Selectie Cityjet

@Harriewillem:

Sterker nog, je kunt er helemaal niets van zeggen.
Of jij moet de nieuwe managing director zijn, dan:sorry!
 
@Beer: http://www.bol.com/nl/p/managen-voor-dummies/1001004010301305/ pagina 12 tot 14 :stapelge:

Je kunt toch moeilijk zeggen dat dit alles positieve ontwikkelingen zijn...

Als jou berichten inderdaad de enige berichten zouden zijn, dan heb je gelijk. Je vergeet te melden dat er net weer 10 nieuwe cabin crew zijn aangenomen, er een nieuwe route London - Münster wordt geopend en de F50's worden voorzien van nieuwe FMS-en, om eindelijk met de grote jongens mee te kunnen doen. :D
Maar iedere maatschappij waar een manager opstapt of waar een route wordt geschrapt, " staat nieuws te wachten waar je niet vrolijk van wordt"?

Catergorietje; klok/klepel verhaal... :biertje:
 
Beste Bart,

Cityjet
2009 16 miljoen verlies
2010 50+ miljoen verlies
2011 50+ miljoen verlies

4 F50's al uitgefaseerd, F50 routes die stop gezet worden, niet een manager maar de directeur (benelux, lees oud VLM) die naar 13 mnd het voor gezien houdt.

Wat interesante uitspraken van Mevr Ourmieres: http://www.irishtimes.com/newspaper/finance/2012/0621/1224318357066.html

Leuk dat ze FMO opstarten, je moet wat met je vliegtuigen en personeel, maar de 10 extra CA zijn niet extra, maar replacement (als je het over klepel hebt).

Cityjet is het oude VLM aan het lozen en uitkleden... al sinds de overname... en dit vind ik ontzettend zonde! Maar ik steek me kop in het zand.. my 2 cents.. laatste keer oliebollen in Antwerpen dit jaar met de F50's.

Met nadruk nogmaals, helaas... maar ik ben er bang voor....
 
Beste Bart,

Cityjet
2009 16 miljoen verlies
2010 50+ miljoen verlies
2011 50+ miljoen verlies

4 F50's al uitgefaseerd, F50 routes die stop gezet worden, niet een manager maar de directeur (benelux, lees oud VLM) die naar 13 mnd het voor gezien houdt.

Wat interesante uitspraken van Mevr Ourmieres: http://www.irishtimes.com/newspaper/finance/2012/0621/1224318357066.html

Leuk dat ze FMO opstarten, je moet wat met je vliegtuigen en personeel, maar de 10 extra CA zijn niet extra, maar replacement (als je het over klepel hebt).

Cityjet is het oude VLM aan het lozen en uitkleden... al sinds de overname... en dit vind ik ontzettend zonde! Maar ik steek me kop in het zand.. my 2 cents.. laatste keer oliebollen in Antwerpen dit jaar met de F50's.

Met nadruk nogmaals, helaas... maar ik ben er bang voor....

Mooi dat jij de waarheid in pacht hebt. Kun je ook mijn pensioen voor me beleggen? Ben niet zo tevreden over de behaalde resultaten afgelopen paar jaar.

Het woord directeur is wat aan de grote kant, zo groot is CityJet niet. Zou hem eerder manager Benelux willen noemen.
De route ANR MAN liep blijkbaar gewoon niet goed. CityJet wil de main focus hebben op LCY, dan is het niet heel raar dat je een slecht lopende route opgeeft en iets nieuws begint vanaf LCY. De F50 heeft routes verloren na de overname, maar er ook routes bijgekregen.

Je jaarcijfers zijn ook wat abstract. Boekjaar 09/10 was het verlies 50+ en het boekjaar 10/11 was het 50+. Ourmieres is pas in dat laatste boekjaar gekomen, en toen zijn er stappen gemaakt om het tij te keren. Over 11/12 was het verlies beduidend lager.

Ben niet based in ANR, maar roepen dat het dit jaar de laatste keer oliebollen happen is in Antwerpen vind ik een boute uitspraak voor een buitenstaander.
 
Beste Bart,

Bart? Oké, dat is een nieuwe voor me...

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het onderstaande verhaal sluit ik me overigens volledig bij aan. Maar misschien dat ik een optimist ben. Tijd zal het leren.

Mooi dat jij de waarheid in pacht hebt. Kun je ook mijn pensioen voor me beleggen? Ben niet zo tevreden over de behaalde resultaten afgelopen paar jaar.

