Off topic,
"Ook kan de Dimona veel sneller terug zijn op het veld omdat deze is uitgerust met een watergekoelde motor i.p.v. een luchtgekoelde. Op warme dagen staat de Husky zelfs na één of twee sleepjes aan de grond met de motorkapjes open om af te koelen."
Dit mag iemand mij wel even uitleggen:
Mijn ervaring met het slepen met motorkisten is meer dat de motor te snel afkoelde. Hoe meer je snelheid oppikt, hoe meer airflow, hoe harder de motor afkoeld lijkt me.
Rustig naar beneden gaan is het motto dan ook! Dus motorkappen open om deze reden lijkt mij niet nodig.
Het gevaar hiervan is dan dus wel dat als je dan maar vaak (en gek) genoeg hard naar beneden gaat de cilinders er dan vanzelf af knallen(shockkoeling).
Vergelijk het maar met je golfje flink warm te rijden en dan als ie bijna kookt de brandslag direct op de motor te zetten.
Het gaat dus om de gulden middenweg, niet te hard naar benden maar ook niet te langzaam.
Expedite,
P.S.: Ik denk trouwens ook dat een husky in een slip sneller zakt dan een Dimona met vol kleppen.