Studiekosten aftrekbaar na 2021

Waterspoon2003

New member
Vanaf 2022 zijn de studiekosten niet meer aftrekbaar bij de belastingdienst. Het STAP budget dat er voor in de plaats komt is niet toepasbaar op de kosten welke gemaakt worden voor een vliegopleiding.
Zijn er mogelijkheden om de studiekosten in 2022 alsnog aftrekbaar te houden?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Vanaf 2022 zijn de studiekosten niet meer aftrekbaar bij de belastingdienst. Het STAP budget dat er voor in de plaats komt is niet toepasbaar op de kosten welke gemaakt worden voor een vliegopleiding.
Zijn er mogelijkheden om de studiekosten in 2022 alsnog aftrekbaar te houden?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Mocht je ooit nog ergens achter komen, dan hoor ik het graag!
 
Er zijn wel mogelijkheden volgens adviseurs van Flight Finance. De details ken ik niet. Het zal wel een boekhoudkundig trucje zijn.
 
Er zijn wel mogelijkheden volgens adviseurs van Flight Finance. De details ken ik niet. Het zal wel een boekhoudkundig trucje zijn.
De laatste keer dat ik iemand sprak die daar advies van heeft gehad. Was dat nog niet het geval. Ze waren toen wel met een accountantskantoor in gesprek. Ben erg benieuwd naar de mogelijkheden…
 
Vanaf 2022 zijn de studiekosten niet meer aftrekbaar bij de belastingdienst. Het STAP budget dat er voor in de plaats komt is niet toepasbaar op de kosten welke gemaakt worden voor een vliegopleiding.
Zijn er mogelijkheden om de studiekosten in 2022 alsnog aftrekbaar te houden?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ben je hier nog uitgekomen? Zelf ben ik fiscalist en behartig al menig jaren de fiscale zaken van in NL woonachtige piloten veelal werkzaam voor buitenlandse airlines (het betreffen piloten die al jaren in hetvak zitten, dus geen starters vandaar mijn reactie via dit medium op jouw post). Ik heb een idee om de aftrek van studiekosten die vanaf 2022 zijn gemaakt te effectueren, maar het is geen carved in stone verhaal dus dient ter verkrijging van meerdere zekerheid in deze aan de Belastingdienst te worden voorgelegd. Hiertoe zoek ik nog een guinea-pig daar zoals hiervoor aangegeven ik geen startende piloten in mijn portefeuille heb. Heb jij daar evt nog interesse in of ken je iemand die interesse in mocht hebben? Zo ja, dan kun je geheel vrijblijvend contact met me opnemen via jaap.somers@aerotax.nl - alvast bedankt voor je reactie!
 
Back
Top