Terug naar 'huis'

Based ANC? Ahh wow, zou graag een jaartje met je ruilen! Geweldige stad en staat.

Vind ANC persoonlijk helemaal niets.
Geen karakter en alles veel te duur.
Echt toeristenpriizen.
Uitzicht van lounge in Marriott is wel mooi maar ook dat heb ik vaker gezien, beetje verwend met opgroeien in mooie continenten.
 
Zijn er ook bv mensen die werken in een ander land en wonen in NL? Ik weet dat er ook best mensen zijn die voor BA of VA vliegen en dan commuten naar NL na een longhaulvlucht. Hoe bevalt dat? Of bv TNT in Belgie, cargo in DL vliegen.

Meer, meer, meer!!
Bij LH werken wel een stuk of 70 Nederlanders in de cockpit die het zo doen (ik niet). Met de auto 3 a 4 uur naar frankfurt of met het vliegtuig AMS-FRA of AMS-MUC. Aangezien je hier meestal maar een keer of 4 a 5 per maand moet commuten is dat wel te doen. Zjn ook nog wel extremere gevallen, mensen die in Spanje wonen omdat het lekker warm is.

Wel lastig bij standby, dan moet je een paar dagen in de buurt van je werkplek rondhangen zonder dat je wat te doen hebt (of uren maakt).

Ik zelf woon liever in de buurt, scheelt veel tijd en je woont hier ook mooi. Heb al wel voor later naar een appartementje in NL zitten kijken, maar vond het echt te duur. Ben hier voorlopig vw. kind nog even gebonden.
 
Bij LH werken wel een stuk of 70 Nederlanders in de cockpit die het zo doen (ik niet). Met de auto 3 a 4 uur naar frankfurt of met het vliegtuig AMS-FRA of AMS-MUC. Aangezien je hier meestal maar een keer of 4 a 5 per maand moet commuten is dat wel te doen. Zjn ook nog wel extremere gevallen, mensen die in Spanje wonen omdat het lekker warm is.

Wel lastig bij standby, dan moet je een paar dagen in de buurt van je werkplek rondhangen zonder dat je wat te doen hebt (of uren maakt).

Ik zelf woon liever in de buurt, scheelt veel tijd en je woont hier ook mooi. Heb al wel voor later naar een appartementje in NL zitten kijken, maar vond het echt te duur. Ben hier voorlopig vw. kind nog even gebonden.

LH heeft (nog) fatsoenlijke bases. FRA vind ik nog redelijk dichtbij NL. Zijn er ook gasten hier die vliegen voor bv AeroLogic? Base is wel heùl erg ver (LEJ), vanaf Oost-NL nog 5 uur rijden.

Of bv. OpenSkies in FR.
 
Mijn base is Leipzig. Heb inmiddels ruim 30 Nederlandse collega's veruit de meeste maken gebruik van de jumpseat om met de eigen maatschappij van AMS naar LEJ te commuten. Zelf woon ik aan de Duits Nederlandse grens. Door de aard van de werkzaamheden (express vracht) word er hoofdzakelijk 's nachts gevlogen. Met een block roster (week op week af) betekend dit twee maal per maand naar leipzig en terug. 's Avonds heen in ca 3,5 - 3,75 uur en doorgaans vanuit Leipzig na middernacht terug in ca 3 uur. Alles goed te doen daar ik niet overdag in de auto hoef te zitten en het na de avondspits en zeker 's nachts redelijk rustig is. Bijkomend voordeel: Ik heb al enkele jaren een goede afspraak met onze oosterburen. HET LINKER SPOOR OP DE AUTOBAHN IS VAN MIJ ;-)
 
Nog meer andere tips of ervaringen van jullie over hoe jullie het doen? Men die bij VA/BA werkt en commute naar LHR, of hetzelfde maar dan naar Duitsland?

Ben benieuwd!
 
Ik commute ( helaas ) naar FRA en als ik dat vaker dan 3x per maand moet doen gaat het me flink tegen staan.
Soms vliegen , soms auto , soms trein : hoe dan ook kost het je een berg geld en vrije tijd.
Maar in Duitsland wonen kost je je joie-de-vivre dus ik blijf bij mijn keuze:cool:
 
Ik commute ( helaas ) naar FRA en als ik dat vaker dan 3x per maand moet doen gaat het me flink tegen staan.
Soms vliegen , soms auto , soms trein : hoe dan ook kost het je een berg geld en vrije tijd.
Maar in Duitsland wonen kost je je joie-de-vivre dus ik blijf bij mijn keuze:cool:

Wat voor operatie vlieg je dan vanuit FRA? Je base lijkt me nog niet eens zo ver om eerlijk te zijn..
 
Shorthaul Europees.
En zo heel ver is het inderdaad niet , maar wel bewerkelijk.
Na 15 jaar is de irritatiegrens ook wel wat lager dan in het begin , denk ik.
 
Back
Top