Het woord directeur is wat aan de grote kant, zo groot is CityJet niet. Zou hem eerder manager Benelux willen noemen.
De route ANR MAN liep blijkbaar gewoon niet goed. CityJet wil de main focus hebben op LCY, dan is het niet heel raar dat je een slecht lopende route opgeeft en iets nieuws begint vanaf LCY. De F50 heeft routes verloren na de overname, maar er ook routes bijgekregen.

Je jaarcijfers zijn ook wat abstract. Boekjaar 09/10 was het verlies 50+ en het boekjaar 10/11 was het 50+. Ourmieres is pas in dat laatste boekjaar gekomen, en toen zijn er stappen gemaakt om het tij te keren. Over 11/12 was het verlies beduidend lager.

Ben niet based in ANR, maar roepen dat het dit jaar de laatste keer oliebollen happen is in Antwerpen vind ik een boute uitspraak voor een buitenstaander.

Amen.
Ook de 2013 oliebollen zullen lekker smaken. :D
 
Beer, BravoKilo

1 t/m 100 Ik hoop dat ik het mis heb...

Wat ik altijd jammer vind is de uitspraak, buitenstaanders hebben geen recht van spreken... Buitenstaanders zien dingen die mensen inside misschien niet zien... Veranderingen gaan gestaag 50 pax worden er 49... 48 als dat rustig gaat... niemand die het merkt... Parkeren 1 F50 1 Avro.. 2 F50 als het langzaam gaat... niemand die het merkt...

BravoKilo ik ben bang dat komend jaar geen feest wordt:

http://www.eraa.org/library/statistics/doc_download/1427-may-2012

Klik maar eens op MAY 2012
 
Last edited:
harriewillem,

Ik heb niet gezegd dat je niks mag zeggen. Vind alleen bepaalde uitspraken wel te ver gaan van een buitenstaander. Zeker als je zegt dat de toko in ANR 2013 niet gaat halen, op basis van wat yin yang, fingerspitzengefühl en een gezonde dosis bikram yoga...

Leuke cijfers van ERA, maar ze zeggen me weinig. Ik kan op basis van ERA ook zeggen dat LCY groei laat zien, wat knap is want de City ligt nog op zijn gat sinds 2008. En CityJet heeft ongeveer de helft van de slots in handen op LCY, dus profiteert ook van die groei.

Ik ken de cijfers van mei ook en die komen totaal niet overeen met wat er op ERA staat. Ik kan ook niet opmaken hoe die cijfers zijn opgebouwd van ERA en hoe ze eraan komen. Alleen LCY operatie?! We doen ook nog een boel werk voor AF buiten LCY. Dus nogmaals, zolang er niet staat wat er in die cijfers is meegenomen kan ik er niks mee.

"buitenstaanders zien dingen die mensen inside misschien niet zien..." Kun jij me dan even vertellen wat er intern heeft plaatsgevonden de afgelopen 18 maanden? Mijn dank is groot.

Tuurlijk heeft CityJet het niet makkelijk in deze tijd, maar kun je buiten Ryanair en Easyjet even vertellen wie er in Europa wel financieel achterover kan leunen?

BK
 
Beer, BravoKilo

1 t/m 100 Ik hoop dat ik het mis heb...

Wat ik altijd jammer vind is de uitspraak, buitenstaanders hebben geen recht van spreken... Buitenstaanders zien dingen die mensen inside misschien niet zien... Veranderingen gaan gestaag 50 pax worden er 49... 48 als dat rustig gaat... niemand die het merkt... Parkeren 1 F50 1 Avro.. 2 F50 als het langzaam gaat... niemand die het merkt...

BravoKilo ik ben bang dat komend jaar geen feest wordt:

http://www.eraa.org/library/statistics/doc_download/1427-may-2012

Klik maar eens op MAY 2012


Beste harriewillem,

Ook ik ga je niet vertellen dat je geen recht van spreken hebt. Het staat iedereen natuurlijk vrij om zijn of haar duit in het zakje te doen.
Ik ben het helemaal met je eens dat buitenstaanders soms een beter inzicht/overzicht hebben van de situatie, dan degene die er met hun neus bovenop zitten.
Dat Cityjet, net als de resterende 70% van vliegend Europa, in zwaar weer zit, zal niemand ontkennen.

Ik denk alleen dat, naast het verdwijnen van routes e.d., we ook een positieve ontwikkeling zien. Dit zijn veelal kleine dingetjes, die voor buitenstaanders niet overduidelijk zijn of niet in de media verschijnen.
Nogmaals, ik ben een geboren optimist en geloof nog steeds dat we het einde van 2013 halen. Tijd zal het leren.
 
