SOP's

MD11man

New member
Heeft iemand een site / idee hoe ik me voor een simride voor een Engelse maatschappij kan voorbereiden met SOP's?

Ik weet dat het er niet om gaat dat je hun hele procedures kent, maar een beetje inzicht lijkt me toch handig.

Tis een lucky shot, op google kon ik niks vinden...

Tnx!
 
Bij mijn checkride heb ik idd gewoon de SOP's van mijn opleiding gebruikt, inclusief alles. (briefings, NAV-setings, MCC e.d.)
Op die manier kun je in ieder geval een congruente manier van werken laten zien (je hebt immers 200 uur ervaring met je school-SOP's, tegen ongeveer 0 uur ervaring met die nieuwe SOP's), en daarmee maak je veel meer indruk, dan dat je met de SOP's van je (hopenlijk) nieuwe werkgever wel begint, maar er (wegens gebrek aan ervaring) een puinhoop van maakt.

Niemand kan van jou verwachten die SOP's te kennen, maar iedereen kan van jou verwachten op een professionele manier een vlucht uit te voeren! En als je dat laatste niet kunt, dan vlieg je uit de sim...

Iig veel succes!

Klaas.

ehmm... Ja.. Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat jouw basis-vliegopleiding een pakket goeie SOP's heeft, en dat je die eventueel nog bruikbaar thuis hebt liggen! Maar dat zou onder JAR geen probleem moeten zijn.
 
Er zijn genoeg overeenkomsten tussen de verschillende SOP's. Zaken als Positve Climb-Gear Up, en Passing Transition Altitude-Set Standard vind je overal. Kies voor de logische aanpak, als jij PF bent is het prettig voor je om Localizer Alive en G/S Alive te horen, dan kun je dat ook doen bij je collega als jij PNF bent. Op een simride willen ze graag zien dat je bij de vlucht betrokken bent en de PF in de loop houd en van zinnige informatie voorziet. Succes met je check.
 
Thanks all.

@ Blackbird: Ik zal daar nog eens wat dieper gaan graven dan...

Uiteraard is het doel om goed MCC werk te laten zien. Ik weet alleen niet echt hoe de SOP's van mijn school aansluiten als ik bijvoorbeeld een RAF piloot naast me krijg. Maar das dan misschien ook wel weer het leuke.

Denk dat het sowieso goed is om de calls simpel te houden en idd de PF in de loop te houden.
 
Ik denk dat je met jouw achtergrond prima uit de verf komt als je de sop's gebruikt die je gewend bent. Sterker nog, ik zou geen andere aan gaan leren, dat kan voor jezelf alleen maar verwarring scheppen.

Ze zullen je er echt niet op afrekenen als je een call anders maakt, als de essentie maar enigszins hetzelfde en vooral logisch is.

misschien een tip, als het in UK is, kijk even naar de standaard verschillen met ICAO zoals transition altitude etc.

Mocht je alsnog geinterreseerd zijn in sop's, ik kan je wel helpen aan een vol. 1 van ons, in pdf formaat.

suc6 :rt:
 
Back
Top