Tui heeft 65 Boeings besteld
Tui heeft 65 Boeings besteld
Vorige week heeft TUI-AG bekend gemaakt dat er de namen van de luchtvaartmaatschappijen die tot TUI-groep behoren gaan veranderd worden in één merknaam: TUIfly. De kleuren worden inderdaad anders dan blauw en is 1 een toestel uit Duitsland van Hapagfly overgespoten in nieuwe kleuren: geel met nieuwe merknaam TUIfly. Verder heeft TUI ook bij Boeing 65 toestellen besteld variërend van short en longhaul, mogelijk ook als nieuwe klant voor Boeing 787 Dreamliner ter vervanging van Boeing 767's. Zo waren ook meer geruchten gaande op Airliners-forum dat TUI ook naast Boeing 737-800's de nieuwste telg uit Boeing 737-familie, de Boeing 737-900ER zou bestellen. Hoe gaat de TUI deze nieuwe toestellen verdelen bij de TUIfly in verschillende landen? Hoe veel 737's krijgt Arkefly als TUIfly in haar vloot? Ik heb een gedachte dat Arkefly ook een paar 737-800's zou kunnen krijgen en misschien toch 2 of 3 737-900ER's als latere aanvulling van de vlootsamenstelling. Zo zou Nederlandse TUIfly de vloot hebben van Boeing 787-8, Boeing 737-800 en Boeing 737-900ER. Of de 737-700 zou best kunnen is maar de vraag voor de mangament van TUI. Zo op dit manier kan TUI heel makkelijk de toestellen verdelen naar de vervoersvraag die heel seizoenafhankelijk wordt, zoals de zomer en winterseizoen. Bijvoorbeeld als de winterseizoen is aangebroken gaan er paar 737's overhevelen naar Duitse of Britse TUIfly van Nederlandse TUIfly en als de zomer weer aangebroken is dan gaan ze dan misschien weer terug om in Amsterdam te stationeren. Wat mij betreft geldt dit namelijk veel voor de grotere Boeing 737-900ER, want als in de winter met dit type gevlogen wordt is er kans dat deze toestellen maar halfvol is, zowel moeilijk wel vol te krijgen is. Dat heb je ook het geval dat bij Boeing 757's is gebeurd. Dus een echte Europese charter en lowcost maatschappij van TUI is een feit! :grijns: