Snel vraagje

kermit

New member
Mannen, vloog van het weekend voor het eerst met Ryanair (van Weeze naar Bydgoszcz) en moet zeggen, het is me niet tegengevallen. Ok, de sjeu van het vliegen is echt totaal verdwenen, de stessen (die overigens minimaal engels praatten) staan er echt alleen nog maar voor de veiligheid en het aanprijzen van krasloten en rookloze sigaretten en de vliegtuiginterieurs ontstijgen maar net het interieur van de gemiddelde Arriva bus.
MAAR: Thuis ingechecked, bag drop ging heel snel (ze zijn wel strikt wbt koffergewicht zeg!), vlotjes door security en beide vluchten waren op de minuut op tijd. Prima dus. In Polen haalden ze hun 25 min turnaround trouwens ruimschoots.

Toch wat aparts gezien aan boord. Op beide vluchten waren aan de rechterkant 2 rijen stoelen geblokkeerd (rij 2 DEF en 3 DEF geloof ik) Iemand in mijn reisgezelschap begreep van een van de stessen dat dat voor de Weight & Balance is maar ik ben het nooit eerder tegengekomen en heb zelf ook 737NG gevlogen. Is dit idd om die reden?

Alvast bedank!
 
Klopt, bij minder als 177 pax worden rij 3 en 4 afgeblokt
bij minder als 129 op capt discretion rij 3-8 en de laatste 4
 
Wat is de achterliggende gedachte dan? Het lijkt me dat 176 pax ( minder dan 177 dus) zich zonder interventie van de cabin crew prima over een -800 kunnen verspreiden zonder wt & bal problemen te krijgen. Wat maken die 2 rijen dan uit?
 
Hee Kermit,
Voor zover ik weet is dit opgelegd door de IAA.
Wij hebben een free seating policy en alle tassen gaan in hold 2.
Worst case zou dus zijn dat iedereen voorin zit en alle tassen liggen dan ook nog eens voorin.
Dit zou problemen kunnen veroorzaken mbt een te forward cg.
Soms vervelend voor zowel pax als crew deze regel maar ja......
Gr. Lorel
BTW dit zou zowel links als rechts toegepast moeten worden door de crew.
 
Last edited:
Lorel zegt het al. Het is om een 'worst case scenario' te voorkomen.Het garrandeerd dat waar de pax ook gaan zitten het vliegtuig in trim is, onafhankelijk van hoeveel bagage er is. We laden baggage alleen in cpt1 om tijd te besparen. (ondanks het feit dat we daardoor altijd met een zeer voorlijk cg vliegen)
 
Back
Top