SIDs/STARs VHHH

Dr Esteban

New member
Dames/Heren,

Er zijn hier volgens mij best wel wat mensen die voor CX/KA vliegen of met enige
regelmaat VHHH aandoen.

Ik ben op zoek naar enige info over vertrek- en aankomst routes voor vluchten
van en naar Hong Kong Intl. De routes zelf heb ik al via de AIP van Hong Kong
gevonden. Maar kan iemand mij grofweg vertellen welke SIDs en STARs worden
gebruikt voor de volgende vluchten:

Vluchten van/naar
- Europa
- Japan
- Thailand
- Taiwan
- Maleisie
- Manila
- Vietnam
- Cambodja
- Singapore
- Indonesie
- Korea
- Brunei
- Australie
- Nieuw-Zeeland
- westelijk China
- centraal China
- oostelijk China
- India
- VS
- Canada

Ik weet het, het is een hele lijst, maar ieder beetje hulp wordt op prijs gesteld!!!

BVD!
 
Hee nieuwsgierige dash8pilot!

Ben een programma'tje aan het schrijven voor een ATC simulatie, vandaar....
 
VHHH

VHHH

From Bangkok

Airway A202 runs the entire way.

STAR SIKOU 1A for Rwy 07L/R via CH (Cheung Chan) VOR
STAR SIKOU 1B for Rwy 25L/R via TH (Tathong) VOR

SID ATTOL 2A Rwy 07R ATTOL 2C Rwy 07L
SID ATTOL 2B Rwy 25L ATTOL 2D Rwy 25R

Routing is ATTOL-DOFIN-SIKOU then Airway A202 to Bangkok
 
Hong kong naar Oostelijk china meestal A470 richting Shanghai. Richting japan verschilt het maar meestal ocean departure met V2 transition meen dat het FIR crossing wpnt Envar is maar dat kan ook het waypoint zijn op de terugweg
 
jammer dat ik deze post niet eerder zag,
ben nu 20 dagen vrij, maar als ik ga werken zal ik het allemaal opschrijven.

zouit mn hoofd
arrivals vanuit noorden/westen= SIERA, oost=DOTMI uit china/ELATO uit tapei
departures noord=BEKOL zuid/west=ATTOL met vervolg, oost=OCEAN/LOGAN/RASSE hangt van de tijd van de dag af, nacht uren mag je niet over de stad van de 07L/R

k.
 
Europa, dus route via Chengdu, is altijd Sierra arrival waarbij je maar een mijl of 5 de officiele arrival volgt om vervolgens via vectors het grootste gedeelte af te snijden (hoe harder je zakt, hoe meer shortcuts).
Voor de vertrek altijd de Bekol departure, die normaal wel helemaal volgens het boekje wordt gevlogen.
 
vriendelijk bedankt!

vriendelijk bedankt!

Echt super bedankt voor de reacties tot nu toe, heb er erg veel aan! Maar ik heb
nog een hele berg vragen, hoop dat jullie het niet erg vinden mij hierbij te helpen!

Ten noorden van de FIR (dus op een SIERA STAR/BEKOL SID) spreekt men dan
met Guangzhou Radar/Control?? Geven de Chinezen initial descend of komt dat
pas als je bij HK incheckt? Zijn er verder nog altitude restrictions op de
SIERA STAR, de enige die ik kan vinden is FL130 @ MANGO.

Verder, de domestic China vluchten komen die via de A470/DOTMI STAR of
R473/SIERA STAR, of hangt het af van waar ze uit China komen?

Wat ik me afvraag:
- Korea/Japan; via A470 (DOTMI) of A1 (ELATO)?
- India; via A461 (BEKOL) of A202/R339 (SIKOU)?
- USA/Canada; via A470 (DOTMI) of A1 (ELATO)?
- Midden-oosten; via A461 (BEKOL) of A202/R339 (SIKOU)?
- Kathmandu; via A461 (BEKOL) of A202/R339 (SIKOU)?
- Surabaya/Bali; outbound via A583 (SABNO) of L642 (EPKAL)?
- Jakarta; outbound L642 (EPKAL), inbound M771 (DOSUT)?
- Hanoi; via SIKOU?
- Dhaka; via SIKOU?

Alvast bedankt!!!

PS. reach52, is dat de min ALT rond BEKOL waarop de Chinezen je accepteren?
Heeft dat te maken met het luchtruim van Shenzhen wat ten noorden van HK is?
 
Last edited:
Jo,

moeilijk zonder kaarten voor mn neus

Gangzhou geeft altijd de daling voor de siera arrival, meestal kan je FL190 bij SIERA verwachten. HKG heeft drukte periodes 7-9AM 12-17PM en de drukste de nachtpiek van 2200-0200. in die tijden kan je de volledige SIERA star voor je kiezen krijgen dat is +/- 200 mijl extra

weet niet waar de crossing van Bekol precies voor is FL157 is dat niet 6300 meter maar je wordt er rigoreus aan gehouden , daarom is de oude BEKOL Sid aangepast met een lang stuk naar het zuiden om hoogte te winnen en dan BEKOL FL!%& of abov te crossen

SIERA restricties
waypoints SIERA-HERON-MANGO-GUAVA<-07 SOKOE(3000ft speed 220)-LIMES(2000ft 180kts)
rad 337 NLG 22DME rt final 07LR
<-25 van GUAVA-TD- BAseleg- final

korea/japan/USA via ELATO, zijn geen aiways tussen TAIWAN en CHINA!!
india/banladesh/kathmandu/midden oosten komen via myanmar dan china in bij kunming en gangzhou dus SIERA

domestic vluchten alles van de kust bv XIAMEN/FUZHOU/HANGZOU/SHANGAI komt via dotmi
de rest bv BEIIJNG/CHENGDU/WUHAN/KUNMING komen allemaal via de SIERA

k.
 
Back
Top