selectie KLM doorlopen en dan.......

Super Pigeon

New member
Ik ben een van de gelukkigen die afgelopen jaar bij KLM heeft mogen solliciteren voor een plekje op de F50 en heb nu sinds enkele maanden de brief in huis heeft dat KLM PZ mij gaat berichten over mijn begindatum. Echter heb ik deze brief al in december gekregen en inmiddels nog niets gehoord. Nu vroeg ik mij af of er op dit bulletin board mensen in een zelfde situatie zijn en of er misschien mensen zijn die meer weten over eventuele begin data? Thanks voor de info
 
020-6493055 KLC pz

Gewoon vragen wat er aan de hand is.. (tien tegen 1 dat het capaciteitstekort op het trainingsvlak is)
 
Ik ken een aantal KLS'ers die ook in december de leuke brief gekregen hebben en nog steeds zitten wachten om te beginnen. Er was een korte begin-opleiding-stop van 6 februari tot einde maart. Stilaan wordt er weer opgeleid (waaronder mezelf).
Er is inderdaad een heel erg groot capaciteitstekort. Maak je niet ongerust, er staan 160 opleidingen gepland dit jaar waarvan de meesten na juni zouden starten.
 
Alles wordt duidelijker na het einde van de biedronde. Dan pas is duidelijk hoeveel mensen bieden op bepaalde functies en wat de uitstroom zal zijn naar andere divisies.

Gewoon wachten dus.
 
Ik hoor veel verhalen dat het een rommeltje is bij KLC en dat er veel tekorten zijn op alle 3 vloten. Hoe erg is het?
 
valt er bij KLC nog wél binnen te komen zonder kls/nls/saa enzo? zo ja, waar moet de brief etc dan naartoe? heb wel zin om bij die club aan de slag te gaan :)
 
@Addy

Het aannamebeleid is hedendag in handen van KLM PZ, die verzorgen recruitment voor zowel KLM als KLC. M.a.w. dezelfde harde eis geldt ook voor KLC.
 
Ik heb wel al een datum, maar heb zojust gehoord dat de opleiding een maand is opgeschoven. Schijnt alleen voor Capt opleidingen te gelden want zover ik weet worden de FOs wel opgeleid. Geeft dus wel aan dat t druk is bij ze, maar das ook niet zo gek als je ziet wat er allemaal gebeurt.

Indiensttredingsdatum blijft overigens wel zoals beloofd (mbt senioriteit e.d.) dus dat is wel erg netjes.

Ik denk dat ze binnenkort in één keer weer een hele lading startdata de deur uitdoen, dat was eind vorig jaar bij "ons" ook zo.

Alles wird gut

P222
 
Dr. Esteban, thanks voor de duidelijke taal (helaas maargoed, ik rekende eigenlijk toch al op dit antwoord ;))
 
Er zijn inderdaad tekorten aan instructeurs, sowieso zijn er tekorten in alle divisies nu volgens mij. Daarbij komt dat er normaal gebruik werd gemaakt van 2 F50 simulators in Maastricht. Maar omdat die CAE locatie wordt opgeheven is er nu eentje net verhuisd naar Hoofddorp en de ander is op dit moment midden in de verhuizing. Dus nu is er nog maar 1 sim bruikbaar, die andere zal volgende maand of later wellicht nog weer in gebruik zijn, ook in Hoofddorp.

Men kijkt nu naar eventueel opleiden bij Denim Air (alhoewel die dacht ik zelfde sim gebruiken) en daarna "conversie cursus" naar KLM procedures. Dat zou dan net weer een paar sim uurtjes (of instructeur uurtjes in feite) kunnen schelen waardoor men sneller kan opleiden (hoopt men). Rare is natuurlijk dat die Denim Air instructeurs waarschijnlijk vliegers zijn die zelf niet mogen solliciteren bij KLC/KLM... :1855:. Ook zit men te kijken naar eventueel gebruik van F50 sims in Stockholm.

Ik denk dat de huidige trainingcapaciteit zo'n 2 vliegers per maand is (4 als die andere sim het weer doet). Dus dat wachten kan wel kloppen. Maar goed, langer dan mijn 6 jaar wachtlijst zal het toch niet worden denk ik :D. Geniet van je vrije tijd zou ik zeggen, relax :cool: (lekker zonnetje buiten nu).
 
Hey Nosig, als je 6 jaar op de wachtlijst hebt gestaan, dan bestaat de kans dat wij elkaar nog kennen van op de KLS...die foto van je is nogal "vaag" ! Dus...Ident in sequence ! Gegroet, hermafrodiet, 97-5 !
 
hermafrodiet said:
Hey Nosig, als je 6 jaar op de wachtlijst hebt gestaan, dan bestaat de kans dat wij elkaar nog kennen van op de KLS...die foto van je is nogal "vaag" ! Dus...Ident in sequence ! Gegroet, hermafrodiet, 97-5 !

Tsja... als ik KLS had gedaan had ik geen 6 jaar op de wachtlijst gestaan... juist / o.a. door de KLS heb ik zolang moeten wachten (niks persoonlijks hoor :D). Naam is Emile, OBS klas 93-9 (OBS is later EAT gaan heten, nu EFTO).
 
Nosig said:
Tsja... als ik KLS had gedaan had ik geen 6 jaar op de wachtlijst gestaan..

Ach, dan had je ook niet van de verse vlaaien uit Maastricht genoten die via air exel kwamen, je niet, óf scheef gelachen, óf geërgerd aan Rob Siertsema en bovenal, was je kennis van ALT keys niet zo hoog :p

Dus eind goed, al goed :)
 
Q-nimbus said:
Rob Siertsema....De mooiste flikker van de KLM! ! !

Over mooi kan ik niet veel zinnigs zeggen, maar amusant was 'ie wel... Zeker toen 'ie met monitoren ging gooien...
 
Back
Top