Stage

naahjz

New member
Allen,

Ik ben als nederlander hier in de states voor mijn studie bezig met een aerospace engineering programma en ben druk opzoek naar een stage voor het spring semester.
Een kennis van me zei dat ik waarschijnlijk wel een stage bij NASA zou kunnen doen, maar helaas nadat ze recentelijk alle inschrijvingen hebben doorgenomen kreeg ik de melding dat ik, als Non US-citizen geen kans maak op een stageplek. Ik heb ondertussen mijn resume + cover letter naar Boeing, Lockheed, Northwest en Southwest airlines gestuurd.

Boeing en Lockheed heb ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen in omdat die alleen maar fed jobs hebben. Dus mijn hoop ligt een beetje bij North en southwest airlines die allebei een Flight operations interns zoeken.

Om mijn kansen een beetje te vergroten vroeg ik me af of iemand van jullie ideen/suggesties heeft.

Bvd
 
Ik weet niet precies wat je probeert te doen.

In operations werken bij een airline, zeker als een intern, heb je erg vaak een 121 Dispatching license nodig.

Wat voor stage denk je te willen/ kunnen doen bij een 121 Operator dat met Aerospace Engineering heeft te maken?
 
Aerospace engineering, is dat reparatie van vliegtuigen (in de VS heet dat zo'n persoon een mechanic, de rest van de wereld een engineer) of heeft het te doen met het ontwikkelen van nieuwe producten (products engineer)?

Zoals jetcap al zei, in operations zoeken ze meestal mensen die kunnen helpen met (crew- of maintenance-) scheduling, mensen die manuals bijhouden / vernieuwen. Ik heb bij meerdere bedrijven de interns die van ERAU (Embry Riddle) kwamen weinig anders zien doen dan Jeppesen's te vernieuwen.

Je zult dus iets specifieker moeten zijn met wat je doet en wat je wilt.
 
Gok dat aerospace engineering hetzelfde is als Luchtvaart en Ruimtevaart techniek. In Delft noemen ze dat ook gewoon Aerospace Engineering voor de buitenlandse studenten/professoren/pers. Kan je verder helaas geen tips geven voor stages in de VS. Blijft toch lastig als je geen US citizen bent.
 
Bij Delta kan het in ieder geval niet:
For consideration, you must be authorized to work in the U.S. and have a H.S. diploma/GED.
Bron En ik vrees dat het bij veel andere maatschappijen ook niet kan i.v.m security background checks. Amerikaanse regering heeft dacht ik namelijk geen inzicht in het criminal record van Nederland. Je zou misschien wel een semester o.i.d kunnen studeren aan Riddle, Purdue, UND, etc.
 
Bedankt voor de reacties allereerst.

Nee aerospace engineering kan je echt niet vergelijken met een mechanic. Ik doe/deed aviation studies in NL. Daar zijn aardig wat mensen die stages hebben gedaan bij Flight Ops. Normaal doet men dat in het 3e jaar maar mijn volgorde is een beetje different en ik hoop mijn stage dit jaar (sophmore) te doen. Flight ops omdat ik (hoe origineel) vlieger wil worden, en dit me gewoon verreweg het meest intressant lijkt.

En ja inderdaad is het voor mij als buitelander al velen malen moelijker na 09/11. Ik mag wel werken met m'n visa (R) maar ben uiteraard geen US citizen wat aardig wat deuren dichtdoet.

Wat ik wil doen: Zoals ik al zei het liefst Flight ops. Echter is die kans nagenoeg nihiel nadat ik gehoord heb dat ze bij Flight ops vaak mensen zoeken die al wat vliegervaring hebben. Er werd mij verteld dat ze mensen willen die in de toekomst piloot willen worden, en tijdens hun undergraduate periode al licences behaald hebben.

Naast dit neem ik alles aan wat mijn studie accepteert. Dit omdat ik zo snel mogelijk klaar wil zijn met m'n degree en dan met vliegopleiding wil beginnen.

Als iemand hier een suggestie heeft of toevallig bij het bedrijf waar je werkt een internpositie weet, laat het even weten.
 
Back
Top