Tekeningen F-27 Friendship

PH-WIL

New member
Ik post de vraag hier maar, aangezien ik bij techniek niet kon posten.

Ik ben op zoek naar een contour tekening van de Fokker F-27 Friendship. (of eventueel Troopship). Het moet dus een soort bouwtekening zijn, en het liefst in een aanzicht schuin van voren. (V-L of V-R maakt niet uit).

Mijn opa is vorige maand overleden en heeft zijn hele leven bij Fokker gewerkt. Hij heeft dus heel veel te maken gehad met de F27.
Wij willen graag op zijn grafsteen een F27 zetten, maar daarvoor heeft het bedrijf die deze maakt natuurlijk een tekening nodig.

Via google e.d. kon ik niets geschikts vinden. Ik hoop dat iemand hier mij er mee kan helpen.
 
Is een Fokker50 ook goed? ziet er zon beetje ongeveer een klein beetje hetzelfde uit.

Nog gecondoleerd trouwens.
 
PH-JPC said:
Is een Fokker50 ook goed? ziet er zon beetje ongeveer een klein beetje hetzelfde uit.

Nog gecondoleerd trouwens.

Dankjewel.
Een F27 heeft natuurlijk wel echt de voorkeur, maar een F50 is ook goed. Mochten we geen F27 kunnen vinden kunnen we deze gebruiken.
 
Ik meen dat de laatste tekening een studietekening is (ergens jaren 50 of zelfs eerder als studie begonnen).

Kan diegene die de grafsteen moet maken, niet uit de voeten met een paar goede foto's en wat goede adviezen? Als je zoekt onder google-plaatjse naar Fokker (of Fairchild) 27 zie ik genoeg foto's die aan de eisen voldoen.

Er bestaat een plaatje van een F27 en komt uit een vrij oud tekenprogramma, of turbo Draw of anders Corel Draw. Ik heb het als print, echter niet als bmp of jpg. Als ik het tekeningetje kan vinden kan ik het wel scannen. Hoeveel haast is er bij?
 
even gegoogled
FOKKER_270.002.jpg

Wellicht kunnen ze je bij de Fokker27 stichting ook wel van dienst zijn
 
capt. Kebab said:
Ik meen dat de laatste tekening een studietekening is (ergens jaren 50 of zelfs eerder als studie begonnen).

Kan diegene die de grafsteen moet maken, niet uit de voeten met een paar goede foto's en wat goede adviezen? Als je zoekt onder google-plaatjse naar Fokker (of Fairchild) 27 zie ik genoeg foto's die aan de eisen voldoen.

Er bestaat een plaatje van een F27 en komt uit een vrij oud tekenprogramma, of turbo Draw of anders Corel Draw. Ik heb het als print, echter niet als bmp of jpg. Als ik het tekeningetje kan vinden kan ik het wel scannen. Hoeveel haast is er bij?

In principe willen we het deze week rond hebben.

Zo een voor-zij aanzicht als cheuk erbij heb staan is een beetje het idee. De andere tekeningen zijn allemaal ook wel erg goed.
Ik ben in ieder geval iedereen hier heel erg dankbaar voor het meedenken.
 
Ik zal even bij mijn vader in de kast snuffelen. Ook een oud Fokker man en volgens mij heeft ie nog een flight manual van de F27 liggen.
 
Back
Top