Selectie Cityjet

Pilot-787

New member
Hallo!

Heb zojuist een email ontvangen waarin ik ben uitgenodigd voor de eerste selectieronde bij Cityjet voor de positie van First Officer op de F50 :grijns:! De eerste selectie bestaat uit een Differential Aptitude Test.

Ik heb al op het forum gezocht en onder andere ook bij de kennisbank nuttige informatie gevonden. Deze informatie is alleen uit voor 2008. Is er misschien iemand die onlangs selectie heeft gedaan, meer weet over hoe de huidige selectie in z'n werk gaat, meer kan vertellen over deze DAT bij Cityjet of wellicht iemand die er werkt en wat nuttige informatie kan geven?

Alle info is welkom en wordt zeer op prijs gesteld :).

Greetz,

Pilot-787
 
Just curious... Begrijp ik nou goed dat Cityjet op dit moment mensen met f-ATPL zonder uren uitnodigt? Zo ja, hoe hebben jullie dan gesolliciteerd en gaat het hier om een deal met een bepaalde vliegschool?

Veel succes met de selectie natuurlijk!
 
Inderdaad, daar lijkt het wel op. Geen bepaalde school, heb vandaag alle scholen wel voorbij horen komen. Heb meerdere malen een CV per email gestuurd en daarnaast via de online tool gesolliciteerd. Deze hele selectie gaat overigens maar om een holding pool. Er zijn momenteel geen directe plaatsen beschikbaar..
 
Dank je voor de info. Mag ik vragen wat voor 'n online-tool? Heb zelf een aantal keren mijn CV naar het mailadres gestuurd, maar heb nooit iets teruggehoord.
 
Hoe is de selectie verlopen Ralph, pilot 787 en krashair?

daarnaast zou ik ook graag willen wat voor online-tool Cityjet gebruikt!? Ik kan alleen een email-adres vinden waar je je CV naartoe kunt sturen.
 
Dit is volgens mij enkel te gebruiken wanneer je in het bezit bent van een TR...

Nee, je hoeft geen TR te hebben. Maar holding pool is geloof ik op dit moment voor de F50, niet voor RJ. Maar correct me if I am wrong. Belangrijkste is dat je binnen de poort bent!
 
@ Ph687

Wat ik begreep is dat ze geen typerated mensen uitnodigen, die zijn niet bereidt om te betalen. Low timers zijn op dit moment nog bereidt om 35k voor een nutteloze rating neer te leggen.
 
@ Ph687

Wat ik begreep is dat ze geen typerated mensen uitnodigen, die zijn niet bereidt om te betalen. Low timers zijn op dit moment nog bereidt om 35k voor een nutteloze rating neer te leggen.

Voor de Avro hoef je geen rating te betalen, je krijgt een bond van 3 jaar (25K). Ga je binnen die drie jaar weg, moet je dus lappen wat er nog van over is. Voor de F50 durf ik het niet te zeggen, maar ik zal het eens navragen.

Tot over een maandje of wat 5papa! :biertje:
 
Grappig dat mensen het hier allemaal wel "denk" te weten... BK heeft gelijk voor zover ons verteld is op de dag van ronde 1. Bond is alleen 20K voor de F50.
 
Ja, is allemaal gelijk getrokken. Bond voor een drietal jaren.

Voorheen was het de TR betalen en kreeg je dit in 36 maandelijke stapjes terugbetaald.
 
Prima regeling dus. Dankzij een bond hoef je niet bij te lenen (incl de rente die je erover betaald). En 3 jaar is niet lang. Ken maatschappijen die 5 jaar voor hun bond rekenen. Brunsie, hoe kwam jij aan die 35k voor een nutteloze rating?
 
Zijn er al kandidaten door naar de volgende ronde? Lijkt me mooi om meer Nederlandse CityStrijders te mogen verwelkomen!
 
Back
Top