeft gekost en bovenstaand weten de TFL vliegers ook, het is alleen moeilijk toegeven als het over je eigen boterham gaat.

Kom mannen/vrouwen van TFL schiet maar raak. Niet getreurd de "goede" kunnen bij MP aan de bak maar de reeds uit gesolliciteerde mensen, tja. Helaas is deze laatste groep redelijk groot.

Groeten.
 
Tui nl

Tui nl

Goedemorgen allemaal,

Waar het om gaat is dat TUI (Steven) niet MP als "monopolist" in NL wilde. Overigens geweldige PR-onzin. MP en Trans hebben het goedkope vliegen in NL geintroduceerd sinds tientallen jaren zodat dit voor bijna een ieder bereikbaar is. De prijsverschillen zijn ook nihil tussen TUI, MP en Trans, waarbij TUI niet in staat is om een marktconforme CAO aan zijn vliegers te geven ( en nee niet omdat deze maatschappij net vliegt, TUI AG maakt miljarden winst) en dit zal ook nooit gebeuren.
Nu blijkt dat zij 4 767 kisten niet vol gaan krijgen, dus
wordt de 1e 767 gedumpt. Dat dit een dry of wetlease is boeit niemand vanuit het concurrentie oogpunt in de NL markt, de opzet dreigt dus te mislukken. Waarschijnlijk blijft het hier niet bij.

Wordt vervolgd.
 
Er worden een hoop veronderstellingen gedaan mbt de 4-de B767.

Afgelopen zomer heeft TFL met 3 B767-ens gevlogen. De vierde is als wetlease voor kortere periodes weggezet. Was deze niet weg, dan kwam het goed uit, want dan kon deze als reserve stelling gebruikt worden (en dat gebeurde nogal eens).

De vraag is hoeveel B767 TFL commercieel nodig heeft deze winter. Is dat 1,2 of 3?

In ieder geval gaan alle vier B767 in mxx deze winter.
Bij 3 in de planning en 1 mxx, dan heeft TFL er 4 nodig.
Bij 2 in de planning en 1 mxx, dan kan er 1 in de lease

Een a/c in de winter in de lease zetten is normale business voor een charter maatschappij. Zo verhuurt Transavia blijkbaar een aantal vliegtuigen in de winter. MP doet dat niet (of nauwelijks) omdat zij tbv hun zomerproduktie 2 vracht MD-11 ombouwen (welke in de winter weer vracht vliegen).

Mocht TFL een B767 langer dan 6 maanden verhuren, dan betekent dat er volgend jaar zomer wederom met 3 B767's gevlogen gaat worden (of .........)
 
Beat the rush!

Beat the rush!

For those ArkeFly employees tired of crap terms and conditions, crap management and "good intentions" the following agencies are looking for 757/767 rated Captains and First Officers.

Register online (very time consuming) then you can request the contracts.

http://www.parcaviation.aero/

http://www.bettsrecruitment.com/

http://www.contractair.net/public/index.html

In addition Gulf Air is looking for 767 First Officers - interviews are taking place as I'm writing this.

Good luck! :D :D

__________________
ALWAYS be sure to fly a stable approach-it's the only stability you will find in this business.
 
Last edited:
Hey 19! Heb jij me er laatst niet op gewezen wat Parc achterstevoren gespeld betekent? :grijns:

Het is een publiek geheim dat de TFL-vloot niet aansluit bij het algemene TUI-produkt, en dat is op dit forum al uit den treure behandeld. Mijn bescheiden visie op de toekomst is in feite een open deur:

- TUI wil per sé eigen toestellen vanuit NL (het bekende 'vertikale' model) en is bereid eventuele verliezen op de koop toe te nemen. Tot op zekere hoogte.
- SvdH wil per sé niet overgeleverd worden aan de 'monopolist'. (his version of the truth).
- Volgend voorjaar lijkt een mix van 2 767 's plus enkele 737's het meest logisch.
-TUI is een paar jaar geleden ook al eens met de staart tussen de benen weer naar Duitsland teruggevlucht (Hapag-Lloyd Netherlands, remember?). Op een tweede fiasco zitten ze daar natuurlijk niet te wachten.
 
