Te mooi om waar te zijn?

wvg

New member
Hi,

Ik ben me aan het orienteren op vliegscholen in o.a. de US om mijn JAA PPL te halen. Wel, dat hebben we meer gehoord :grijns:

Ik kwam de volgende site tegen in een Pilot Magazine: www.flyoba.com

De site is redelijk schreeuwerig, moet ik zeggen, maar de aanbieding lijkt heel interessant. Ik moet ze zelf nog bellen, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn en dat er een addertje onder het gras zit.... Heeft een van jullie ervaringen met deze school of andere info hierover?

Een andere site die ik gevonden heb is www.ukft.com... Bij iemand bekend. Ziet er wat professioneler uit.

Dank.
Groet,
Wilco
 
Last edited:
Hoi WVG,

Over Ormond Beach is niet zoveel goed geschreven vorig jaar. Ik weet niet hoe het er nu is, maar ik heb er maar afstand van gedaan na de slechte reclame... Is dat fair? Misschien niet, maar het is ook lastig te beoordelen vanuit Nederland.

Over UKFT moet ik je waarschuwen! Die site kwam ik vorig jaar ook tegen toen ikzelf aan het rondkijken was voor mijn JAA PPL. Toen wees men mij erop dat deze school NIET approved is om JAA PPL licenses te verzorgen.

Ik ben zelf naar Naples Air Centre gegaan, maar daar is de examinator weggegaan en zijn zij toen hun approved status ook kwijt geraakt. Ik weet niet of ze al een nieuwe examinator hebben...

Als ik jou was zou ik eens kijken naar Orlando Flight Training ( http://www.flyoft.com ) of naar European Flight Training ( http://www.flyeft.com )

Voor een overzicht van approved flightschools voor JAA-PPL moet je hier kijken op bladzijde 5 onderaan:
http://www.caa.co.uk/docs/33/SRG_FCL_APPROVEDFTOS.PDF
 
Kijik uit met Ormond Beach Aviation, kijk eerst even op pprune / Ormond beach aviation. Genoeg stof tot nadenken.
 
Fixed-Gear, PH-GJK, Beer,

Dank voor jullie response. Ik heb ondertussen informatie aangevraagd bij flyoba met daarin een aantal hele specifieke vragen. Wat krijg ik terug: een standaard email met daarin informatie die (1) allang op de website staat [terwijl ik specifiek gevraagd had om meer gedetailleerde info en (2) [erger] totaal geen antwoord op mijn vragen.

Van nu af is flyoba voor Fly Onder Beneden Acceptatie ;)

Dank voor de andere links. Zal eens kijken. Was overigens verbaasd over het feit dat ukft kennelijk niet gelicensed is om JAA PPL af te geven... lijkt me toch wat vreemd, gegeven het feit hoe ze uitpakken met reclame en hun website...

OK, ga verder met mijn zoektocht in de PPL jungle :)

O & O,
Wilco
 
Zijn er hier kls-ers die in de septermberklas zitten van 2005.. want die horen nu in USA te zijn.. en ik zag dat het in arizona 46 graden is:1855:

grtz su:rt:
 
Tja waarom UKFT dat op hun site heeft staan... Het is in ieder geval oude informatie. Er staat ook een brief van de CAA op die dateert van 2003. Aan de andere kant staat dat ze opleiden voor een JAA compliant license...

Verwarrend is het wel!!
 
Ik heb 2 maanden geleden bij PEA in Daytona Beach PPL en IR gehaald;
- goede school part61/part141
- drukke vliegomgeving omgeving (goede ervaring dus)
- genoeg C172
- mogen M1 visa regelen
- nederlandse instructeur mogelijk

Als je meer info wil dan hoor ik het wel...
 
Suresh said:
Zijn er hier kls-ers die in de septermberklas zitten van 2005.. want die horen nu in USA te zijn.. en ik zag dat het in arizona 46 graden is:1855:

grtz su:rt:

Hoi Suresh,

Ik wil niet zeuren, maar dit heeft helemaal niets te maken met het onderwerp waarin je reageert. Zoals Diana eerder ook al zei, de kans dat degene(n) die op jouw vraag antwoord kan geven, over dit onderwerp heen leest, is erg groot.

  • Als je dus een vraag hebt, maak een nieuw onderwerp aan (tip: piloten in opleiding).
  • Denk je iets te kunnen toevoegen aan een lopende discussie, voeg dan daar je reactie toe.

Nogmaals, niet om te zeuren maar omdat je dan wellicht wel antwoord krijgt op je vraag.

Clown
 
Waarom niet een FAA PPL met daarna een eenvoudige conversie?
Geeft wat meer ruimte en zit je niet vast aan een vd 3
 
Ook ik ben me aan het orienteren om in de states PPL te halen. OFT en EFT zijn bij mij de kanshebbers wat dat betreft. OBA is erg schreeuwerig en haalt de anderen onderuit ipv op eigen kwaliteit te focussen.

@ imo apita: hoe gaat de conversie van FAA PPL naar JAA PPL in z'n werk? En gaat dat ook bij andere conversies (bv CPL, IR) ook zo?
 
As far as I know;

Conversie FAA PPL > JAA PPL;

< 100 uur TT alle schriftelijke examens & examen vlucht.
Aan te raden dat je wel wat locale trainings vluchten doet eerst.

>100 uur TT 2 schriftelijke examens ( Airlaw & human Factors) & examen vlucht.
Ook eerst wat locale trainings vluchten doen.


FAA CPl conversie;

Alle 14 JAA schriftelijke examens, 10 uur training en examen vlucht.
Je krijgt feitelijk alleen korting op je verplichte trainings uren voor de JAA CPL.

Als je een FAA IR hebt hoef je maar 15 uur IR training te doen in JAA land.
Meeste voordeel zit dus in de reductie van de uren die in Europa veel duurder zijn.

*******Disclaimer, ik ben niet heel erg bekend met alle conversie regeltjes, neem eerst contact op met Hoofddorp voordat je iets gaat doen******
 
Back
Top