Schuld aflossen en óók nog een hypotheek??

Ik heb bij de ABN een hypotheek afgesloten een kleine 6 maanden geleden. Zelf heb ik een vast contract, partner werkt als zzp-er. Ook staat er nog een deel studieschuld uit. Vast contract is een belangrijke voorwaarde, hoogte van de schuld in mindere mate. Er wordt namelijk gerekend met je werkelijke maandlasten ipv een percentage van je schuld.

Ik ga maar even fijn praten met de heren bij de ING. Mijn lening is sowieso niet BKR geregistreerd ( al gechecked) dus dat is positief. Bedankt voor je info
 
Gefeliciteerd! Als je lening niet geregistreerd staat kun je overal terecht, gewoon niks zeggen en zelf even je maandlasten in de gaten houden.
 
Ik heb bij de ABN een hypotheek afgesloten een kleine 6 maanden geleden. Zelf heb ik een vast contract, partner werkt als zzp-er. Ook staat er nog een deel studieschuld uit. Vast contract is een belangrijke voorwaarde, hoogte van de schuld in mindere mate. Er wordt namelijk gerekend met je werkelijke maandlasten ipv een percentage van je schuld.

Zou je me kunnen vertellen wat je procentueel maximaal ongeveer aan netto maandlasten mag hebben voor een hypotheek/studieschuld?
 
Zou je me kunnen vertellen wat je procentueel maximaal ongeveer aan netto maandlasten mag hebben voor een hypotheek/studieschuld?

Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Volgens mij wordt dat ook niet in een percentage uitgedrukt. Als je op de website van je (of een willekeurige) bank je gegevens invult dan komt er vanzelf wat uitrollen. Net nog even mijn eigen situatie gecheckt en het komt prima overeen.

In mijn geval:

Gezamenlijk inkomen +- 80k
Maandlast studieschuld +- 650
Max hypotheek +- 250k

Hopelijk heb je daar wat aan.
 
Ze zeggen dat je woonlasten max zo'n 25% van je inkomen mogen zijn. Met die waarde rekenen ze ongeveer.
En inderdaad, ze rekenen met je maandlasten en niet zo zeer met de hoeveelheid die nog open staat. Dus lagere maandlasten is altijd beter (vaak kan je tussendoor extra aflossen, boetevrij, op studieschulden. dus zelf extra sparen, maar op papier lage kosten zijn het beste indien je hypotheek wilt)
 
Back
Top