scoop 2 2006

Ik zag de Futura-kist inderdaad staan. Ik weet niet hoe lang hij nu al vliegt voor ArkeFly, maar de logo's aan beide kanten van de kist zijn er al weer bijna afgewaaid/-gesleten!
 
"De ingehuurde 737 blijft in een wit kleurenschema voor ArkeFly vliegen, in tegenstelling tot de, in het gangbare blauwe kleurenschema gestoken, toestellen."

Hoeveel toestellen in TUI kleuren heeft Arke eigenlijk? Ik kom niet verder dan 2.
 
FOUT Theo,

De deal staat voor 1 jan 2008..... en dan hebben we die gloednieuwe heerlijke schoonheden gewoon vliegen.......

Mzzls Steef

Goed lezen aan het begin, El Stevie: Geen 738 in 2007. Was wel het plan.
 
Het is wel opvallend dat , na de terugtrekking van Thomas Cook, het TUI wel gelukt is de bezettingsgraad tot bijna 90% te krijgen. Dit is knap werk gezien het feit dat ze in de tijd van HXL voor beiden +/-50% vulling zorgden. Inmiddels zijn ook FlyBrasil, Q en Sunrise vaste klanten van TFL en was het zelfs nodig om in de zomermaanden 2 extra toestellen in te huren. In de winter volstaat één toestel (Futura)

De MCV blijft voorlopig, nadat eerst sprake was van uitfasering. Tijdens de komende C-checks krijgen ook de twee overige 767's een paintjob.

Verder is TFL voornemens met multirating te gaan werken naar het voorbeeld van TUB. combi's 767/737 worden dan mogelijk. Zo ver is het voorlopig nog niet.

Btw, de ECJHV heeft vandaag nieuwe stickers gekregen.

Ik denk overigens wel dat Ray zijn 50 euro kwijt is. Het is overigens allemaal niet zo suggestief als Mental Theo doet geloven, die 73tjes komen er wel.

see ya enroute............
 
De deal staat voor 1 jan 2008..... en dan hebben we die gloednieuwe heerlijke schoonheden gewoon vliegen.......

mmm.... ik ga maar vast sparen denk ik. Als dat met de snelheid van ons pensioen gaat zal kerst 2007 net lukken denk ik :)
 
Local said:
Het is wel opvallend dat , na de terugtrekking van Thomas Cook, het TUI wel gelukt is de bezettingsgraad tot bijna 90% te krijgen. Dit is knap werk gezien het feit dat ze in de tijd van HXL voor beiden +/-50% vulling zorgden. Inmiddels zijn ook FlyBrasil, Q en Sunrise vaste klanten van TFL en was het zelfs nodig om in de zomermaanden 2 extra toestellen in te huren. In de winter volstaat één toestel (Futura)

Bezettingsgraad zegt lang niet alles. Air Holland kreeg indertijd het contract omdat ze de goedkoopste was. Vervolgens heeft HXL het ook nog geprobeerd en die kon ook niet uit met die prijs. Oftewel je kan wel vol zitten maar als de stoelprijs niet kostendekkend is of beter ben je in no-time failliet.
 
Knap???
Heb toch echt vol verbazing 2 voor de prijs van 1 in de Telegraaf IN HET HOOGSEIZOEN en andere kranten zien staan... Het gaat om wat er betaald wordt. Alleen daarom. Dan is 2 x 45% wel 90%,maar nog steeds minder dan 50% betalend....
En een tonnetje of wat vracht maakt ook nog eens wat goed.

737's hoop ik voor de mannen. Voor je het weet vliegt tijgertje dan uit de linker stoel.
Maar eh... Ze roepen het al jaaaaaaaaaren. Het verhaal van eerst zien en dan geloven....

Gegroet
 
Ik vermoed dat de beslissing om de MCV te behouden pas eind dit jaar genomen wordt. En er was iemand hier die het goed had....de eerste 738 is door een andere maatschappij weggekaapt. Maar hij zal er dit nog komen...zeggen ze.

grt.
 
Heb gehoord (niet door feiten ondersteund) dat die ene 738 weggekaapt is door een andere aan de TUI gelieerde maatschappij.
 
Hoe kan het dan weg'gekaapt' zijn?
Is het niet gewoon herverdeeld door Tui AG?


Hoe je het ook noemt cq de boodschap overbrengt: De prioriteiten liggen blijkbaar bij een andere (TUI) airline!
Zal wel met geld cq oppertunities te maken hebben
 
Iemand had twee identieke kisten nodig. Die waren er wel, maar TUI zou ze nemen. Toen het toch te lang ging duren bij de lessor, zijn ze naar de ander gegaan. Zo simpel, maar wel jammer
 
Iemand had twee identieke kisten nodig. Die waren er wel, maar TUI zou ze nemen. Toen het toch te lang ging duren bij de lessor, zijn ze naar de ander gegaan. Zo simpel, maar wel jammer


IS je bron wel juist???
Ik kan me dit niet voorstellen. De TUI AG die 2 738's laten lopen in een markt waar veel vraag is en weinig aanbod.
 
Normaal wel, maar als er nog niets getekend is dan kan er een ander mee weglopen. Het komt ze misschien toch niet slecht uit want als de MCV blijft hebben ze wat meer tijd om nieuw personeel te werven. En anders omscholen!
 
Back
Top