Ik zag dit artikel deze week in de crewroom hangen, interessant verhaal:

"Een nieuwe toekomst voor VLM Airlines"

De toekomst is aan het verleden. Arthur White (53), de nieuwe managing director Benelux van CityJet, onderzoekt demogelijkheden om via een nieuwe aandeelhouder VLM Airlines terug in het (commerciële) leven te roepen. Al dan niet onder de paraplu van de huidige eigenaars, de AF/KL-groep. "We moeten hoe dan ook terug naar onze roots."

CityJet, de regionale poot en honderd procent dochter van de AF/KL-groep met Londen City Airport als draaischijf, vliegt door'moeilijke tijden. Na het vertrek van VLM Airlines CEO Johan Vanneste en CityJet Benelux managing director Peter Bulckaert, is nu Arthur White in Antwerpen neergestreken. Hij is een Britse piloot die reeds jaren in België woont en vooral bij DHL carrière maakte. Of zoais hij het zelf omschrijft: "Ik begon er als piloot en eindigde als managing director." Arthur White is niet zomaar de volgende algemeen directeur, maar een ervaren manager met een duidelijke opdracht."Het is een publiek geheim dat de eigenaars uitkijken naar een nieuwe aandeelhouder", steekt hij ongezouten van wal. "De carrier staat in de etalage, ze is te koop. We komen uit een intense periode van integratie waarbij we op alle niveau's moesten finetunen met de piste van de groep. Dat is, zoals dat gaat in het leven, niet op alle fronten gelukt. We hebben mekaar niet overal gevonden, en de woelige crisistijden hebben ons zeker niet geholpen. Mijn idee is dan ook om de toekomst opnieuw lokaal te bekijken. Ik denk dat de DNA van VLM Airlines nood heeft aan een nieuwe partner, uit de zakenwereld en/of de politiek. Jawel, ik denk aan de Vlaamse regering. Waarom zouden we niet kunnen onderzoeken of een participatie daar mogelijk is?

MET OF ZONDER GROTE BROER
Voor Arthur White is het duidelijk: moet VLM, dat opging in CityJet, niet opnieuw VLM worden? "Waarbij ik me niet uitspreek over de eventuele synergieparaplu van CityJet", zegt hij. 'Momenteel liggen alle pistes open. Als de investeerder kleinschalig blijft (lees: een minderheidsaandeelhouder), kan het onder de groepstructuur. Maar stei je voordat we een investeerder vinden met grootse plannen, dan moet de solo-piste beschikbaar zijn.' Waarom terug in de tijd? Arthur White heeft ondertussen z'n huiswerk gemaakt en geconstateerd dat VLM het in z'n onafhankelijke jaren absoluut niet slecht deed. Bovendien hecht hij veel belang aan de reputatie van de carrier, jaar en dag geëerd voor z'n aangenaam product, stiptheid en full service. Niet voor niets werden ze zelfs door het hippe magazine Wallpaper
uitgeroepen tot dé regionale referentie. "En fundamenteel was het businessmodel goed", voegt hij daar fijntjes aan toe. Hoever de plannen ondertussen gevorderd zijn? "We staan nog nergens", zegt White. "Nogmaals, dit is het plan. We onderzoeken nu de mogelijkheden, zoeken
potentiële geïnteresseerden, maar er is nog niets concreet." Of het nieuwe VLM inkrimpt, dan wel net groter moet worden,... ook dat laat White in het midden.'De nieuwe partner zal beslissen welke richting de carrier uitgaat, al ontkracht ik wel de roddel dat we ons zouden terugplooien op cargo. Dat is absoluut de bedoëling niet. Ook lowfare of lowcost zijn niet aan de orde. De carrier moet full service blijven. VLM mag dan wel een van de grootste gebruikers van Fokker 50 ter wereld zijn, en de toestellen mogen dan nog niet
versleten zijn én milieubewust, alle pistes blijven geopend omdat dë F50 één probleem heeft: de range.' Alhoewel hij er on the record niet graag formeel commentaar op levert, ziet Arthur White de toekomst voor de airline vooral ook in het kader van het nieuwe masterplan voor de Antwerpse luchthaven. M.a.w. de nieuwe investeerder zou uit die hoek kunnen komen.

BANDEN OPNIEUW AANHALEN
'Een nieuwe aandeelhouder is één, het huidige product is twee", zegt Arthur White. VLM Airlines heeft altijd een steengoede reputatie gehad, en ik wil die glans niet verliezen. We gaan ons weer nauwer bij de markt zetten, de banden aanhalen en vooral praten met de klant. Dit is een specifieke carrier met specifieke klanten, communicatie is dus zeer belangrijk. Ondertussen werd wel beslist om de dagelijkse Antwerpen-Manchester route vanaf 30 september e.k. te schrappen.

