Terugbetalen of......

dassault

New member
Hallo.

Ik werk nu een 1.5 jaar voor een britse maatschappij. Elke maand wordt mijn salaris gereduceerd ten belope van 250 eur voor de typerating.

Door gezondsheidsproblemen heb ik besloten om te stoppen met vliegen en ben dan ook op zoek naar een andere baan. Alleen heb ik niet het spaargeld om mijn resterende som van 15.000 eur te betalen inzake te rating.

Aangezien ik niet meer zou gaan vliegen, wat zou ik doen? Gewoon terugkomen naar me thuisland en niets meer terugbetalen of, elke maand, al was het maar 30 eur terugbetalen??

Ik heb gehoord dat als je indien je ergens anders woont de kans heel klein is dat men je achterna komt.

Wie heeft ervaring?
 
Ik neem aan dat je het niet met een loss of license verzekering kan oplossen.

Ik zou er niet op vertrouwen dat ze het niet internationaal gaan proberen in te vorderen bij zo`n bedrag. Het wordt wel een dure grap om dat grensoverschrijdend te gaan ophalen, maar guess what... Die kosten gaan ze gewoon op jou verhalen.

Dus ik zou gewoon open kaart met ze spelen en zien dat je minder mag gaan betalen tot je weer een inkomen hebt. Zelfs als je verstek moet laten gaan omdat het gewoon niet lukt zou ik contact blijven houden om hopelijk de bijkomende kosten niet uit de hand te laten lopen-
 
Hi,

Je zou om een specificatie van de opleiding kunnen vragen. Grote kans dat ze die niet hebben omdat veel bedrijven bij aankoop van een vliegtuig een aantal TR gratis erbij krijgen. Er bestaat een kans dat ze die 15K in hun zak hebben gestoken. Indien ze dus geen specificatie hebben zou je met een advocaat kunnen kijken of je eronder uit kan komen. Raadzaam is echter om het op een nette manier op te lossen. Tenzij je voor een boevenclub werkt....

Succes.
 
Ik zou je aanraden om een andere baan te zoeken en wanneer je deze hebt je huidige werkgever in te lichten en door te blijven betalen.
Je hebt tenslotte de training gekregen en jij bent degene die zich niet aan de afspraak houdt.
Blijf het een beetje wazig verhaal vinden.
 
Weinig wazig aan EA. Ik ga niet in detail, maar mn gezondheid laat het niet toe om verder te vliegen. Ik moet stoppen. Ik ben altijd correct geweest, nooit de intentie gehad om weg te gaan, maar het lot heeft anders beslist.
Maar ik heb nu eenmaal het saldo niet ter beschikkng op mn bankaccount.
 
Ik zal je vertellen wat ik er wazig aan vind.
“Medische” redenen hebben direct invloed op het wel of niet kunnen houden van een Medical.
Er zal ongetwijfeld een clausule in je contract staan over je Medical.
Ze kunnen moeilijk geld van je eisen als je buiten je schuld om ( alcohol/drugs/ongeval in je eigen tijd) je Medical verliest.
Maar om je Medical te verliezen heb je een diagnose nodig.
Zoals je de eerst post verwoord hebt komt hier over als een soort zelf diagnose.
Excuses maar dat is vaag.
Als je weg wil gaan omdat je het niet meer trekt, kan altijd. Moet je dan moet je wel betalen.
 
Back
Top