Oorspronkelijk gepost door 76-er
Hey 19! Heb jij me er laatst niet op gewezen wat Parc achterstevoren gespeld betekent? :grijns:

Indeed I did! :D :D

Bottom line:- If people don't want to deal with Steven, Carl and Jan - they don't have to!

I'm a believer in voting with your feet.

__________________
ALWAYS be sure to fly a stable approach-it's the only stability you will find in this business.
 
My Vision

My Vision

Oorspronkelijk gepost door 76-er
Mijn bescheiden visie op de toekomst is in feite een open deur:

- TUI wil per sé eigen toestellen vanuit NL (het bekende 'vertikale' model) en is bereid eventuele verliezen op de koop toe te nemen. Tot op zekere hoogte.
- SvdH wil per sé niet overgeleverd worden aan de 'monopolist'. (his version of the truth).
- Volgend voorjaar lijkt een mix van 2 767 's plus enkele 737's het meest logisch.
-TUI is een paar jaar geleden ook al eens met de staart tussen de benen weer naar Duitsland teruggevlucht (Hapag-Lloyd Netherlands, remember?). Op een tweede fiasco zitten ze daar natuurlijk niet te wachten.

My vision is a little simpler:-

It's all about Ego and "saving face" (Steven's :D )

Adding a second aircraft type to the fleet is beyond the capability of ArkeFly management.

This is 100% Steven's mess - nothing to do with TUI AG.

__________________
ALWAYS be sure to fly a stable approach-it's the only stability you will find in this business.
 
Saving face

Saving face

Hallo,

Als Steven bezig is met saving "Face" dan vind ik dat een nobel streven en heeft hij al gedaan dit jaar :D . Maar dat zul je vast niet bedoelen, aangezien de ph waarde van je posts ruim beneden de 7 ligt ;)

Voorzover ik heb begrepen gaan alle vier de kisten deze winter in onderhoud, krijgen een kleine interieur revamp (nieuwe stoelen L klasse) en een nieuw licht blauw kleurtje.

Onder MCV zit inderdaad al een nieuw onderstel.

Groet

Face
 
Funny Stuff!

Funny Stuff!

Face

Good to see you after all you've been/are going through that you haven't lost your sense of humour! :D :D
 
19,

Voor de slash heb je gelijk in. Het was een sportief ritje. Ik zit alweer wat rustiger op mijn stoel genietend van het vliegen. :)
 
Hierbij een artikel uit de flight betreffende BMI en hun ICA plannen.
Zie een na laaste alinea, laatste regel.
Zou maar eens de 4-de B767 van TFL kunnen zijn!



BMI forced to rethink long-haul fleet strategy
Flight International
UK carrier BMI is being forced to reconsider its long-haul fleet choices as it launches additional services to Saudi Arabia and looks at new routes.

BMI started services to the Saudi capital Riyadh in early September and expects to launch services to the kingdom’s commercial capital Jeddah early next year. The airline flies one of its three Airbus A330-200s on the three-times-weekly Riyadh route. The A330s also serve Mumbai on alternate days.

BMI chief executive Nigel Turner says the two markets require different configurations, with Saudi demand for business-class seating far higher than in the price-sensitive Indian market. Additionally, the carrier also serves points in the USA and Caribbean from Manchester, although it will terminate its Washington DC service at the end of the month.

BMI had already downgraded its Washington route to a leased Boeing 757 and could redeploy a second A330 to Heathrow, using the 757 for Manchester routes. BMI is understood to have cancelled an earlier option for a fourth A330 from Airbus, due to a lack of progress towards liberalisation on transatlantic routes from London.

From January BMI will increase Mumbai services to daily and the capacity shortfall will allow it to lease different aircraft types as it assesses future requirements. “We need at least one A330 next year, but there is a two-year waiting list for A330s, so we will explore the opportunities. We’re in talks with a number of carriers to provide lift for next year,” Turner says. The airline expects to lease a Boeing widebody for the routes until it orders aircraft next year, he adds.

BMI is also awaiting liberalisation of air services agreements to possibly launch services to Asia, Canada and South Africa, which will affect its long-term fleet strategy.
 
Back
Top