Selectie Cityjet

Zijn er al mensen recentelijk op selectie geweest die hier hun ervaringen willen delen? Is het verhaal op de kennisbank nog up-to-date?
 
Heb een mail gekregen dat ik door mag naar de volgende ronde. Zijn er nog meer hier die iets hebben gehoord?

Ik was trouwens best verast omdat ik het wiskunde onderdeel niet zeer sterk had gemaakt (weinig voorbereidingtijd en Ierse manier van staartdelingen plus de verassing van algebra). De overige testen waren heel straight forward en zeer goed te doen. Mijn horloge heeft veel geholpen voor de timing er was namelijk geen klok aanwezig in bet lokaal... typisch
 
Jep! Ik heb ook een mail gekregen dat ik de 1e ronde vd selectie gehaald heb.
Er stond verder niet bij wat de 2e ronde in houdt.
Hadden ze bij jou ook nog geen datum voor de volgende ronde?
 
Nope, geen concrete datum of inhoud. Maar ik neem aan interview/sim, dat zou logisch zijn toch? Anyway erg blij een stap dichterbij te zijn, het lijkt mij echt een geweldige airline om voor te werken!
 
Ok, geen tips dus.. Inmiddels heb ik het interview wel al gehaald:) & ben uitgenodigd voor de sim in Dublin. Iemand info/tips voor de Sim misschien?
 
DUB? Was voorheen in BRU, denk dat je op pprune (e.d.) maar eens wat oude fora over Cityjet moet gaan napluizen. Misschien dat er iets staat hoe men toentertijd de selectie deed.
 
Ok, geen tips dus.. Inmiddels heb ik het interview wel al gehaald:) & ben uitgenodigd voor de sim in Dublin. Iemand info/tips voor de Sim misschien?

Ik kan je daar wel mee helpen, mits het om de Avro RJ sim in Dub gaat. Druk de komende dagen maar ik heb zondag wel ff tijd. PM me anders ff.
 
Nice pilot 787!
Ik ben ook uitgenodigd voor de sim in Dublin ;)
Ben echt benieuwd hoe dat is, lijkt me super om de avro vliegen!
 
Yes, heb een mail gekregen dat ik mag langskomen op gesprek. Gaaf dat jullie door zijn voor de sim!
 
Last edited:
Gefeliciteerd Snellejelle! Zet hem op.
Ben toch wel goed opzoek naar wat info over de flap retraction/extension speeds van de RJ85 etc. Cockpit lijkt trouwens wel beetje op de 737 classic zo te zien op foto's.
Iemand die op de RJ 85 vliegt die ons een klein beetje zou kunnen helpen?
Bedankt!
 
Proficiat aan allen die naar de sim mogen!! super.
Ik heb vrijdag ook bericht gekregen dat ik op interview mag komen. Iemand bereidt om enige info over het interview te delen?
 
Gefeliciteerd aan allen die in de selectie zitten bij Cityjet! Een mooie kans in deze barre tijden...

Ik heb mezelf ook een hele tijd geleden aangemeld, zowel via mail als ook het online "tooltje". Kunnen jullie misschien aangeven hoeveel tijd er overheen is gegaan voordat jullie de daadwerkelijke uitnodiging ontvangen hebben?
 
RJ idd beetje zoals 737classic. RJ trouwens ook gewoon classic hoor. Van groot belang is het om je vtv uitgebreid te oriënteren op de heilige GNS-XLS.

En de memory items voor een laser-aanval vanaf de grond:

- LASER!
- I'M IN!
 
Gefeliciteerd Snellejelle! Zet hem op.
Ben toch wel goed opzoek naar wat info over de flap retraction/extension speeds van de RJ85 etc. Cockpit lijkt trouwens wel beetje op de 737 classic zo te zien op foto's.
Iemand die op de RJ 85 vliegt die ons een klein beetje zou kunnen helpen?
Bedankt!

Onze SOPs waren zo;
Flap positions ; F0 / 18 / 24 / 30 / 33

take off Flaps 18
"V1 - rotate - +climb - Gear up" - Speed V2+10
+/- 1500ft AGL - "Climb Normal"
+/- 3000ft AGL - "Speed 210"
passing Vfto (depends on weight) - "Flaps Up"
"Speed 250" - transition alt. - after t/o checklist

landing;
250kts
210kts
"190kts - Flaps 18 - 160kts"
160kts - "Gear Down + Flaps 24 - 140kts - landing checklist"
140kts - "Flaps 33 - Vref+5kts, continue landing checklist"
100ft "Airbrake out" (Captain)


Vul zelf maar in wanneer je begint te configureren voor de Approach, maar F18/160kts op glide intercept is goed voor stabilized approach.
 
Back
Top