Travel Magazine 321 • 7 september 2012
 
Hoe staat het momenteel bij CityJet? Laatste officiële verwachting was dat er mogelijk plekken zouden ontstaan aan het einde van dit jaar. Tot op heden lijkt niemand het ontstaan van deze plekken te kunnen bevestigen of ontkrachten.

Zijn er insiders die wat meer inzage in de gehele situatie kunnen geven? Hoe loopt het qua bezetting op de Avro en F50 vloot? Wat zijn de verwachtingen? En zijn er wellicht dit jaar stiekem toch wat mensen begonnen?
 
Overal hangen donkere wolken, Lufthansa, IAG en ook de AF-KLM group waaronder cityjet. Weinig/geen sprake van uitbreiding en iedereen blijft momenteel waar hij zit dus ook van verversing zal voorlopig weinig sprake zijn vrees ik....

Groetjessss,
 
:duh: Flybe staat te trappelen let maarop, LCY slots overnemen met goedkeuring AF want ze zijn tenslotte al hele goede vriendjes, F50's en RJ's terug naar de leasemaatschappij.
Er zullen nog wel wat mensen richting Flybe meegaan maar daar houd het dan ook mee op.
Weer een naar verhaal voor een Belgische maatschappij (VLM). Just my 2 cents.
 
:rolleyes:............:

'Ongeveer twintig belangstellenden voor CityJet'




PARIJS - Air France-KLM maakt vorderingen met de verkoop van zijn verlieslatende regionale dochter CityJet. Dat meldde de Franse krant La Tribune vrijdag op basis van bronnen rond het verkoopproces. Er hebben zich volgens La Tribune zo'n twintig belangstellenden gemeld om de Ierse vliegmaatschappij over te nemen.

Daarvan heeft het Frans-Nederlandse bedrijf er vier of vijf geselecteerd die de boeken mogen inzien. Het zou gaan om zowel andere luchtvaartmaatschappijen als om investeringsmaatschappijen.

CityJet vliegt vanaf Schiphol naar Londen en naar de Franse steden Pau, Brive-la-Gaillarde en Avignon. Ook vanaf Rotterdam en Eindhoven wordt op Londen gevlogen. De maatschappij heeft haar thuisbasis op Londen City Airport.

(c) Reismedia / ANP
 
FNV: onrust onder personeel VLM Airlines Nederland

ROTTERDAM - Er is sprake van onzekerheid en onrust onder het personeel van VLM Airlines Nederland, onderdeel van Air France-KLM dochterbedrijf CityJet. Er wordt volgens vakbond FNV Bondgenoten al jaren onderhandeld over een cao, maar tot nu toe zonder resultaat. Nu Air France-KLM de onderneming van de hand wil doen neemt de onrust onder de 180 werknemers toe, meldt bestuurder Jan van den Brink van FNV Bondgenoten.

“De kruik gaat zolang te water tot hij breekt. De mensen zijn het nu zat”, zegt Van den Brink. Volgens hem heeft het personeel sinds 2008 geen salarisverhoging gehad. “Elke keer horen dat er geen ruimte is voor een loonsverhoging, dat wordt op een gegeven moment niet meer gepikt.”

Acties staan vooralsnog niet gepland. “Het personeel is zeer begaan met de reizigers en zal niet snel het werk neerleggen. Maar de spanningen beginnen dusdanig hoog op te lopen dat we niets meer uitsluiten.”

VLM Airlines Nederland vliegt onder de vlag van CityJet vanaf Rotterdam The Hague Airport en Eindhoven Airport met Fokker 50’s. Ondanks een negatief advies van de Ondernemingsraad (OR) is volgens FNV Bondgenoten ook besloten tot de sluiting van Eindhoven, waarvandaan CityJet nu nog drie keer per dag naar Londen City vliegt.

Het feit dat CityJet te koop staat maakt de situatie er voor het personeel niet beter op, vindt Van den Brink. “Ze willen dat hun arbeidsvoorwaarden zijn vastgelegd zodat ze meer zekerheid hebben zodra de nieuwe eigenaar op de stoep staat.”

Volgens de vakbondbestuurder toont VLM Airlines zich welwillend, maar doet verder niets. “Afspraken worden vertraagd of uitgesteld, stukken worden niet aangeleverd en kaderleden worden niet vrijgemaakt om voorwerk te doen. Vorig jaar november stonden we op precies het zelfde punt als nu. We zijn dus helemaal niets opgeschoten.”

CityJet weigerde donderdagochtend iets over de kwestie te zeggen. “Wij hebben geen commentaar”, zegt woordvoerster Karen Gillo tegenover Luchtvaartnieuws.nl.
 
Back
Top