Start en Dactylo uitzendbureau

windshear

New member
Bij Start Uitzendbureau zag ik toevallig een actie voor werving van nieuwe krachten.

Er zit een dame in springersuniform in een parakist. Staat boven: "Mijn hobby is zo duur, ik kan wel een extra centje gebruiken" (of zo iets).

Het deed mij herinneren aan een gesprek dat ik jaaaaren geleden eens had bij Dactylo. Het was voor mij meer voor de gein dan voor het serieuze, maar het ging als volgt.

Op de ramen hing overal: "Wil je voor ons vliegen, schrijf je dan snel in."

Geen probleem, dat wilde ik wel als net afgestudeerd air buschauffeur. Ik me ingeschreven (standaard... die mutsen vragen niet even een paar dingen, maar geven je direct een formuliertje en een pen die je mag houden).

Zij las het door, keek me vragend aan en vroeg wat ik eigenlijk wilde.
Ik: "Nou ik kom om te vliegen. Heb alle papieren, ben gecertificeerd en current van grote kisten tot opgevoerde grasmaaiers, dus kom maar op met die job, ik geloof niet dat er dagelijks mensen zich hiervoor melden".

Zij.. HUH? :1855: :1855: :1855:

Ik vroeg nog even of ze bij het hoofdkantoor kon navragen of ze voor de zakenkist van de directie niet iemand zochten... Toen ze de telefoon oppakte om navraag te gaan doen ben ik er tussenuit geknepen. Ik piste zowat in m'n (uniform)broek van het lachen.

Ben overigens gelukkig nooit terug gebeld met de vraag of ik in een productiehal voor ze wilde vliegen. Gewoon met de schoentjes op de grond....

Soms is het leuk als je bijzondere dingen op je CV hebt staan, als was het een dure grap voor zo'n goedkoop geintje. :grijns:

Cheers.
 
Back
Top