Self-sponsored TR Astraeus

Captain P

New member
Hi,

Iemand bekend met het self-sponsored typerating 733 of 757 programma van Astraeus?

Heb de naam hier wel een aantal keren zien vallen, maar zonder dat er wat specifieke info gegeven werd.

Er zijn twee "programma's":

- 13 days ground school
- 16 hours fixed base simulator
- 36 hours full flight simulator
- 1 hour base training (up to a maximum of 6 landings)

Dit voor GBP 19k (incl VAT)

Je kunt dit aanvullen met de extended course: zelfde als hierboven plus NG differences, all required ancillary courses en 100hrs lijntraining. Dit kost GBP 30k incl.

Bekend??

Groeten,
CP
 
Training department van Astraeus heet: Bond aviation solutions

Hier een kostenplaatje:

Grondschool en sim. £11500,-
Base-training £3500
NG-conversie & Line-training £9000,- (100h)

Groeten
Pr.
 
Captain P,

ik ken mensen die wilden beginnen met het 757 verhaal via Astraeus/ Bond, maar dat strandde al voordat het echt begonnen was. Dus geen succes en niet echt aan te raden. Het 737 verhaal schijnt daarentegen wel te werken.

Verstandige, algemene (onofficiële, maar wel common sense) regel is dat het niet wijs is zelf geld te investeren in een type dat niet meer geproduceerd wordt.

Succes,

Ch
 
Sorry Crazyhorse, maar je slaat de plank volledig mis. Types die niet in meer geproduceerd worden zijn vaak nog in gebruik, en zullen dat nog wel zijn voor een groot aantal jaren. Er zijn een hoop mensen die een redelijke boterham verdienen met de vliegtuigen die uit productie zijn (A300 classic, B727, B757, B747 Classic, Metroliners, Fokker jets&props.. enz) Sterker nog, je kan vaak training goedkoper krijgen op deze types dan de courantere modellen. Dat je bepaalde types niet op Schiphol ziet wil niet zeggen dat ze allemaal in de woestijn geparkeerd staan.
 
R O Y,

Ik zeg ook dat het doorgaans een beetje de regel is. Ik zeg verder niet of ik het er mee eens ben of niet.
Maar nu we het er over hebben. Tuurlijk kun je nog goed geld verdienen op dergelijke types. Alleen als je kijkt naar vraag en aanbod van vliegers op een type, is het logisch dat voor kisten die uit productie zijn deze verhouding verandert. In de loop der tijd steeds minder kisten van dit type en juist meer en meer mensen met het type op hun brevet. Dit is geen rocketscience. In zo een rating investeren is mogelijk helemaal niet slecht om ergens binnen te komen en je dat daar vervolgens uiteindelijk een ander type krijgt en gaat vliegen. Het is allemaal heel relatief. Maar aangezien de trend in de luchtvaart enigzins is dat je je eigen type rating gaat bekostigen, zegt "men" dus daarom dat dit doorgaans de regel is. Zodoende.

Dat van die goedkopere training gaat ook niet altijd op, hangt er vanaf waar en bij wie je het doet. Wederom heel relatief.

grtz,

Ch
 
heb ook initiele TR gedaan bij Astreaus, via Storm Aviation.

Astreaus zorgt alleen voor de opleidingen, niet voor de plaatsingen bij diverse mij-en. Dat wordt weer via Storm geregeld.

Veel mensen vinden hun weg wel na hun opleiding bij Astreaus, alleen de kwaliteit is niet zo heel erg best, gaat hun meer om de kwantiteit €€€€€€€€€€€€€€€€€€€!!!

Ach ja, het kost mss een hoop centen, en je moet een beetje geluk hebben. De meeste vliegers hebben een baan, dus waarom niet?
 
Hoi

Ik heb een aanvullende vraag over Astraeus
Hoeveel tijd neemt dit hele gebeuren in beslag?
Inclusief de eventuele 100 uur lijntraining.

Groeten.
 
Zandhaas,

Ik denk dat jij veel beter kan krijgen zonder te hoeven dokken! (weet het zelfs zeker)

Friendly regards,
FD
 
Dat is het probleem ook niet, maar heb wel enkele collega's die in een wat mindere positie zitten. Hun wil ik ook wel wat opties geven.
 
Check. Succes met je vrienden! Zit je nog in de zandbak?

Take care.
 
Hoi FD,

Helaas zit ik hier nog steeds, ben hier inmiddels wel aardig carriere aan het maken. Hopenlijk wordt ik vanaf volgende maand
training captain en check airman. Niet dat ik het graag wil, maar het staat toch weer leuk op mijn CV.

Mocht je trouwens nog interesse hebben in Falcon, de komende tijd hebben ze (we) nog wel een paar man nodig denk ik. Er zijn 2 man die binnen nu en 2 weken vertrekken. Op de iets langere termijn zijn er denk ik nog wel een paar die weg gaan. Ik hoop er zelf natuurlijk een van te zijn!!

Het salaris is tegenwoordig niet super ($29.000,- voor FO) en je moet ook naar Irak vliegen. Maar ja, het is hier wel altijd mooi weer.
 
Back
Top